2019-12-31T10:27:00+01:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Koniec roku pod znakiem cięć. Znacząco spadła liczba etatów w Urzędzie Miasta

REKLAMA
REKLAMA
1
8
119

Prezydent Łukasz Kulik wydał zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ostrołęki. Okazało się, że w ratuszu zlikwidowane zostało aż dziewięć etatów.

Liczba etatów, w porównaniu z poprzednim tego typu zarządzeniem, spadła z 258,05 do 249,05.

Wielkość zatrudnienia w etatach w poszczególnych wydziałach, referatach i biurach Urzędu Miasta Ostrołęki ogółem wynosi 249,05 etatów i przedstawia się następująco:

1. Kierownictwo Urzędu - 4
2. Wydział Organizacji i Kadr - 7
3. Wydział Obsługi Rady Miasta - 6
4. Wydział Informatyki - 7
5. Wydział Obsługi Mieszkańców i Komunikacji - 35,50
6. Wydział Finansów, Budżetu, Podatków i Opłat - 29
7. Wydział Działalności Gospodarczej, Kultury i Sportu - 10
8. Wydział Inwestycji i Drogownictwa - 16
9. Wydział Rozwoju, Planowania Przestrzennego i Budownictwa - 11,80
10. Wydział Gospodarki Nieruchomościami - 11
11. Wydział Geodezji i Kartografii - 11
12. Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - 13
13. Wydział Oświaty - 9
14. Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich - 20
15. Urząd Stanu Cywilnego - 9
16. Straż Miejska Ostrołęki - 17
17. Biuro Prawne - 5,50
18. Biuro Prasowe - 3
19. Wydział Koordynacji Projektów i Zamówień Publicznych - 8
20. Biuro Kontroli i Skarg - 2
21. Referat Zarządzania Kryzysowego - 8
22. Stanowiska samodzielne - 2,25
23. Pion Ochrony Informacji Niejawnych - 1
24. Biuro Audytu Wewnętrznego - 3

REKLAMA

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 10:30 31-12-2019,   80%
Ale jak to...? Ale kaszana....
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:33 31-12-2019,   92%
Liczba etatów w ostrołęckim ratuszu w latach 2007-2019:

2007 - 217,33 etatów;
2008 - 222,33 etatów;
2009 - 230,30 etatów;
2010 - 224,30 etatów;
2011 - 226,30 etatów;
2012 - 233,30 etatów;
2013 - 239,30 etatów;
2014 - 241,80 etatów;
2015 - 244,80 etatów;
2016 - 246,80 etatów;
2017 - 248,55 etatów;
2018 - 249,55 etatów;
2019 - 249,05.
odpowiedz   •   oceń :  
~Janusz, 10:47 31-12-2019,   22%
Najbardziej szkoda tych 0,30.  0,55.  0,05.  Jak oni pracowali na tych cząstkach? Nie rozumiem tego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:10 31-12-2019,   80%
@~Janusz Nie musisz
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:21 31-12-2019,   32%
Przez 16 lat poprzednicy zwiększyli liczbę etatów o 40%? Dobrze, że pozwalniano niepotrzebnych dyrektorów, a zatrudniono zwykłych urzędników budżet zaoszczędził kilkaset tysięcy złotych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:14 31-12-2019,   24%
https://www.eostroleka.pl/audyt-w-urzedzie-miasta-mamy-raport-wnioski-sa-szokujace,art70449.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:26 31-12-2019,   86%
Dlaczego władze miasta ni e przestrzegają zaleceń audytorów? Wnioski są szokujące.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:52 31-12-2019,   24%
Przestrzegają. redukcja etatów dyrektorów, którzy poszli do Olszewa Borek albo do elektrowni w budowie bez finansowania?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:07 31-12-2019,   87%
Oraz redukcja dotacji zewnętrznych, które poszły do Olszewa Borek. Jakby elektrownia nie miała finansowania jak miasto, to by nie budowala jak miasto.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:32 31-12-2019,   32%
Ciekawe jakie długi zostawią w Olszewo Borkach?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:50 31-12-2019,   81%
Jeśli takie jak w Ostrołęce czyli takie których koszt to 1% budżetu to super.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:57 31-12-2019,   80%
Tylko jak Kotowski odchodził było 247 etatów,
a 249,55 to już było na koniec roku jak Kulik zatrudniał swoich specjalistów i to mimo licznych odejść i zwolnień...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:16 31-12-2019,   70%
Odwal się SLD=owski pustaku od O-B
Zobacz w O-B ile dróg zrobili ile robią a ile jest zaplanowanych
Zajmij się Ostrołęką
Zróbcie choć jeden kawałek drogi, jakąś inwestycje cokolwiek
cokolwiek a nie tylko ciągły jazgot, a samemu nic
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:32 31-12-2019,   32%
W O-B dokańczali projekty poprzednika i co w tym nadzwyczajnego?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:33 31-12-2019,   15%
W 2006 roku jak pan Kotowski przychodził to ile było etatów?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:45 31-12-2019,   87%
"Kiedy w 2006 roku swoją prezydenturę kończył Ryszard Załuska, zatrudnienie w ostrołęckim Urzędzie Miasta było na poziomie 247 etatów, co wydawało się olbrzymią liczbą. Januszowi Kotowskiemu w pierwszym roku urzędowania udało się zredukować przerost w administracji o prawie 30 etatów. Później liczba zatrudnionych wzrosła - do 230,30 etatów, ale w 2010 roku spadła o 6 etatów. Był to jednak ostatni taki spadek. Od 2010 roku liczba etatów w ratuszu systematycznie rośnie. W 2017 roku przekroczona została liczba etatów, jaka miała miejsce w 2006 roku za prezydenta Załuski."

2006 - 247,00
2007 - 217,33 etatów;
2008 - 222,33 etatów;
2009 - 230,30 etatów;
2010 - 224,30 etatów;
2011 - 226,30 etatów;
2012 - 233,30 etatów;
2013 - 239,30 etatów;
2014 - 241,80 etatów;
2015 - 244,80 etatów;
2016 - 246,80 etatów;
2017 - 248,55 etatów;
2018 - 249,55 etatów;
2019 - 249,05.
odpowiedz   •   oceń :  
~szok, 18:18 31-12-2019,   20%
Najpierw zwolniono 30 osób, aby zatrudnić nowych na ich miejsce? Nie ma czym się chwalić 30 osób tylko w rok straciło pracę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:41 31-12-2019,   92%
@~szok 30 mniej urzędników to są spore oszczędności. Kulik zwolnił pół urzędnika.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:52 31-12-2019,   27%
Zwolnił, aby zatrudnić innych to jakie te oszczędności tylko krzywda ludzka 30 osób na bruk jednego roku?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:53 31-12-2019,   100%
2007 - 217,33 etatów;
2008 - 222,33 etatów;
2009 - 230,30 etatów;
2010 - 224,30 etatów;
2011 - 226,30 etatów;
2012 - 233,30 etatów;
2013 - 239,30 etatów;
2014 - 241,80 etatów;
2015 - 244,80 etatów;
2016 - 246,80 etatów;
2017 - 248,55 etatów;
2018 - 249,55 etatów;
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:25 31-12-2019,   92%
2019 - 249,05 etatów
odpowiedz   •   oceń :  
~pan kracy, 23:31 31-12-2019,   92%
pokaz mi tych zwyklych urzednikow bo nie uwierze
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:52 01-01-2020,   0%
@~pan kracy Jak nie zastąpiono dyrektorów likwidując stanowiska to zatrudniono więcej pracowników chyba logiczne?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:46 01-01-2020,   80%
I co to dało? Jakie są oszczędności i czy więcej jest przez to inwestycji w mieście?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:40 01-01-2020,   25%
Takie są oszczędności, ze nie musimy pożyczać pieniędzy od banków?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:13 01-01-2020,   67%
Takie są oszczędności, że nie musimy robić inwestycji i następny rok przesiedzimy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:44 01-01-2020,   25%
Spłacamy długi poprzedników? A jakie to inwestycje były w latach 2006-2018?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:08 01-01-2020,   75%
A jakie to inwestycje były w 2019 roku i jakie będą w 2020? W ratuszu będą siedzieć i przejadać budżet 400 mln.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:14 31-12-2019,   79%
Uważam, jako podatnik a więc i pracodawca ratuszowy, czy nie należałoby rozważyć likwidacji etatu wiceprezydenta. Przecież to zbędne stanowisko, generujące znaczne koszty dla budżetu.
Poza tym zajmujące znaczne miejsce w budynku Urzędu. Dlatego też bardzo proszę Państwa Radnych o rozważenie mojej propozycji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:18 31-12-2019,   18%
Widać jaki z ciebie podatnik jak nie wiesz ile funkcji sprawuje wiceprezydent?
odpowiedz   •   oceń :  
~pps, 12:10 31-12-2019,   89%
ja proponuję zmianę wiceprezydenta. Na Tadzia herbu wychudzony koń. A później sztandar wyprowadzic
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:20 31-12-2019,   92%
kompromitujących zapewne
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:18 31-12-2019,   43%
Przykładowo, wiceprezydent Grzegorz Płocha, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter i sekretarz Mariusz Prusaczyk tylko w trakcie jednej puli nagród w maju 2018 roku otrzymali 18.000 zł nagród, podczas gdy w tej samej puli cały Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (14 osób) otrzymał 18.200 zł nagród. Podobna sytuacja miała miejsce w maju 2017 roku, grudniu 2017 roku i listopadzie 2018 roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~carlo, 16:16 31-12-2019,   0%
Ja uważam zebys w starym roku nie pisal głupot bo to nie jest wiocha że jest tylko jeden sołtys
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:24 31-12-2019,   67%
Gdzie widać te oszczędności na nagrodach dla urzędników? W budżecie tyle inwestycji Kulika "co kot napłakał", czyli dokończenie po poprzedniku. Gdzie wkład własny do dotacji zewnętrznych? Budżet 400 mln idzie na urzędników.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:35 31-12-2019,   32%
Trzeba spłacić rekordowy dług po poprzednikach, aby móc dostać na wkład własny od banków

https://to.com.pl/miasto-pozycza-na-inwestycje-30-milionow-obligacji/ar/c3-12719526
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:26 31-12-2019,   93%
Gdzie widać spłacanie długu oszczędnościami na nagrodach?
odpowiedz   •   oceń :  
~oh, 12:44 31-12-2019,   95%
Aż? to chyba tylko, a nie aż
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:28 31-12-2019,   95%
@~oh 2018 - 249,55 etatów;
2019 - 249,05.

To aż o 0,5 etatu mniej rok do roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:54 31-12-2019,   37%
Raport z audytu kadr UM Ostrołęka

W zakresie skuteczności systemu kontroli zarządczej w obszarze kadr stwierdzono znaczące uchybienia. W kwestii przyznawania nagród ustalenia świadczyć mogą o niegospodarności w zakresie wydatkowania środków publicznych oraz faworyzowania niektórych pracowników urzędu. Ujawniono też zjawisko przeplatania zatrudniania osób na stanowiska pomocy administracyjnej oraz zlecania podobnych prac tym samym osobom na drodze umów cywilnoprawnych.

Wątpliwości budzą też kwoty nagród. Przykładowo, wiceprezydent Grzegorz Płocha, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter i sekretarz Mariusz Prusaczyk tylko w trakcie jednej puli nagród w maju 2018 roku otrzymali 18.000 zł nagród, podczas gdy w tej samej puli cały Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (14 osób) otrzymał 18.200 zł nagród. Podobna sytuacja miała miejsce w maju 2017 roku, grudniu 2017 roku i listopadzie 2018 roku.

W maju 2017 r. wypłacono 323.100,00 zł nagród, w grudniu 2017 r. - 350.105,00 zł, w maju 2018 r.  - 326.150,00 zł, natomiast w listopadzie - 312.700,00 zł. Zdaniem audytorów ta forma nagradzania budzi wątpliwości, gdyż nagrody powinny być wypłacane za szczególne osiągnięcia w pracy. Powinny mieć więc charakter indywidualny.

Ale to nie koniec. Były też nagrody przyznawane doraźnie. Kolejny raz najczęściej w kontekście najwyższych nagród przewijają się te same nazwiska - wiceprezydent, skarbnik, sekretarz, czy też dyrektor Wydziału Oświaty. W okresie objętym audytem (23 miesiące) wiceprezydent Grzegorz Płocha otrzymał 96 tys. zł nagród, sekretarz Mariusz Prusaczyk - 68 tys. zł, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter - 60 tys. zł, a dyrektorzy wydziałów (bez zastępców dyrektorów) - 310 tys. zł.

Dodatkowo, 14 listopada 2018 r. wiceprezydent Płocha otrzymał 33.150,00 zł nagrody z tytułu zakończenia wieloletniej pracy w Urzędzie Miasta, sekretarz Mariusz Prusaczyk w tym samym dniu otrzymał 7.000 zł nagrody. Pozostali urzędnicy nie zostali nagrodzeni z tego tytułu.

W audycie wykazano również,że dodatki do pensji dla dyrektorów Wydziału Inwestycji Miejskich mogły być przyznawane za obszary de facto wchodzące w skład obowiązków na stanowiskach pracy. Audytorzy stwierdzili też, że brak metodyki przeprowadzania rekrutacji na stanowiska w Urzędzie Miasta stanowił możliwość wystąpienia konfliktu interesów oraz zjawiska nepotyzmu. Audytorzy stwierdzili też uchybienia w formułowaniu zakresu wymagań kwalifikacyjnych na poszczególne stanowiska.

