Około 28 tysięcy pasażerów od 18 marca br. podróżowało pociągami na trasie Ostrołęka-Białystok. Samorząd woj. podlaskiego przyznaje, że to dobry wynik, choć na razie nie zapowiadają się zmiany polegające na zwiększeniu liczby połączeń.
Reaktywacja połączenia kolejowego Białystok-Ostrołęka była odpowiedzią na długo oczekiwane potrzeby mieszkańców regionu. Przez lata brak bezpośredniego połączenia kolejowego utrudniał komunikację między tymi miastami, zmuszając podróżnych do korzystania z innych, mniej wygodnych środków transportu. Aż w końcu 18 marca 2024 r. pierwszy od wielu lat pociąg przyjechał z Białegostoku do Ostrołęki, co fetowano na dworcu kolejowym.
Po ponad ośmiu miesiącach zapytaliśmy samorząd woj. podlaskiego, jaka była frekwencja w pociągach. Okazuje się, że zainteresowanie jest spore.
- Od czasu wznowienia przewozów pasażerskich na trasie Białystok – Ostrołęka, tj. od 18 marca br. z połączenia skorzystało ok. 28 tys. pasażerów. W naszej ocenie jest to dobry wynik - przekazała eOstrołęce Barbara Likowska-Matys, zastępca dyrektora Departamentu Polityki Informacyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Zapytaliśmy również, czy planowane są zmiany w ofercie przewozowej na trasie Białystok-Ostrołęka. Tu jednak obędzie się bez rewolucji.
- Na razie nie zakładamy zmian w ofercie, na przyszły rozkład jazdy pociągów edycji 2024/2025 również zamówione zostały dwie pary pociągów, które będą skomunikowane w Ostrołęce z pociągami w kierunku Olsztyna - wskazuje Likowska-Matys.
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~podroznyt, 21:15 28-11-2024, 93%
Super połączenie do Białegostoku
~Pytam sie, 08:47 29-11-2024, 100%
@~podroznyt
dlaczego pan redaktor zadaje pytania o dodatkowe pociągi marszałkowi woj. podlaskiego ? Następne dwa składy powinien dołozyc marszałek mazowieckiego Struzik za wnioskiem rady miasta Ostrołeka. Pytam dlaczego ostrołęka + posłowie miejscowi + sejmik mazowiecki dokładają 9 czy 10 tą pare pustych pociągów do chorzel i szczytna ? a nikt nie działa żeby dołozyć 2 pociagi do Białegostoku ???
~Ostr., 21:21 28-11-2024, 44%
To zasługa Panów Grabowskich..
~tępiciel lemingów, 22:20 28-11-2024, 39%
@~Ostr.
Nieprawda. To zasługa marszałka z PSL. Grabowscy nic do tego nie mają. 8 lat rządził PIS i nic nie zrobiono.
~***** PO I PSL, 22:27 28-11-2024, 69%
@~tępiciel lemingów
NO 8 LAT RZĄDZIŁ PIS i nic nie zrobił ale linia jest
a teraz PO buduje cpk - i nic do przdu --- bo haha w berlinie
~Kolejarz, 07:30 29-11-2024, 34%
@~***** PO I PSL
Linia jest od czasów PRL, PIS nic nie robił
~***** ***, 07:32 29-11-2024, 36%
@~***** PO I PSL
PiS nawet łopaty nie wbili pod CPK, a Polacy za to zapłacili 1500 milionów złotych w wysokich cenach i podatkach
~JKZLELISA, 07:36 29-11-2024, 17%
@~Ostr.
🤣🤣🤣 przecież ich partia nic nie robiła
~Qwerty, 07:38 29-11-2024, 19%
@~***** PO I PSL
Poczytaj, skonfrontuj i zacznij myśleć samodzielnie, a nie tak jak każe Ci prezes i ksiądz.
~xD, 10:47 29-11-2024, 100%
@~tępiciel lemingów
Jeśli masz krótką pamięć (a widać, że masz), to możesz sobie wyszukać informacje, że za poprzednich rządów PO-PSL ta linia kolejowa została przeznaczona do rozbiórki. Prawda cię wyzwoli.
~tępiciel lemingów, 10:52 29-11-2024, 80%
@~xD
Dobrze, że PiS rządził i odnowiono linie na Szczytno i Łapy oraz wyremontowano tory do Wyszkowa.
~kolejarz, 11:52 29-11-2024, 17%
@~tępiciel lemingów
Jest to kłamstwo.
~Warkoczyk, 13:12 29-11-2024, 100%
@~***** ***
Za to primadonna Wcisło próbowała kopać pod PCK !!!
~..., 22:17 28-11-2024, 67%
Na pewno nie jest to zasługa POlszewików, ich credo wyseplenił rundy folsdojcz "Polskość to nienormalność".
~przedstaw się, 22:21 28-11-2024, 36%
@~...
PIS nic nie robił 8 lat. Rządzi PSL i to oni zrobili te linię.
~🤣🤣, 22:22 28-11-2024, 32%
@~...
następny mądrala z Collegium tumanum PIS
~tępiciel lemingów, 03:38 29-11-2024, 67%
@~przedstaw się
8 lat nic nie robili PO i PSL. PiS zrobił tę linię. Brawo PiS.
~Kolejarz, 07:33 29-11-2024, 39%
@~tępiciel lemingów
Nie zrobił. Marszałek z PSL właśnie ja uruchomił, gdyż PIS tego nie robił przez 8 lat.
~Elewarr, 13:16 29-11-2024, 100%
@~przedstaw się
Jeżeli chodzi o Spółki, Rady Nadzorcze to masz rację.Gówno płynące za statkiem rozpycha się tam od 89 roku
~Totalni, 13:30 29-11-2024, 100%
@~🤣🤣
To Sutryk Sługocki Gajewska Gadowski czy Zębaczyński są członkami PiSu ???
~Fiolek, 23:16 28-11-2024, 89%
Zainteresowanie jest sporo ,uważam że więcej niż spore czasem jest tak ze ludzis stoja jak sardynki...
Gdyby były 3,4 pociągi w jedną i drugą stronę to by zainteresowanie rekorodwe !
Np o godzinie 5:45 ,9:00, 15:00, i 18-19
Z Ostrołęki itd
Te dwa pociągi z Ostrołęki to żart w XXI wieku
~Emeryt, 07:35 29-11-2024, 39%
@~Fiolek
Za czasów PIS nie było ani pociągu, ani autobusów zlikwidowali dworce w Ostrołęce.
~tępiciel lemingów, 10:40 29-11-2024, 77%
@~Emeryt
Za czasów koalicji PO i PSL nie było ani remontu torów, sprzedali PKS.
~ostroxD, 11:52 29-11-2024, 15%
@~tępiciel lemingów
znów kłamiesz pośle z PIS.
~100 oszustw Ryżego, 13:39 29-11-2024, 82%
@~Emeryt
Demencja starcza dziadku.Dworzec stał ,autobusy kursowały pociągi też.Teraz czekamy na bajeczki Ryżego - paliwo po 5,19, kwota wolna od podatku 60 tys.zł, akademiki za 1 zł, a przede wszystkim czekamy na tel.od lekarza czy się dobrze czujemy.
~Gdzie benzyna PO 5,19?, 05:44 29-11-2024, 74%
Farma POlszewickich trolli u starego Brajzli w Inowrocławiu , ale patrzę że i tutaj działają. Czyżby pyzaty ich tu organizuje i motywuje, albo sam pluje jadem. Kasy nie ma , gospodarkę nam rudy rozwalił to trzeba chociaż ludziom oczy mydlić i zakłamywać rzeczywistość , cześć ludzi otumani, na tyle oglupili że znowu dopuścili do rządzenia rudego Niemca i jego sitwę. To jak tam z tym " 100 konkretów na 100 dni" - znowu to taka przenośnia była. Ale co się dziwić ich credo wyseplenił rundy folsdojcz " Polskość to nienormalność".
