Ważne wieści dla kierowców i mieszkańców powiatu. W poniedziałek, 17 listopada, dokonano odbioru częściowego kluczowej inwestycji drogowej w regionie. Prace przy rozbudowie drogi powiatowej nr 2559W na odcinku Zamość-Gostery-Głębocz oraz budowie obwodnicy Troszyna osiągnęły półmetek.
Inwestycja, która ma znacząco poprawić komunikację w tej części Mazowsza, realizowana jest przy wsparciu środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu "Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027".
Postępy prac na drodze Zamość-Gostery
Zgodnie z protokołem odbioru podpisanym 17 listopada, roboty budowlane przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zaawansowanie prac oceniono na 50%, co pozwala z optymizmem patrzeć na terminowe zakończenie całego projektu.
Skala przedsięwzięcia jest znacząca – łączna wartość odebranych dotychczas robót od początku trwania inwestycji wynosi już 13 647 991,09 zł.
Nowa obwodnica Troszyna i modernizacja sieci drogowej
Projekt pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 2559W Zamość-Gostery-granica województwa (Głębocz)” to kompleksowe zadanie inżynieryjne. W jego skład wchodzą dwa kluczowe elementy:
Budowa nowego odcinka drogi (obwodnica Troszyna): Powstanie zupełnie nowa infrastruktura o długości 1,555 km, która wyprowadzi część ruchu z centrum miejscowości.
Rozbudowa istniejącej trasy: Modernizacja obejmie odcinek o długości 3,323 km, co łącznie daje blisko 5 kilometrów nowoczesnej nawierzchni.
Wyższa nośność i bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu
Celem inwestycji jest nie tylko poprawa komfortu jazdy, ale przede wszystkim zwiększenie parametrów technicznych drogi. Nowa nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń o nacisku 11,5 tony na oś. Zwiększona trwałość i odporność konstrukcji ma kluczowe znaczenie dla obsługi ruchu ciężarowego i żywotności drogi w przyszłości.
Inwestorzy nie zapomnieli również o pieszych i rowerzystach. Wzdłuż rozbudowywanej trasy powstaje ciąg pieszo-rowerowy.
Wskaźnik wspieranej infrastruktury rowerowej wyniesie aż 4,749 km. To istotne uzupełnienie dla poprawy mobilności niezmotoryzowanych uczestników ruchu oraz promocji zrównoważonego transportu.
Separacja ruchu pieszego i rowerowego od samochodowego w znacznym stopniu poprawi bezpieczeństwo na trasie Zamość-Gostery, podnosząc jednocześnie walory użytkowe całej okolicy.




fot. Starostwo Powiatowe w Ostrołęce




![Rekordowe 345 mln zł dla Ostrołęki. Tak zmieni się miasto [LISTA INWESTYCJI]](./luba//dane/pliki/zdjecia/2025/m/dji_0102_normal.jpg)
2
3
10
25