Mało tego, zidentyfikowano 9 przypadków zawierania umów zleceń z byłymi (na dzień zawarcia umowy cywilnoprawnej) lub przyszłymi pracownikami Urzędu Miasta.

W podsumowaniu czytamy, że wiele obszarów z zakresu audytu kadr w Urzędzie Miasta Ostrołęki zostało ocenionych na średnim poziomie zgodności tylko dlatego, że nie stwierdzono przypadków ewidentnego naruszania prawa. Nie zmienia to faktu, że stwierdzono bardzo wiele elementów wymagających poprawy. Luki krytyczne i brak spełniania wymagań stwierdzono w prawidłowości przyznawania nagród oraz premii pracownikom. Z kolei brak nieprawidłowości cec***e prowadzenie teczek aktowych pracowników.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:18 31-12-2019,   35%
Dobrze, że zatrudniono więcej urzędników na miejsca dyrektorów, większe oszczędności dla miasta i więcej pracowników do obsługi mieszkańców. Czyli oszczędności i większa efektywność. Same plusy tej restrukturyzacji, a w gminach wzrasta zatrudnianie " rodziny na swoim "
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:04 31-12-2019,   67%
Kwiczą i kwiczą
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:54 31-12-2019,   77%
Gdzie widać te oszczędności na dyrektorach? W budżecie tyle inwestycji Kulika "co kot napłakał", czyli dokończenie po poprzedniku. Gdzie wkład własny do dotacji zewnętrznych? Budżet 400 mln idzie na urzędników.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:54 31-12-2019,   73%
Podaj przykłady.
W jednym z zakładów podlegających miastu zlikwidowano stanowisko pracy a stworzono kolejnego vice dyrektora z takim samym zakresem obowiązków
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:36 31-12-2019,   24%
Wątpliwości budzą też kwoty nagród. Przykładowo, wiceprezydent Grzegorz Płocha, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter i sekretarz Mariusz Prusaczyk tylko w trakcie jednej puli nagród w maju 2018 roku otrzymali 18.000 zł nagród, podczas gdy w tej samej puli cały Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (14 osób) otrzymał 18.200 zł nagród. Podobna sytuacja miała miejsce w maju 2017 roku, grudniu 2017 roku i listopadzie 2018 roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:48 31-12-2019,   75%
Przykładowo:
w ostatniej kadencji miasto pozyskało:
30 mln muzeum
37 mln remont mostu
30 mln Witosa i Ostrowska

Ile będzie pozyskanych pieniędzy w tej kadencji?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:01 31-12-2019,   16%
Ile pożyczono?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:03 31-12-2019,   22%
Remont mostu dała Energa wiec nic miasto nie pozyskało. Muzeum zamknięte i zostanie oddane do ministerstwa, gdyż drenuje budżet miejski. Ostrowska nie skończona przez poprzedników i zaplanowana od kilkunastu lat?
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 18:06 31-12-2019,   16%
Pozyskali z banku - https://to.com.pl/miasto-pozycza-na-inwestycje-30-milionow-obligacji/ar/c3-12719526
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:44 31-12-2019,   92%
@~ha ha ha Ile Kulik pozyskał?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:48 31-12-2019,   93%
@~ha ha ha Ostrołęka  400 mln budżetu i 125 mln długu i Olszewo-Borki z 50 mln budżetu z 25,5 mln długu. A teraz pytanie z proporcji, kto jest bardziej zadłużony?

"Rada Gminy Olszewo-Borki uchwaliła budżet na 2020 rok. Wszyscy zagłosowali „za”.

Na stronie urzędu gminy Olszewo-Borki podano kilka najważniejszych liczb związanych z budżetem na 2020 rok:

    51,5 mln zł – dochody

    54 mln zł – wydatki

    16,7 mln zł – tyle wyda się na oświatę. To największy wydatek gminy

    1,9 mln zł – to kwota przeznaczona na spłatę zadłużenia z poprzednich lat

    8,2 mln zł – taka suma pójdzie na inwestycje w gminie

Najważniejsze inwestycje w 2020 roku:

    dokończenie przebudowy ulic Sikorskiego, Pisarki w Zabrodziu/Krukach,

    budowa ulicy Marsowej w Zabrodziu,

    przebudowa ulic Malczewskiego, Kossaka, Witkiewicza w Olszewie-Borkach,

    dalsza modernizację przepompowni ścieków i sieci kanalizacji sanitarnej w Olszewie-Borkach,

    budowa drogi gminnej wraz infrastrukturą towarzyszącą w Przystani,

    przebudowa drogi gminnej w Mostowie,

    przebudowa drogi gminnej relacji Stepna Stara-Żebry Ostrowy I,

    budowa zespołu boisk sportowych i placu zabaw w miejscowości Stepna Stara,

    budowa wodociągu w ul. Nowej w Antoniach,

    budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

Prawie każda z wymienionych inwestycji realizowana będzie ze wsparciem zewnętrznym, z dofinansowaniem rządowym bądź unijnym."

Ile Kulik pozyskał z zewnątrz?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:56 31-12-2019,   15%
Gmina Olszewo-Borki była dobrze zarządzana tylko 25mln długu, ciekawe ile urośnie przez kolejne cztery lata, gdyż budżet już jest deficytowy o 2,5mln złotych? W takim tempie za 4 lata to zrobi się z 35mln?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:17 31-12-2019,   94%
super byly borki zarzadzne dlug wielkosci polowy dochodu, ostroleka zle zarzadzana i dlug wielkosci 1/4 dochodu. Wezcie sie zeolennicy boczku ogarnijcie
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:18 31-12-2019,   94%
Radzina na swoim to jest w ostrolece szczegolnie w przypadku jednego ancymona
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:26 31-12-2019,   43%
rodzina w urzedzie moze sie pochwalic nie lada kto! hahaha
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:22 01-01-2020,   89%
@~ha ha ha

Dochody miasta Ostrołęki w 2020 roku mają wynieść łącznie 400 157 524,18 zł, wydatki – 395 857 524,18 zł. Różnica, czyli 4 300 000,00 zł, pójdzie na wykup wyemitowanych papierów wartościowych.

Największą pozycją w budżecie Ostrołęki na rok 2020 jest jak zwykle oświata. Planuje się na nią wydać prawie 149 mln zł.

Kolejna kosztowna pozycja w budżecie to dział „Rodzina”, pod którym kryją się wydatki m.in. na świadczenia wychowawcze, rodzinne, z funduszu alimentacyjnego, składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego. On pochłonie nieco ponad 73 mln zł.

Na pomoc społeczną miasto chce wydać ponad 27 mln zł, a na administrację publiczną – niemal 25,5 mln zł.
Budżet Ostrołęki 2020 rok – inwestycje

Jak zwykle zapewne mieszkańców najbardziej interesują wydatki majątkowe miasta, czyli inwestycje. Miasto chce na nie wydać ok. 40 mln zł – to 61,02% przewidywanego wykonania wydatków majątkowych na 2019 r.

W zdecydowanej większości to jednak inwestycje dobrze nam znane, bo zainicjowane przez samorząd poprzedniej kadencji. Znalazły się więc tu m.in. mocno opóźniona przebudowa Ostrowskiej i Słowackiego, końcówka remontu starego mostu, zakup nowych autobusów MZK czy powstanie Multicentrum.

Do budżetu wpisano też przebudowę ulic Padlewskiego i Sierakowskiego (miasto nie dawno ogłosiło przetarg), budowę kanalizacji sanitarnej na osiedlu Leśniewo, termomodernizację budynków socjalnych przy ul. Sienkiewicza i Padlewskiego (pozyskano na to pieniądze z Unii Europejskiej). Jest też 15 projektów realizowanych z budżetu obywatelskiego.

Słowem – gdyby odjąć te inwestycje, które mogły już być ukończone – szału nie ma.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:54 01-01-2020,   17%
W końcu pierwszy budżet bez pożyczek?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:48 01-01-2020,   84%
W końcu pierwszy budżet z małą ilością inwestycji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:58 31-12-2019,   79%
 jak Kotowski odchodził było 247 etatów,
a 249,55 to już było na koniec roku jak Kulik zatrudniał swoich specjalistów i to mimo licznych odejść i zwolnień...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:00 31-12-2019,   74%

2018 - 249,55 etatów;
2019 - 249,05.
czyli o 0,5 spadło znacząco
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:02 31-12-2019,   75%

2018 - 249,55 etatów;
2019 - 249,05.
znacząco bo o 0,5
zwolnił ze 100 zatrudnił 99,5
to są jaja SLD
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:03 31-12-2019,   78%
czerwona hołota nie ma litości
dla nich człowiek mniej znaczy niż kornik
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 17:26 01-01-2020,   75%
prawdziwa czerwoa hołota
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:05 31-12-2019,   71%
właśnie wydali ze 200 000 PLN na audyty i co ?
zaoszczędzili 0,5 urzędnika
mogli te 0,5 zostawić w spokoju

ale nie jak widzi 0,5 musi wychlać
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:08 31-12-2019,   67%
oficjalny audyt to chyba ze 200 tys
a kaszaniarski ????
tego się jeszcze dowiemy

ale na pewno był to 1 urzędnik
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:24 31-12-2019,   73%
SLD - podwyższyło wszystkie bilety w Ostrołęce na Karte Wielkiej Rodziny
Zabrało zniżki.
Dzieci będą drożej kosztować.
I co ?
Dla SLD liczą się tylko rodziny z LGBT
Kasa prawde Ci powie
Nie uwierzy aż dotknie.
Głosujcie dalej na LGBT+ i czerwoną chołote

odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:37 31-12-2019,   28%
Wątpliwości budzą też kwoty nagród. Przykładowo, wiceprezydent Grzegorz Płocha, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter i sekretarz Mariusz Prusaczyk tylko w trakcie jednej puli nagród w maju 2018 roku otrzymali 18.000 zł nagród, podczas gdy w tej samej puli cały Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (14 osób) otrzymał 18.200 zł nagród. Podobna sytuacja miała miejsce w maju 2017 roku, grudniu 2017 roku i listopadzie 2018 roku.

W maju 2017 r. wypłacono 323.100,00 zł nagród, w grudniu 2017 r. - 350.105,00 zł, w maju 2018 r.  - 326.150,00 zł, natomiast w listopadzie - 312.700,00 zł. Zdaniem audytorów ta forma nagradzania budzi wątpliwości, gdyż nagrody powinny być wypłacane za szczególne osiągnięcia w pracy. Powinny mieć więc charakter indywidualny.

Ale to nie koniec. Były też nagrody przyznawane doraźnie. Kolejny raz najczęściej w kontekście najwyższych nagród przewijają się te same nazwiska - wiceprezydent, skarbnik, sekretarz, czy też dyrektor Wydziału Oświaty. W okresie objętym audytem (23 miesiące) wiceprezydent Grzegorz Płocha otrzymał 96 tys. zł nagród, sekretarz Mariusz Prusaczyk - 68 tys. zł, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter - 60 tys. zł, a dyrektorzy wydziałów (bez zastępców dyrektorów) - 310 tys. zł.

Dodatkowo, 14 listopada 2018 r. wiceprezydent Płocha otrzymał 33.150,00 zł nagrody z tytułu zakończenia wieloletniej pracy w Urzędzie Miasta, sekretarz Mariusz Prusaczyk w tym samym dniu otrzymał 7.000 zł nagrody. Pozostali urzędnicy nie zostali nagrodzeni z tego tytułu.

W audycie wykazano również,że dodatki do pensji dla dyrektorów Wydziału Inwestycji Miejskich mogły być przyznawane za obszary de facto wchodzące w skład obowiązków na stanowiskach pracy. Audytorzy stwierdzili też, że brak metodyki przeprowadzania rekrutacji na stanowiska w Urzędzie Miasta stanowił możliwość wystąpienia konfliktu interesów oraz zjawiska nepotyzmu. Audytorzy stwierdzili też uchybienia w formułowaniu zakresu wymagań kwalifikacyjnych na poszczególne stanowiska.

