Czas na złożenie wniosku o dofinansowanie do wyprawki szkolnej z tegorocznego programu „Dobry Start” mija 30 listopada. Po tym terminie będzie można ubiegać się o 300+ tylko wtedy, gdy dziecko w wieku powyżej 20. lat otrzyma orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada. W innych przypadkach prawo do świadczenia wygaśnie.
Od 1 lipca do ZUS w województwie mazowieckim trafiło już ponad 497,8 tys. wniosków na blisko 729,4 tys. uczniów. - Na Mazowszu rodzice i opiekunowie otrzymali świadczenia 300+ w łącznej wysokości prawie 210 mln zł. Z czego do płockiego oddziału ZUS rodzice i opiekunowie złożyli ponad 9,8 tys. wniosków na ponad 13,4 tys. uczniów. Kwota wypłaconych świadczeń z programu Dobry Start w Płocku to ponad 3,8 mln zł – informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
W Ostrołęce złożono już 3969 wniosków na 5 838 dzieci, a w powiecie ostrołęckim 8024 wniosków na 12 612 dzieci. Kwota wypłaconych świadczeń w Ostrołęce wyniosła 1 678 350,00 zł, a w powiecie ostrołęckim - 3 655 500,00 zł.
Dla kogo 300+
Dofinansowanie do wyprawki szkolnej dla dzieci wynosi 300 zł. Przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność - do ukończenia 24 lat. Nie można go dostać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz szkół policealnych też są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Rodzice i opiekunowie mogą otrzymać to jednorazowe wsparcie - bez względu na dochody i sytuację zawodową - na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów i wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Od nowego roku szkolnego (2025/2026) obowiązuje zmiana, która dotyczy uchodźców z Ukrainy. Otrzymają oni świadczenie „Dobry Start” pod warunkiem, że dziecko uczy się w szkole, która należy do polskiego systemu oświaty.
Jak i kiedy złożyć wniosek?
Wniosek można przesłać przez aplikację mZUS, portal PUE/eZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Przed jego złożeniem warto sprawdzić PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz numer konta.
Zawiadomienia będą przekazywane elektronicznie. Informacja o przyznaniu świadczenia będzie w skrzynce odbiorczej na PUE/eZUS - też wtedy, gdy wniosek był złożony przez bank lub portal Emp@tia. Na PUE/eZUS znajdzie się korespondencja (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmowna) – dodaje rzecznik.
Świadczenie wypłacane jest tylko na rachunek bankowy.



fot. eOstroleka.pl


![To będzie święto piłki ręcznej! Jubileuszowy memoriał z dodatkową atrakcją [WIDEO]](./luba//dane/pliki/sport/2025/m/img_0455_normal.jpg)


![Narew lepsza od PAF Płońsk. Cenne zwycięstwo Niebiesko-czerwonych [ZDJĘCIA]](./luba//dane/pliki/sport/2024/m/dsc09064.jpg)

2
3
10
25