2020-10-16T17:30:00+02:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Rada Miasta odpowie na skargę Kulika. "Skarga powinna być odrzucona"

REKLAMA
REKLAMA
zdjecie 6975
3
3
56

Łukasz Kulik (jako osoba prywatna) uważa, że uchwała Rady Miasta w sprawie nieudzielenia prezydentowi wotum zaufania narusza jego interes prawny. Zaskarżył więc uchwałę do WSA. - Skarga powinna być odrzucona jako wniesiona przez osobę, której interes prawny nie został naruszony - uważają radni.

Łukasz Kulik zaskarżył do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego uchwałę Rady Miasta w sprawie nieudzielenia prezydentowi wotum zaufania. Radni w odpowiedzi na zarzuty przygotowali projekt uchwał, w której w odpowiedzi wnoszą o odrzucenie skargi na podstawie art. 58§1 pkt 5a prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ze względu na nienaruszenie interesu prawnego wnoszącego skargę. W tej sprawie we wtorek 20 października 2020 r. odbędzie się nadzwyczajna sesja Rady Miasta Ostrołęki.

Na sesji rozpatrywana będzie uchwała w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę wniesioną  do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

Z treści skargi wynika w sposób jednoznaczny, że została ona wniesiona przez osobę fizyczną, broniącą własnego, osobistego interesu prawnego, a nie przez osobę pełniącą funkcję Prezydenta Miasta Ostrołęki. Skarżący uchwałę nr 304/XXXI/2020 Rady Miasta Ostrołęki z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie nieudzielenia Prezydentowi Miasta wotum zaufania nie wykazał, aby naruszała ona jego osobisty interes prawny lub uprawnienia – jako osoby fizycznej (str. 4 skargi in fine). Nie wskazuje konkretnego prawa lub obowiązku, które zostały przez zaskarżoną uchwałę naruszone, jak również przepisu prawa, z którego te uprawnienia wynikają.

Zaskarżona uchwała dot. nieudzielenia wotum zaufania organowi wykonawczemu gminy – w tym przypadku Prezydentowi Miasta Ostrołęki, a nie osobie fizycznej pełniącej wskazaną funkcję. - czytamy w uzasadnieniu do projektu uchwały.

Łukasz Kulik twierdzi, że naruszenie jego interesu prawnego przez zaskarżoną uchwałę dotyczy możliwość podjęcia przez radę miasta uchwały o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania prezydenta.

Powyższe uprawnienie wpływa na sferę prawną osoby sprawującej funkcję organu, a nie osoby fizycznej. Ponadto uchwała o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania nie jest obligatoryjna i może być podjęta dopiero po nieudzieleniu prezydentowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach.

- czytamy w dalszej części uzasadnienia.

Należy przy tym zaznaczyć, że prezydent miasta jako organ nie może zaskarżyć uchwały rady. Czy Łukaszowi Kulikowi uda się udowodnić, że naruszono jogo interes jako osoby fizycznej. Wkrótce decyzje w tej sprawie podejmie Wojewódzki Sąd Administracyjny.

Przypomnijmy, na absolutoryjnej sesji rady miasta Łukasz Kulik nie uzyskał wotum zaufania rady miasta. Za udzieleniem wotum głosowało tylko 4 radnych z proprezydenckiego klubu Ostrołęka dla Wszystkich, przeciw było pozostałych 18 radnych - z Naszej Ostrołęki, Bezpartyjnego Miasta, Koalicji Obywatelskiej oraz PiS.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Mieszkanka, 17:55 16-10-2020,   59%
Po co nam to bylo, teraz z urzedu miasta robi sobie prywatny folwark. Wstyd na cala Polske. Najgorszy prezydent w historii
odpowiedz   •   oceń :  
~Reksio, 18:09 16-10-2020,   50%
@~Mieszkanka Prywatny folwark, to był wcześniej  
odpowiedz   •   oceń :  
~ink, 18:15 16-10-2020,   60%
@~Reksio Reksio bo to teraz twój folwark to sie spinasz
odpowiedz   •   oceń :  
~Kicha, 18:54 16-10-2020,   59%
@~Reksio Reksio masz tu Baleron
odpowiedz   •   oceń :  
~Wer, 23:00 16-10-2020,   53%
@~Mieszkanka Ty lata pomyliłes..
odpowiedz   •   oceń :  
~Katecheci i katechetki, 09:11 17-10-2020,   74%
@~Mieszkanka Wcześniej był partyjny folwark
odpowiedz   •   oceń :  
~Wyborca, 18:10 17-10-2020,   50%
@~Katecheci i katechetki W tym jak to nazywasz partyjnym folwarku panowal lad i porzadek, a za miasto odpowiadali fachowcy i sprawni godpodarze. Miasto dzialalo, preznie sie rozwijalo, do miasta naplywaly srodki z zewnatrz, realizowano wazne inwestycje, a teraz? Otwarcie byle chodnika to juz sukces. To jest dramat, trzeba byc slepym, zeby tego nie widziec.
odpowiedz   •   oceń :  
~Virusek, 18:05 16-10-2020,   60%
Sesja zdalna kwaranranna
odpowiedz   •   oceń :  
~12345, 18:48 16-10-2020,   52%
Ale Rada wcześniej miesięczne sprawozdania Prezydenta przyjmowała bez zastrzeżeń, a potem zonk, podsumowanie roku już odwrotnie.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Kaszana, 19:02 16-10-2020,   63%
@~12345 Kaszana
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 21:42 16-10-2020,   40%
@~12345 Ba,