~xd, 07:29 29-11-2024, 34%
@~Gdzie benzyna PO 5,19?
znów członek PIS z Collegium tumanum 🤦🤣🤣🤣🤦😜
dyrdymałki wypisuje
~Qwerty, 07:58 29-11-2024, 30%
@~Gdzie benzyna PO 5,19?
W 2020 r., gdy padło nieco ponad 141 tys. firm.
W 2021 r. liczba zamkniętych biznesów wzrosła do przeszło 175 tys.
W 2023 r. z polskiego rynku zniknęła najwyższa w historii liczba firm – aż 220 tys.
W 2024 r. w Polsce działalność zamknęło 19,4 tys. podmiotów.
~ekonomista, 10:41 29-11-2024, 29%
@~Qwerty
PiS wykończył 500 tysięcy Polaków, ponad 1 milion przedsiębiorstw polskich, dołożyli Polakom ponad 1000 miliardów długów
~tępiciel lemingów, 10:42 29-11-2024, 72%
@~Qwerty
Dobrze, że PiS pomagał przedsiębiorstwom podczas pandemii i po.
~ostroxD, 11:53 29-11-2024, 34%
@~tępiciel lemingów
Nieprawda pośle z PIS.
~6 Króli, 13:47 29-11-2024, 100%
@~ekonomista
Ekonomista - uczeń Vincenta PINIĘDZY NIE MA
~tępiciel lemingów, 20:20 29-11-2024, 100%
@~xd
To Sutryk Sługocki Gajewska Gadowski czy Zębaczyński są członkami PiSu?
~Mily, 07:18 29-11-2024, 100%
Tak się cieszę że muszę co drugi dzień jeździć komunikacja zastępcza i spóźniać się godzinę.,bo są jakieś awarie a to taboru a to składu.supwr polaczwnie
~Studentka, 08:06 29-11-2024, 100%
Dlaczego często jest komunikacja zastępcza od Łap do Ostrołęki? To wydłuża dojazd i utrudnia podrozowanie.
~Student, 08:06 29-11-2024, 100%
Przydałby się jeszcze jeden kurs ok 16.00 do Białegostoku.
~Podróżny, 08:10 29-11-2024, 100%
Super proszę więcej pociągów co się dzieje z tą komunikacją zastępczo
~M, 08:16 29-11-2024, 100%
CHCEMY SZYBKICH POCIĄGÓW DO WARSZAWY
~ZK120T, 08:21 29-11-2024, 69%
Za poprzednich rządów rudego niemca obsadzono stanowiska prezesowskie w spółkach PKP bankowcami którzy mieli za zadanie większość ekonomicznie wygasić. Wówczas wycinano połączenia, tabor zamiast utrzymywać - cięto na złom masowo. W ostatnich latach, kiedy połączeń przybyło nagle płacz że nie ma czym jeździć. Pocięli to i nie ma.
~Maszynista, 10:38 29-11-2024, 19%
@~ZK120T
Nie kłam złodzieju z PIS. Pracuje na kolej 30 lat, i wiem jak było za waszych czasów. PKP Cargo doprowadziliście do ruiny i upadku.
~tępiciel lemingów, 10:43 29-11-2024, 72%
@~Maszynista
PKP Cargo upadło, bo nie dostało pomocy od nowego rządu.
~Kolejarz, 11:51 29-11-2024, 20%
@~tępiciel lemingów
Upadło, gdyż PIS wykorzystywał firmę do darmowego przewozu węgla i im nie zapłacił setek milionów złotych. Pracowali za darmo dla PIS i firma upadła.
~ZK120T, 11:04 30-11-2024, 100%
@~Maszynista
Nie przepadam za PiS. Mam swój staż na kolei. Widziałem co się działo. Licz się ze słowami. Nie znasz - nie oceniaj. Powiało polskim januszem, jeszcze tekst z błędami.