Mało tego, zidentyfikowano 9 przypadków zawierania umów zleceń z byłymi (na dzień zawarcia umowy cywilnoprawnej) lub przyszłymi pracownikami Urzędu Miasta.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:48 31-12-2019,   83%
Gdzie te oszczędności?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:19 31-12-2019,   15%
Na samych nagrodach dla dyrektorów?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:20 31-12-2019,   34%
W okresie objętym audytem (23 miesiące) wiceprezydent Grzegorz Płocha otrzymał 96 tys. zł nagród, sekretarz Mariusz Prusaczyk - 68 tys. zł, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter - 60 tys. zł, a dyrektorzy wydziałów (bez zastępców dyrektorów) - 310 tys. zł.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:19 31-12-2019,   78%
poczekajmy na nagrody obecnej wladzy, latwo bedzie sprawdzic bo oswiadczenia majatkowe sa publikowane!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:33 31-12-2019,   13%
Oświadczenia radnych z PIS również są publikowane?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:33 31-12-2019,   100%
malo tego
cokolwiek z tego wyniknelo? jakies zarzuty? taki raporcik moze sobie kazdy napisac i wziac za to gruba kase
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:46 31-12-2019,   88%
Wydano 150 tys na audyt i gdzie widać oszczędności? 0,5 etatu mniej i o wiele mniej inwestycji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:56 01-01-2020,   0%
Widać, że nie musimy pożyczać od banków jak w poprzednich latach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:50 01-01-2020,   100%
Widać, że nie musimy robić inwestycji jak w poprzednich latach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:42 01-01-2020,   -
ciekawe a do kiedy muszą opublikować ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:06 31-12-2019,   93%
Jeden z nich nawet bardzo szybko awansował
odpowiedz   •   oceń :  
~Autostrada...., 20:08 31-12-2019,   28%
To Filemon miał dużo "Moników"...Kulik bidny nie daje im rady....;-))))))
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:50 31-12-2019,   77%
@~Autostrada.... Kulik bidny nie daje rady ogarnąć miasta swoimi świerzakami.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:13 31-12-2019,   82%
biuro prawene 5,5 osoby??? hahaha
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:18 31-12-2019,   80%
biuro prasowe za kulika 3 osoby za kota 1 osoba... widac wiedza ze trzeba potroic sily zeby bylo tak dobrze jak za kota. Gdzie tu oszczednosci? jedna pensja do trzech wcale nie malych! przypomnijcie mi kto tam pracuje?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:34 31-12-2019,   10%
Kto ci takich bzdur naopowiadał? Nie pomawiaj?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:38 31-12-2019,   90%
W urzedzie sie malo nie zarabia, wiec to prawda, o ile wiecej od sredniej krajowej? Wiesz to napisz!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:53 31-12-2019,   17%
Rachunek jest prosty mniej etatów i mniej dyrektorów? wiec jak więcej? Urzędnicy startują od minimalnej krajowej przejrzyj na oczy?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:55 31-12-2019,   16%
dokładnie na start zarabia się 2100 brutto czyli 1530zł netto porównaj

Przykładowo, wiceprezydent Grzegorz Płocha, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter i sekretarz Mariusz Prusaczyk tylko w trakcie jednej puli nagród w maju 2018 roku otrzymali 18.000 zł nagród, podczas gdy w tej samej puli cały Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (14 osób) otrzymał 18.200 zł nagród. Podobna sytuacja miała miejsce w maju 2017 roku, grudniu 2017 roku i listopadzie 2018 roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:36 31-12-2019,   80%
ze co?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:42 31-12-2019,   83%
Gdzie te oszczędności? Ja ich w inwestycjach nie widzę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:58 31-12-2019,   7%
A co ty widzisz jak cale życie ciągniesz na pożyczkach?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:29 31-12-2019,   94%
Nie każda wypowiedź powinna się kończyć znakmiem zapytania. Naucz się pisać!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:58 01-01-2020,   0%
ale może? Naucz się pisać.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:45 31-12-2019,   84%
Przepraszam bardzo, a dlaczego w Urzedzie pracuje aż tylu prawników? Czyzbyśmy mieli kłopoty?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:45 31-12-2019,   90%
Ciekawe ile zarabia kwiatyszek?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:56 31-12-2019,   40%
Najważniejsze, że aktualny prezydent zarabia mniej niż poprzednik.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:42 31-12-2019,   90%
I robi o wiele mniej dla mieszkańców.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:58 31-12-2019,   0%
Mniej dla partii?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:02 31-12-2019,   0%
Robi mniej muzeów i pomników?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:28 31-12-2019,   100%
Robi mniej inwestycji.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:48 31-12-2019,   83%
Gdzie widać oszczędności z tego, że prezydent zarabia mniej?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:55 01-01-2020,   0%
W budżecie miasta. Rożnica pozwala opłacić jakiś etat pracowniczy?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:01 01-01-2020,   80%
Różnica to 350 zł brutto. Gdzie widać te oszczędności?
odpowiedz   •   oceń :  
~matematyk, 22:18 31-12-2019,   90%
zwolnic 15 urzednikow, czesc odeszla na emerytury  robic wielkie ura ze sie zredukuje etaty, a efekt jest taki ze tylko pol etatu mniej. Trzeba z matmy byc orlem:)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:00 31-12-2019,   0%
@~matematyk Matematyk tyś jest orzeł? Zatrudniono urzędników zamiast dyrektorów co oznacza redukcja kosztów i wzrost produktywności.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:00 31-12-2019,   6%
@~matematyk Wątpliwości budzą też kwoty nagród. Przykładowo, wiceprezydent Grzegorz Płocha, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter i sekretarz Mariusz Prusaczyk tylko w trakcie jednej puli nagród w maju 2018 roku otrzymali 18.000 zł nagród, podczas gdy w tej samej puli cały Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (14 osób) otrzymał 18.200 zł nagród. Podobna sytuacja miała miejsce w maju 2017 roku, grudniu 2017 roku i listopadzie 2018 roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~napoj truskawkowy, 23:14 31-12-2019,   90%
Ałć widac ze chodzilo sie na wagary. Łatwo policzyc ilu bylo dyrektorow a ilu jest. Poczekajmy jeszcze na to ilu bedzie.
odpowiedz   •   oceń :  
~ciagle ten sam typ, 23:23 31-12-2019,   100%
WEŹ Juz nie nudz tymi urzedniakami. zazdrosny ze tylko urzednik a nie dyrektor?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:23 31-12-2019,   100%
Gdzie te oszczędności na nagrodach?
odpowiedz   •   oceń :  
~Autostrada..., 23:38 31-12-2019,   17%
@~napoj truskawkowy Ciebie opłaca rumiany czy filemon? ?Czy oba razem PiS-owski trollu ??????????
odpowiedz   •   oceń :  
~nauczyciel, 23:38 31-12-2019,   90%
Skończ juz z kopiuj wklej. Ja nie musze czytać po 10 razy żeby zrozumieć. Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem to przesylabuj sobie głosno moze pomoze. Była patologia, ale teraz nic nie wskazuje na to ze jest lepiej.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:47 31-12-2019,   81%
@~Autostrada... produktywnosc to sobie w domu zarządz
odpowiedz   •   oceń :  
~napoj truskawkowy, 00:28 01-01-2020,   85%
@~Autostrada... Jaka agresja, widać zabolalo.
odpowiedz   •   oceń :  
~wrozbita maciej, 09:44 01-01-2020,   75%
ILE JESZCZE CZASU BEDZIE WAŁKOWANY TEMAT POPRZEDNIEJ WŁADZY? PO ROZWODZIE TEŻ Z NOWYMI PARTNERKAMI ROZMAWIASZ O BYŁEJ? SKUPCIE SIE NA PRZYSZLOŚCI A NIE W KÓŁKO " BO TO POPRZEDNIK"
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:20 01-01-2020,   80%
@~wrozbita maciej Przyszłość cieniutka w mieście:
Ostrołęka - 400 mln dochodu - 40 mln inwestycje
Olszewo Borki  - 51 mln dochodu - 8,2 mln inwestycje
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:00 01-01-2020,   29%
Przeszłość 125mln długu. Czyli -125mln zł  + odsetki w budżecie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:02 01-01-2020,   86%
Przyszłość to mało inwestycji i mało pracy ratusza. Będą siedzieć i przejadać budżet.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:46 01-01-2020,   80%
Wodz tylko zredukował etaty czy kogoś zwolnił?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:43 01-01-2020,   50%
ale Sylwek za 160 tysiecy byl? Był!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 04:11 02-01-2020,   34%
Ciekawe ile na WOŚP z budżetu miasta wyda?
odpowiedz   •   oceń :  
~Jan Kowalski z Ostrołęki, 21:36 01-01-2020,   67%
Taka sytuacja
Dwie 5 osobowe rodziny / rodzice i 3 dzieci/ wybierają się na film do Ostrołęckiego Kina.
Bilet normalny kosztuje 20 PLN.
Obydwie rodziny mają Kartę Wielkiej Rodziny.
Jedna rodzina jest z Ostrołęki rządzonej prze SLD i LGBT+ a druga rodzina mieszka w Olszewo -Borkach rządzonej przez zły PIS.
Ile zapłaci za bilety rodzina z Ostrołęki a ile z Olszewo-Borki. ?

I co głupio wam teraz Ostrołęccy frajerzy.
Teraz na film możecie jeździć do Łomży nie dlatego bo w Ostrołęce nie ma filmu a bo w Łomży będzie taniej.
OSTROŁĘCKIE PUSTAKI
Jak się głoduje tak się potem ma.

odp
rodzina z Olszewo-Borki zapłaci 50 PLN
rodzina z Ostrołęki zapłaci 75 PLN
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalnedarz imprez
maj 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 27  28  29  30  1  2  3
 4  5  6  7  8  9  10
 11  12  13  14  15  16  17
18  19  20  21  22  23  24
25  26  27  28  29  30  31
Dzisiaj:
Brak wydarzeń