Urodziła kotka kociąt siedem.

Sześć z nich za Kulikiem, a przeciwko jeden.

Czas im szybko płynął i gdy minęło dni siedem,

sześć kociąt przeciwko Kulikowi, a za Kulikiem jeden.

Co się kotkom stało?

Pięć ślepych kociąt na oczy przejrzało.
odpowiedz   •   oceń :  
~pyk, 23:04 16-10-2020,   62%
@~tępiciel lemingów Tępy chu.u jak zwykł mawiać kapitan bomba. Wszędzie cię Januszku pełno. Opowiedz co się stało, wyje..li na z ity pysk ciebie czy może kogoś z rodziny że tak ci hemoroidy doskwierają.
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 23:07 16-10-2020,   38%
@~pyk Fajnie się nazywasz jak zwykł mawiać kapitan bomba.
odpowiedz   •   oceń :  
~Suweren, 07:59 17-10-2020,   75%
@~12345 A może były naciski na radnych? PiS jest zdolny do takich metod
odpowiedz   •   oceń :  
~Łubu dubu Łubu dubu.., 19:40 16-10-2020,   58%
Nasz Prezes najładniejszy  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 20:24 16-10-2020,   47%
Żenująca Rada
odpowiedz   •   oceń :  
~Ziom, 20:40 16-10-2020,   45%
Rada tej kadencji tragedia
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 20:47 16-10-2020,   55%
@~Ziom A prezydent jeszcze gorszy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Pytanie, 20:53 16-10-2020,   47%
@~tępiciel lemingów Piszesz o PiS?
odpowiedz   •   oceń :  
~Ewka, 23:15 16-10-2020,   63%
@~tępiciel lemingów Koryto nie wróci  
odpowiedz   •   oceń :  
~ink, 21:04 16-10-2020,   64%
szatanek wygląda jakby chciał kogoś pogryźć hehehe
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 21:10 16-10-2020,   56%
Dobry wieczór!

Wszystkim krytykom obecnego włodarza, chciałabym uprzejmie przypomnieć, że tylko dzięki niemu mogliście sycić oczy, uszy i pozostałe zmysły, ponadczasowym Klerem.

Pozdrawiam cieplutko... Życzę miłego wieczoru łykendowego...
odpowiedz   •   oceń :  
~pyk, 23:06 16-10-2020,   41%
@~Anna - Kurpiowska Panna Weź ty już chu przepadnij. Nic nowego nie wnoszą tylko żyjesz starym tytułem filmu który był niezły.  
odpowiedz   •   oceń :  
~xxx, 23:07 16-10-2020,   41%
@~Anna - Kurpiowska Panna Ty blondynka? W sensie idiotka znaczy się.
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 00:25 17-10-2020,   58%
@~pyk Dobry wieczór!

Miły kawalerze! Doprawdy, nie rozumię, no kurde blade  - nie rozumię twojej irytacji. Czyżby wirus (ś)wirus działał tak deprymująco i destrukcyjnie na twoją jaźń i nerwy?

