eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Ostrołęckie przedszkole zrealizowało program mFundacji „Rosnę z matematyką” [ZDJĘCIA]

REKLAMA
zdjecie 1171
zdjecie 1171
fot. archiwum przedszkolafot. archiwum przedszkola
REKLAMA

„Kraina Misiów odkrywa świat matematyki – raz, dwa, trzy – miś odkrywa – odkrywaj i TY!” - z takim hasłem Przedszkole Miejskie nr 17 w Ostrołęce zrealizowało program grantowy “Rosnę z matematyką” przygotowany przez mFundację.

Wśród przedszkoli, które znalazły się w gronie zwycięzców pilotażowej edycji programu grantowego „Rosnę z matematyką” organizowanego przez Fundację mBanku była również ostrołęcka placówka - Przedszkole Miejskie nr 17 “Kraina Misiów”.. Realizacja projektu trwała cztery miesiące - od 03.01.22 r. do 29.04.22 r.

W ramach projektu odbyło się ciekawe i pełne praktycznych wskazówek szkolenie dla rodziców oraz rady pedagogicznej pt. „Sposoby na odkrywanie matematyki w wieku przedszkolnym”. W styczniu dzieci wspólnie z wychowawcami przygotowały kąciki matematyczne, które umożliwiają rozwijanie kompetencji matematycznych. W kącikach znalazły się figury geometryczne, guziki, koraliki, spinacze, sortery, liczydła, kolorowe etykiety, kostki drewniane, gry i układanki matematyczne oraz inne przedmioty służące do mierzenia czasu, liczenia, mierzenia i porównywania wielkości czy kształtu.

Dzięki temu przedszkolaki będą miały okazję do kształcenia umiejętności matematycznych poprzez zabawy z liczeniem przedmiotów, klasyfikowaniem, porównywaniem, kodowaniem, rozwiązywaniem prostych działań matematycznych.

Kolejne wyzwanie w ramach edukacji matematycznej podjęli rodzice i dzieci. Wykonanie „Zabawki matematycznej” nie było prostym zadaniem, ale kreatywni “konstruktorzy” nie zawiedli. Powstały ciekawe pomoce dydaktyczne: kolorowe drzewka z liczmanami, gry planszowe, geoplany, układanki logiczne i przestrzenne. Pomoce dydaktyczne zachęcają do działania, pobudzają aktywność i kreatywność dzieci, pomagają w zrozumieniu pojęć matematycznych, usprawniają motorykę i percepcję wzrokową. Warto było wykorzystać umiejętności, pomysłowość i kreatywność rodziców, aby wesprzeć edukację matematyczną ich dzieci za pomocą własnoręcznie wykonanych „Zabawek matematycznych”

W marcu królowa nauk obchodziła swoje święto i z tej okazji we wszystkich grupach przedszkolnych zorganizowano „Światowy Dzień Matematyki”, który zainspirował do nowego spojrzenia na zabawy rozwijające zdolności i umiejętności matematyczne u dzieci. Dzięki temu „Światowy Dzień Matematyki” na stałe zagości w kalendarzu imprez edukacyjnych w “siedemnastce”.

W kwietniu odbyły się zabawy terenowe na placu przedszkolnym: „Tropimy cyfry i figury” dla grup młodszych oraz „Matematyczne podchody” dla grup starszych. Dzieci w towarzystwie grupowych misiów uczestniczyły w zawodach matematycznych, miały okazję do rozwijania myślenia matematycznego: spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia: przeliczały, kodowały, tropiły i klasyfikowały, nauczyły się odkrywać i doceniać swoje mocne strony oraz rozwijały umiejętność współpracy w grupie.

Zwieńczeniem projektu był międzyprzedszkolny konkurs plastyczny „W świecie figur geometrycznych”.

Współpraca ze środowiskiem lokalnym jest dla nas bardzo ważna, nasze koleżanki i ich wychowankowie z innych przedszkoli sprawili nam wiele radości, ponieważ prac plastycznych wpłynęło bardzo dużo, były bardzo ciekawe i pomysłowe. W ramach projektu poszerzyliśmy bazę dydaktyczną przedszkola o nowe pomoce np.: elementy układu słonecznego, wagi, zegary, woreczki matematyczne, liczydła.

informuje dyrekcja przedszkola.

 

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×