2020-02-21T15:32:00+01:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Nowa linia „0” - to pomysł ostrołęckiej młodzieży dla MZK Ostrołęka [WIDEO, ZDJĘCIA]

REKLAMA
fot. eOstroleka.pl
REKLAMA
5
3
44

Młodzież chce zmian w rozkładzie jazdy MZK Ostrołęka. Z ankiety przeprowadzonej wśród uczniów ostrołęckich szkół przez Młodzieżową Radę Miasta wynika, że obecnie wiele kursów „nie trafia” w potrzeby młodych mieszkańców miasta i regionu. Skłoniło to młodych radnych do działań, których efektem jest kilka ciekawych pomysłów mogących znacząco usprawnić miejską komunikację publiczną. Co na to władze miasta i zarząd spółki?

Konsultacje w sprawie zmian w rozkładzie jazdy MZK Ostrołęka przeprowadzili wśród uczniów miejskich szkół członkowie Młodzieżowej Rady Miasta. Projekt koordynowała wiceprzewodnicząca Łucja Wysocka, lecz swój udział w projekcie mieli też pozostali radni oraz żywo zainteresowani zmianami uczniowie.

W ramach konsultacji przygotowano ponad 5800 ankiet, skierowanych do uczniów wszystkich szkół ponadpodstawowych działających na terenie Ostrołęki. Młodzież uwzględniła zarówno szkoły publiczne jak i społeczne. Ankiety wypełniło i odesłało ponad 4200 uczniów, uwagi do obecnego kształtu rozkładu jazdy MZK miało niemal 1400 osób.

Najaktywniejsi byli uczniowie ZSZ nr 1, III LO i II LO. To z tych trzech szkół pochodziło najwięcej uwag i propozycji zmian.

Najwięcej uwag dotyczyło czasu odjazdu autobusów, zbyt krótkich tras, braku kursów o konkretnych godzinach, gdy większa liczba uczniów kończy zajęcia.

Zebrane ankiety członkowie MRM dokładnie przeanalizowali i w efekcie tego proponują władzom miasta i zarządowi MZK Ostrołęka wprowadzenie kilku istotnych zmian. Część z nich to delikatne korekcja obecnego rozkładu, ale wśród propozycji nie brakuje też śmiałych pomysłów i projektów, jak np. uruchomienie nowej linii „0” tzw linii okólnej – wzorowanej na komunikacji miejskiej z Wrocławia.

Według projektu MRM linia „0” miałaby swój początek na dworcu PKS i przebiegałaby m.in. ulicami: Traugutta, Aleją Wojska Polskiego, ks. Pęksy, Bohaterów Warszawy, Targową, Witosa, Hallera, 11 Listopada, Ostrowską, Słowackiego, Żeromskiego, z pętlą na dworcu PKP i dalej do ulicy Starowiejskiej, Moniuszki, Kaczyńskiej, Alei Jana Pawła II, Bohaterów Warszawy, Sikorskiego, Steyera, F. Nila, Rodziny Ulmów, Goworowską, Kopernika i Bogusławskiego. Linia ta mogłaby kursować w obie strony z częstotliwością co godzinę. Trasę linii opracowała Łucja Wysocka przy wsparciu sekretarza MRM Macieja Perzanowskiego.

Innym z pomysłów zgłaszanych przez młodzież jest uruchomienie linii kursującej na trasie Ostrołęka-Myszyniec. Młodzież sugeruje również wydłużenie kilku linii do okolicznych miejscowości, tak by uczniowie dojeżdżający z terenu ościennych gmin nie musieli pokonywać pieszo niebezpiecznych w porze jesienno-zimowej odcinków dróg.

Pomysły, które dziś młodzież zaprezentowała dziennikarzom podczas konferencji prasowej trafią na biuro prezesa MZK Ostrołęka. W planach są także konsultacje z prezydentem i radą miasta.

Konferencja prasowa, podczas której zaprezentowano wyniki konsultacji odbyła się w piątek, 21 lutego.

Materiał filmowy 1 :

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 15:42 21-02-2020,   78%
Brawo. 3 mam kciuki za MRM, a linia  "0" to strzał w dziesiątkę z kilometra, tego jeszcze nie było, a po krótkim namyśle stwierdzam, że jest niezbędne. Pozdrawiam.
odpowiedz   •   oceń :  
~,, 20:25 21-02-2020,   19%
Super. Ile to będzie kosztować?  Jeśli nic to niech kursują co minutę. Rozumiem, że kierowcy będą jeździć zerówką za zerową stawkę a paliwo da prezes Obajtek za 0 złotych. Jestem ZA !!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:54 22-02-2020,   80%
@~, Co minutę to już przecież są. Czasem to i nawet 5 autobusów jedzie jeden za drugim
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:24 21-02-2020,   50%
dziwnie sie usmiecha pani wiceprzewodniczaca
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanka, 16:41 21-02-2020,   75%
Kurs co godzinę? Fajnie, że coś się dzieje, ale główny problem z MZK to brak linii kursującej w cywilizowanych odstępach, min. co kwadrans. Jest straszna drobnica linii i zbyt duże odstępy w przejazdach. Nie da się pójść w ciemno na autobus danej linii. Linia 0 co godzinę tego nie zmieni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanka 2, 16:53 21-02-2020,   45%
@~Ostrołęczanka Ludzie_ w glowach wam się po....o!!! Co 15 min.chcecie autobus!?.Mzk jest bezpłatna, wiec nie bedzie wam jezdzić jak chcecie.Moze wszystkie fundusze miasto ma przeznaczyć ; bo życzycie sobie , żeby na was autobus czekał.Prosze po taxi dzwonić i będzie miała pani jedna z drugą na czas!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanka, 17:09 21-02-2020,   79%
@~Ostrołęczanka 2 Zachęcam do kultury wypowiedzi. Nie wiem, czy zauważyłaś, młoda osobo, ale w moim wpisie nikogo nie obrażam tylko rzeczowo przedstawiam alternatywny pomysł. Kurs co 15 minut jest normą. Dajemy jedną, główną linię i przekierowujemy fundusze na tę linię. Zachęcam do zerknięcia na Łomżę. Tak, to nie magia, to naprawdę działa. Działa lepiej niż taxi.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanka2, 17:49 21-02-2020,   39%
@~Ostrołęczanka Bez obrazania.Potwierdzam_ wszystko byscie chcieli..I niestety odp.to sobie zróbcie! Zobaczycie jsk wasze dzieci i wnuki będą spłacac długi.Bo dziś nam się wszystko należy!!!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:51 21-02-2020,   74%
@~Ostrołęczanka2 Wole placic dlugi za komunikacje miejska niz za Ewelajne, kaszane i jego szwagra
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanka, 18:22 21-02-2020,   89%
@~Ostrołęczanka2 Ale jakie długi? Przecież te zmiany można zrobić w ramach obecnych kursów... kwestia innego podejścia logistycznego do sprawy. Po co te wykrzyniki? Nie, nie chodzi o to, że wszystko się należy. Nie mamy postawy roszczeniowej. Miejska komunikacja jest po to, żeby z niej korzystać, niestety są przeszkody w postaci zbyt dużych przerw między kursami. Wiele osób wolałoby zapłacić symboliczną złotówkę za bilet, a mieć pewność, że w ciągu kwadransu autobus przyjedzie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:50 21-02-2020,   20%
@~Ostrołęczanka 2 Szczylki to takie pojęcie mają. Najlepiej to jeszcze żeby im płacili że jeżdżą MZK.
odpowiedz   •   oceń :  
~X, 00:26 22-02-2020,   0%
@~Ostrołęczanka "Przecież te zmiany można zrobić w ramach obecnych kursów..."

Specjalista od logistyki się znalazł. Jaką linię chcesz zamienić na te wasze "0" ?  Które osiedle pozbawisz połączenia?
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanka, 00:47 22-02-2020,   100%
@~X A i owszem, miło mi poznać :) Tylko mieszasz wątki, bo nikt nie pisze o zamianie obecnej linii na 0.
odpowiedz   •   oceń :  
~Dd, 09:58 22-02-2020,   100%
@~Ostrołęczanka 2 Proszę się nie denerwować. Takt 15 minutowy to nie jest żadna przesada, wręcz dobry początek do jeszcze większego zagęszczenia kursów. Oczywiście najpierw należałoby go wprowadzić w szczycie, a potem w miarę zakupu dodatkowego taboru rozciągać stopniowo na cały dzień.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:55 21-02-2020,   61%
A skad jest kasa na zatrudnienie partnerki Klekota w MZK?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:12 21-02-2020,   80%
Tam już taka tradycja
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:32 21-02-2020,   25%
A skąd jest kasa na elektrownie i muzeum?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:23 21-02-2020,   43%
Dobrze, że jest kasa na wymianę elektrowni i na przerobienie starego aresztu w muzeum.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:18 22-02-2020,   100%
Edyta, Ewelina, następna też będzie na „E”?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:23 22-02-2020,   100%
kulik zamyka to po co kasa?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:24 22-02-2020,   100%
ale jak się zwolni 5 pracowników tona wypłatę dla evedlnik jest i firma nie ponosi dodatkowych kodsztów
odpowiedz   •   oceń :  
~Zając Poziomka, 17:28 21-02-2020,   22%
Fotograf to chyba nie lubi tej dziewczyny. Zdjęcia nr. 7 to już mógł sobie darować bo każdy czasami wyjdzie tak sobie na zdjęciu. Chyba, że z niego taki profesjonalista.
Ps. Mieć umiar w makijażu to zaleta
odpowiedz   •   oceń :  
~Y, 00:29 22-02-2020,   0%
@~Zając Poziomka Skoro ma parcie na szkło to niech zatrudni stylistę i retuszarzystę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kris, 18:23 21-02-2020,   46%
Ło już z 10ec lat temu pisałem do MZK o Linii okrążającej miasto, w Łomży jest taka linia i jeździ co 15-20 min
odpowiedz   •   oceń :  
~,, 00:31 22-02-2020,   0%
@~Kris Daj spokój. Już wystarczy że tu wrony zwracają. Jeszcze tylko autobusów brakuje.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:42 21-02-2020,   59%
Błagam, zróbcie normalnie płatne autobusy, ale niech one jeżdżą w normalnych odstępach czasowych, max 20 minut, inaczej ludzie nigdy nie przesiada się do autobusów, czy To tak ciężko pojąć?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:03 21-02-2020,   44%
? To już władza wyręcza się dzieciakami??? :D DZIECI rządzą Ostrołęka?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:02 21-02-2020,   30%
Nie. To radni rządzą dzieciakami i sterują nimi jak marionetkami...
odpowiedz   •   oceń :  
~Janusz K., 22:04 21-02-2020,   85%
Te "dzieciaki" w przeciwieństwie do normalnych radnych mają swój rozum, mają własne zdanie i pracują na rzecz młodzieży, w porównaniu z gwiazdorami z Rady Miasta Ostrołęki, którzy tylko mądrzyć się umieją.
odpowiedz   •   oceń :  
~., 00:33 22-02-2020,   13%
@~Janusz K. Bez żartów. Mają tyle samo do powiedzenia co szeregowy poseł w pisie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:01 22-02-2020,   20%
Może jeszcze radę przedszkolaków?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:26 22-02-2020,   100%
@~. I co Jachira w PO
odpowiedz   •   oceń :  
~Tylkoja, 12:21 22-02-2020,   100%
A co jest w tym takiego zlego że młodzież chce coś zmienić w naszym mieście?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:49 21-02-2020,   56%
Błagam, zróbcie normalnie płatne autobusy, ale niech one jeżdżą w normalnych odstępach czasowych, max 20 minut, inaczej ludzie nigdy nie przesiada się do autobusów, czy To tak ciężko pojąć?
odpowiedz   •   oceń :  
~P, 08:15 22-02-2020,   0%
Były płatne, jeździły co 20 minut, a ludzie i tak jeździli samochodami i nie chcieli przesiąść się do autobusów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:33 22-02-2020,   100%
@~P Jasne,  może twoja linia, bo moja jeździła raz na godzinę
odpowiedz   •   oceń :  
~O, 08:13 22-02-2020,   100%
Powinny być dwie linie
OP i OL
jeżdżące w przeciwnych kierunkach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanin, 11:57 22-02-2020,   100%
@~O Tak ma właśnie być, bo mówili.
odpowiedz   •   oceń :  
~Xxx, 08:19 22-02-2020,   0%
Wszystko ładnie pięknie A czy brano pod uwagę podstawówki np.sp4 w Wojciechowicach tam też rodzice dzieci oraz pracownicy mają problem z pojazdami.Przedewszystkim problem jest z Wyjazdem z Wojciechowic bo wzięto pod uwagę ZSZ2 A dzwonki w sp.4 mijają się z dzwonkami ZSZ2 .I jest sytuacja że po 15 jedzie 4 autobusy co 2 minuty A potem jest 30 minut przerwy.Chore.
odpowiedz   •   oceń :  
~@zając poziomka, 09:00 22-02-2020,   29%
jak typowa wariatka z Choroszczy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:56 22-02-2020,   25%
Fajnie. Ale trzeba pamiętać że dodatkowa linia to dodatkowa kasa z urzędu. A tam nie ma kasy. A do myszynca dobry pomysł. Myszyniec mógł by sfinansować taki kurs. Bo ostroleczanie nie będą myszyncowi sponsorować Lini.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ludwika, 10:46 22-02-2020,   34%
Najpierw niech się nauczy z kartki czytać, a potem zajmować funkcje xd
odpowiedz   •   oceń :  
~Karol, 16:52 22-02-2020,   0%
Jszcze pare lat temu Ostrołęka konkurowała z łomzą  pod wieloma względami  teraz Lomza dla Ostrołęki to to" fata morgana"
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęczanka, 22:04 22-02-2020,   100%
@~Karol Nie, akurat tylko pod tym.
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
październik 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  1