Co do Klera, to absolutnie zgadzam się z tobom - to arcydzieło sztuki filmowej na skalę światowom,  ukazujące obraz życia polskiego mieszczaństwa na przełomie dwóch epok: ginącej w pomroce dziejów epoki ciemnoty, obskurantyzmu, zabobonu i zacofania,  oraz wyłaniającej się  zza widnokręgu, nowoczesnej, postępowej epoki industrializacji i braterstwa między narodami... A a gra Janka Kosa, czyli tytułowego abp Klera - istny cymes - palce lizać...

Pozdrawiam... Życzę dobrej nocy i smacznych snów...
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 00:30 17-10-2020,   53%
@~xxx Dobry wieczór!

Mój panie! Majn hier! Wolisz blondynki? Zawiodę cię: jestem brunetką z pokaźnym kokiem...

Pozdrawiam... Życzę smacznych snów... Pa...
odpowiedz   •   oceń :  
~Referendum, 22:00 16-10-2020,   62%
Szanowna Rado, mieszkancy miasta proszą,a nawet błagają o referendum.Czas skonczyć z tą farsą, kulik nigdy nie powinien piastować tak waznego stanowiska, to hańba i ujma dla naszego miasta.Zbieramy podpisy poparcia za przeprowadzeniem referendum w sprawie odwolania kulika z ze stanowiska. NA dzien 15.04 jest ich 6438
odpowiedz   •   oceń :  
~Remek, 23:02 16-10-2020,   50%
@~Referendum W czyim i mieniu to mówisz!!!!!
Chory człowieku!!!!  
odpowiedz   •   oceń :  
~ciach, 23:07 16-10-2020,   23%
@~Referendum Hahaha jeb.ny kosmita. Podpisy to ci składali na tyłku po każdym numerku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Szok, 23:18 16-10-2020,   67%
@~Referendum Ty zrob referendum w sprawie straconej kasy na elektrownie  
odpowiedz   •   oceń :  
~wyborca, 00:06 17-10-2020,   48%
@~Remek W imieniu wyborców i mieszkańców Ostrołęki  w ich imieniu mówie  referendum i przegonić tego chcą wyborcy.
odpowiedz   •   oceń :  
~!vcx, 00:08 17-10-2020,   53%
@~Referendum Tak popieram  REFERENDUM i szybko zobaczcie co zrobiono w naszym mieście nic nic nic  
odpowiedz   •   oceń :  
~Anna - Kurpiowska Panna, 00:34 17-10-2020,   60%
@~Remek Dobry wieczór!

Mój drogi Remku! Chłopstwo, lud robotniczy, oraz inteligencja pracująca  miast i wsi jest za referendum...