~pasażer, 09:40 29-11-2024, 100%
Bardzo dobre połączenie. Ze swojej strony pragnę wyrazić podziękowanie wszystkim, którzy byli zaangażowani w jego reaktywowanie. Niezależnie od stronnictwa politycznego, które reprezentują, lub popierają. Czy potrzebne są kolejne? Być może, ale powinno to być poparte danymi. Aktualne rozwiązanie z pewnością ogranicza skutki wykluczenia transportowego, którym dotknięta jest Ostrołęka i okolice.
~Ferdousi, 12:06 29-11-2024, 0%
Bo ja wiem czy to jest tak dużo? Od marca 28 tyś...Przecież do takiego składu to by weszło na raz z tysiąc osób i pewnie był by jakiś luz w pociągu. Czy od 17 marca "pełne składy" ( modelowe) przejechały tą trasę 28 razy. Czyli powiedźmy inaczej. Przez jeden miesiąc pociągi jeździły wypełnione "modelowo" po brzegi ( te 1000 osób) a przez 7 miesięcy jeździły puste (też modelowo puste). Czy to jest jakiś "wielki sukces frekwencyjny"? No ja nie wiem? Nie jestem przekonany. I to jest liczone prawie na pewno: zarówno ten co przejechał dwa przystanki i ten co dojechał do samego Białegostoku. No ale w ten sposób to jest podobne do liczenia: średniej pensji w Polsce. Jeden zarabia 3 tyś. drugi 10 tyś to średnia wychodzi że zarabiają 6,5 tyś. Także...Frekwencja "dobra" a ile z tych 28 tyś. DOJEŻDŻA DO SAMEGO BIAŁEGOSTOKU ?- Ja się pytam?
~pasażer, 12:50 29-11-2024, 100%
@~Ferdousi
Tak można byłoby liczyć, gdyby nie pewien fakt. Jednostki trakcyjne SA-108 użytkowane na tych połączeniach przez POLREGIO, to są pojazdy szynowe, których pojemność wynosi 90-100 pasażerów, a nie 1000. Są też znacznie tańsze w użytkowaniu od składów pełnowymiarowych. No ale, żeby to wiedzieć trzeba po prostu z tych połączeń korzystać.
~Ferdousi, 16:04 29-11-2024, 0%
Ja to brałem pod uwagę to co tam na zdjęciu. Jeśli to jest tylko zdjęcie "poglądowe" a nie realny pociąg to realny jest jeszcze krótszy? Bo w ten pociąg co na zdjęciu to musi! chyba przynajmniej ze 200 osób wchodzić? Chyba że chodzi o miejsca siedzące? Ale 90- 100 osób to jakoś mało. To tylko tyle co dwa razy autobus zabierze. A na stojąco w taki pociąg co na zdjęciu to ile może wejść? Rozumiem że jak się jedzie do Białegostoku to dobrze by było siedzieć całą podróż ale dwa przystanki to już chyba niekoniecznie?..Ale czy tak czy siak to 28 tyś. pasażerów od 18 marca do teraz to chyba raczej nie powala? Ps. Na stojąca to to by może wcisnął 1000 osób w taki pociąg co jest na zdjęciu.. Ja pisałem o tym "1000 osób" jako o pewnej sytuacji "modelowej. Biorąc pod uwagę fakt że ludzie w kolejkach podmiejskich często podróżują ściśnięci jak śledzie. O metrze to już nawet nie wspomnę.
~pasażer, 17:28 29-11-2024, 100%
@~Ferdousi
To, co jest na zdjęciu jest egzemplarz pojazdu PESA 218M o numerze SA-133-009. To trochę większy pojazd od wspomnianego SA-108. W wypadku pojazdów 218M ilość pasażerów to na miejscach siedzących 118-175 osób. Teoretycznie z miejscami stojącymi 300. Pojazdy wydają się dobrze dobrane do potrzeb. Podróż jest wygodna i dosyć szybka pomimo zatrzymywania się w mniejszych miejscowościach. Jak dla mnie strzał w 10-tkę.
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.