Ostrołęka: Powstaje gra edukacyjna o segregacji śmieci [ZDJĘCIA]

Projekt pod nazwą „Gra edukacyjna – Segreguj odpady” realizują pracownicy Wydziału Gospodarki Odpadami Ostrołęckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego, odpowiedzialnego za wdrożenie i prawidłowe funkcjonowanie nowego systemu odpadowego. Prace nad produkcją animowanej gry są już na końcowym etapie i już niebawem najmłodsi mieszkańcy Ostrołęki będą mogli razem z swoimi rodzicami spróbować swoich sił przy wirtualnej segregacji śmieci.
- Ponieważ najskuteczniej do dorosłych trafia się dzięki najmłodszym, co udowodniło już kilka miejskich kampanii chcemy powierzyć edukację ekologiczną dzieciom i wnukom Ostrołęczan – mówi prezydent Ostrołęki, Janusz Kotowski – to właśnie najmłodsi najszybciej opanowują najnowsze technologie, komputery i tablety nie mają dla nich tajemnic. Stąd pomysł na edukację przez grę dostępną na takich urządzeniach – dodaje Kotowski.
- Gra ma za zadanie w prosty a zarazem przystępny dla najmłodszych mieszkańców miasta sposób wykształcić prawidłowe nawyki segregacji odpadów komunalnych na odpowiednie frakcje. Podobne projekty z powodzeniem wdrożono w kilku innych dużych miastach, dlatego też sądzę, że postacie misia Bu oraz Zuzi i Krzysia zostaną pozytywnie przyjęte w Ostrołęce. Gra dostępna będzie na stronie Urzędu Miasta oraz OTBS-u – powiedział nam Paweł Stańczyk, wiceprezydent Ostrołęki.
Do gry wprowadza nas miś Bu. Następnie wcielamy się w postaci Zuzi i Krzysia. Zuzia, których zadaniem jest prawidłowe rozpoznanie odpadków i wrzucenie ich do odpowiedniego pojemnika. Aplikacja została dopasowana do obowiązujących w Ostrołęce kolorów kontenerów.
Gra uruchomiona zostanie jeszcze w październiku.




Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
9 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
16 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
21 | ![]() |
23 | 24 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |