eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Nowy tor i przystanki na linii Ostrołęka – Chorzele

REKLAMA
zdjecie 1109
zdjecie 1109
fot. PKP PLKfot. PKP PLK
REKLAMA

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały nowy tor do wygodnych podróży na linii Ostrołęka – Chorzele. Gotowe są perony na wszystkich stacjach i przystankach. Zarządca infrastruktury realizuje inwestycję wartą ok. 347 mln złotych. Reaktywowana po 22 latach trasa poprawi warunki komunikacji i zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu.

Na całym blisko 60 kilometrowym odcinku modernizowanej linii Ostrołęka-Chorzele specjalne maszyny szlifowały nowy tor.

Zakończona została budowa ścianek peronowych na wszystkich stacjach i przystankach osobowych. Na stacji Ostrołęka i Grabowo oraz przystankach Parciaki i Raszujka wykonano nawierzchnię peronów. Ustawiono wiaty, ławki, gabloty i tablice informacyjne. Na stacji Ostrołęka zamontowano sieć trakcyjna. W nowo wybudowanym Lokalnym Centrum Sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Gotowy jest most kolejowy nad Narwią. Nasunięto nową 245 metrową stalową konstrukcję, ułożono tor i przygotowano chodniki. Obecnie na moście montowany jest miejski rurociąg kanalizacji sanitarnej.

Prace przeniosły się na przystanki Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Olszewka i stację Chorzele. W tych lokalizacjach układana jest nawierzchnia na peronach. Na koniec roku zaplanowano szlifowanie toru na rozjazdach i 19 przejazdach kolejowo - drogowych reaktywowanej linii.

Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Więcej o: Ostrołęka, PKP PLK

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×