Pozdrawiam...  
odpowiedz   •   oceń :  
~Suweren, 08:04 17-10-2020,   65%
@~Referendum Nie pisz za innych. Pisz za siebie. Kotowski na ile miasto zadłużył.masz miliony to spłacaj ze swoich.
odpowiedz   •   oceń :  
~Natalka, 08:34 17-10-2020,   34%
@~Referendum Gdzie można złożyć podpis? U mnie osiedlu będzie  kolejnych kilkanaście podpisów.....
odpowiedz   •   oceń :  
~sagato, 09:59 17-10-2020,   34%
@~Referendum gdzie mam się podpisać  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ja, 20:06 18-10-2020,   0%
@~Referendum Napisz do mnie ruszymy temat w rodzinie nam radnego fajap1@o2.pl
odpowiedz   •   oceń :  
~To śpiewałem ja Jarzabek., 23:13 16-10-2020,   16%
Złośliwi mawiają że dużo jest ładnych Prezesów lecz nasz jest jeden na świecie! i jego zostawić a gdziesz ja bym mógł! NA Mamciu ! no skaż mnie Bóg!
odpowiedz   •   oceń :  
~Mba, 23:23 16-10-2020,   58%
Gdzie można złożyć podpis żeby grubasa pogonić  
odpowiedz   •   oceń :  
~Ostrołęka, 00:01 17-10-2020,   48%
Oczywiście najgorszy w historiI  Ostrołęki.
odpowiedz   •   oceń :  
~taka prawda, 09:23 17-10-2020,   75%
@~Ostrołęka własnie rządził przez 12 lat ten najgorszy
odpowiedz   •   oceń :  
~Gocha, 01:26 17-10-2020,   55%
Gdzie ta lista na teferendum.Ja będę miala ze 40 podpisow
odpowiedz   •   oceń :  
~Sasiad z cieplaka, 07:37 17-10-2020,   36%
Czyli pan kulik boi sie ze mu referendum zrobila i pozegna sie z intratna posadka.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Pytam, 08:08 17-10-2020,   57%
@~Sasiad z cieplaka Kto z PiS zwróci za wybory Sasina  1 mld za elektrownie c , 2,5 mld za bank getback
odpowiedz   •   oceń :  
~ostrołęka, 09:22 17-10-2020,   20%
@~Pytam a co ma piernik do wiatraka , nie masz innych argumentów,  
odpowiedz   •   oceń :  
~pytam, 09:52 17-10-2020,   58%
@~ostrołęka własnie ma. długi trzeba spłacać a nie zadłużać miasto. przykro mnie, ze tego nie zrozumiesz. za złe decyzje i błędy rządzących płaci suweren w podatkach czy tego chce czy nie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Mieszkańcy Ostrołęki, 09:32 17-10-2020,   79%
Na mieście mówi się głównie i przede wszystkim o covidzie. Nie ma żadnego zainteresowania wśród mieszkańców, ażeby przeprowadzać referendum. Mam nadzieję, że władza w kraju upora się z tym covidem tak szybko jak to jest możliwe.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Maestro, 10:11 17-10-2020,   55%
Bidulek jak go to zabolało. Nie może się z tym pogodzić. Człowieku bać mężczyzną i przyjmij to na tors. Jeśli wszyscy radni uznali, że Ci nie ufają to znaczy, że z tobą jest coś nie tak. Jak małe dziecko które się skarży mamie, że koledzy nie chcą się z nim bawić. Porażka. Dorosły facet  
odpowiedz   •   oceń :  
~tępiciel lemingów, 10:20 17-10-2020,   40%
Po co nam rada miasta jeśli RIO decyduje o absolutorium, a sąd o zaufaniu dla prezydenta?
odpowiedz   •   oceń :  
~nowy, 11:48 17-10-2020,   67%
A może jednak rade "nierade" odwołać. Przecież jej członkowie usiłują ciągnąć tylko swoje interesy korzystając z funkcji radnego!!!
odpowiedz   •   oceń :  
~xxx, 14:55 17-10-2020,   25%
Osobiscie uwazam, ze skoro Szaniwni Radni bardzo krytycznie ocenili a nawet mizna powiedziec źle, nalezy zastanowic sie, dlaczego osoba tak wlasnie oceniona tak duzo zarabia ? W normalnych firmach, najpierw pracownikowi obnizamy premie a jak to nie pomoze, ruzstajemy sie. Bedac konsekwentnym Panstwo Radni powinni obnizyc zarobki zle ocenianym w pracy. Taki powinien byc tok postepowania.  
odpowiedz   •   oceń :  
~yyy, 07:46 18-10-2020,   50%
@~xxx Ale czy radni prawdę mówią? Może ich zweryfikować?
odpowiedz   •   oceń :  
~Wypier.PiS, 18:30 17-10-2020,   25%
A podpisujcie wniosek o referendum wy debilne dzivki anny ostrołęckie i tępodupy. Jak nowe wybory to nie tylko prezydenta ale i rady. A wtedy z połowa bezradnych pójdzie na szczaw. Tak trzymać, jestem za.
odpowiedz   •   oceń :  
~Sk/mUTEK, 22:53 17-10-2020,   34%
Ostrołęczanie wybrali.
Niech mają.
Czyli powinien do rządzić do końca.
Może wtedy, chwilę ludzie się zastanowią przy głosowaniu.

np. Nauczyciele.

odpowiedz   •   oceń :  
~KLER, 22:56 17-10-2020,   75%
Podobno dyrektorzy szkól mają zakaz mówienia, że nie ma na nic pieniędzy.

Może jakiś dziennikarz by po dzwonił i znalazł takiego co się nie boi i w tajemnicy powie o sposobach władzy naszej.

Ciekawe by było jak by okazało się to prawdą.
Jakie to sposoby na wolność  ma SLD, ?

KLER  
odpowiedz   •   oceń :  
~Tak, 08:37 18-10-2020,   34%
@~KLER Nie sztuka rządzić jak kasa jest i wydawać ją można bez głowy i ekonomii. Sztiką jesvrządzić jak kasa mizerna i długi(nie swoje) musowo spłacać! Kto żyje w spirsli długów to słabo żyje!  
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
październik 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  1
zdjecie 6975