W Urzędzie Miasta Ostrołęki została podpisana umowa z konsorcjum firm na budowę długo oczekiwanej obwodnicy miasta wraz z mostem przez Narew. Realizacja potrwa 24 miesiące.
21 lipca 2025 r. w Ostrołęce przejdzie do historii. Miasto Ostrołęka podpisało dziś umowę na realizację jednej z najważniejszych inwestycji infrastruktualnych ostatnich lat. Kontrakt dotyczy budowy południowej obwodnicy miasta wraz z budową obiektu mostowego przez rzekę Narew. Wartość przedsięwzięcia wynosi 165 518 504,70 zł brutto.
Wykonawcą wybranym w procedurze przetargu nieograniczonego jest konsorcjum składające się z trzech firm:
- DOMOST Sp. z o.o. (lider konsorcjum) z Małkini Górnej;
- Raitil Sp. z o.o. z Warszawy;
- Mostostal Kielce S.A. z Kielc;
Podpisanie kontraktu nastąpiło podczas poniedziałkowej Sesji Rady Miasta Ostrołęki. Prezydent Paweł Niewiadomski przypomniał, że działania w tej sprawie zostały podjęte w 2020 r. za prezydentury Łukasza Kulika, kiedy to udało się uzyskać dofinansowanie w kwocie 60 mln zł.
"To był ten dobry impuls, który teraz kontynuujemy" - podkreślił Niewiadomski, wspominając o kolejnym dofinansowaniu w kwocie 75 mln zł z samorządu województwa mazowieckiego.
"Przed nami zadanie o charakterze strategicznym dla miasta i całego regionu. Mamy do zbudowania 4,5 kilometra drogi z kluczowym odcinkiem, gdzie został zaprojektowany most" - mówił Łukasz Siwek, prezes firmy DOMOST.
24 miesiące na realizację strategicznej inwestycji
Zgodnie z warunkami umowy, konsorcjum ma 24 miesiące na ukończenie całej inwestycji. Oznacza to, że nowa obwodnica wraz z mostem powinna zostać oddana do użytku w połowie 2027 roku.
Południowa obwodnica Ostrołęki to strategiczna inwestycja, która ma znacząco odciążyć centrum miasta od ruchu tranzytowego. Nowa trasa wraz z mostem przez Narew zapewni alternatywną drogę dla kierowców przemieszczających się przez region, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców.