eOstroleka.pl
Powiat ostrołecki,

Obwodnica Troszyna nabiera kształtów. Inwestycja osiągnęła półmetek [ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 3750
zdjecie 3750
fot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęcefot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
REKLAMA
zdjecie 3750
Posłuchaj

Ważne wieści dla kierowców i mieszkańców powiatu. W poniedziałek, 17 listopada, dokonano odbioru częściowego kluczowej inwestycji drogowej w regionie. Prace przy rozbudowie drogi powiatowej nr 2559W na odcinku Zamość-Gostery-Głębocz oraz budowie obwodnicy Troszyna osiągnęły półmetek.

Inwestycja, która ma znacząco poprawić komunikację w tej części Mazowsza, realizowana jest przy wsparciu środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu "Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027".

Postępy prac na drodze Zamość-Gostery

Zgodnie z protokołem odbioru podpisanym 17 listopada, roboty budowlane przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zaawansowanie prac oceniono na 50%, co pozwala z optymizmem patrzeć na terminowe zakończenie całego projektu.

Skala przedsięwzięcia jest znacząca – łączna wartość odebranych dotychczas robót od początku trwania inwestycji wynosi już 13 647 991,09 zł.

Nowa obwodnica Troszyna i modernizacja sieci drogowej

Projekt pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 2559W Zamość-Gostery-granica województwa (Głębocz)” to kompleksowe zadanie inżynieryjne. W jego skład wchodzą dwa kluczowe elementy:

Budowa nowego odcinka drogi (obwodnica Troszyna): Powstanie zupełnie nowa infrastruktura o długości 1,555 km, która wyprowadzi część ruchu z centrum miejscowości.

Rozbudowa istniejącej trasy: Modernizacja obejmie odcinek o długości 3,323 km, co łącznie daje blisko 5 kilometrów nowoczesnej nawierzchni.

Wyższa nośność i bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu

Celem inwestycji jest nie tylko poprawa komfortu jazdy, ale przede wszystkim zwiększenie parametrów technicznych drogi. Nowa nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń o nacisku 11,5 tony na oś. Zwiększona trwałość i odporność konstrukcji ma kluczowe znaczenie dla obsługi ruchu ciężarowego i żywotności drogi w przyszłości.

Inwestorzy nie zapomnieli również o pieszych i rowerzystach. Wzdłuż rozbudowywanej trasy powstaje ciąg pieszo-rowerowy.

Wskaźnik wspieranej infrastruktury rowerowej wyniesie aż 4,749 km. To istotne uzupełnienie dla poprawy mobilności niezmotoryzowanych uczestników ruchu oraz promocji zrównoważonego transportu.

Separacja ruchu pieszego i rowerowego od samochodowego w znacznym stopniu poprawi bezpieczeństwo na trasie Zamość-Gostery, podnosząc jednocześnie walory użytkowe całej okolicy.

Źródło:
eOstrołęka.pl/Starostwo Powiatowe w Ostrołęce

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zaloguj się, by komentować

Brak Waszych opinii do tego artykułu, bądź pierwszy.

Kalendarz imprez
listopad 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 27  28  29  30  31  1 dk2
dk3 dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9
dk10 dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16
dk17 dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23
dk24 dk25 dk26  27 dk28 dk29  30
×