eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Reklamacja w Boti. Właściciel chodził źle i po złym podłożu

REKLAMA
zdjecie 5983
zdjecie 5983
REKLAMA
zdjecie 5983

Czytelnik przesłał do naszej redakcji list, w którym opisuje, jak potraktowano jego reklamację w jednym z ostrołęckich sklepów.

Oto treść listu:

„Droga redakcjo, za waszym pośrednictwem chciałbym uświadomić obecnym i przyszłym klientom ostrołęckiego sklepu obuwniczego Boti, obowiązujące w nim zasady gwarancji na sprzedawane obuwie.

30.11.2010 r. Kupiłem tam eleganckie buty zimowe „Platinium”, po dwóch miesiącach odkleił się w nich obcas. Oczywiście uznając, że jest to wada obuwia, poszedłem z nim do sklepu 06.02.2011 r., aby zareklamować zakupiony w nim towar.

Procedura standardowa 14 dni na ekspertyzę. Będąc kolejny raz w galerii Alius (bo tam mieści się sklep) 23.02.2011 r. jeszcze przed czasem upływu ustawowych 14 dni postanowiłem zajść do sklepu i zapytać czy może już coś wiadomo. Opinia w sprawie reklamacji już tam na mnie czekała, zaskoczony byłem, że na dokumencie w sprawie reklamacji widniej data 10.02.2011 r.  A opinię wydał kierownik sklepu. W decyzji tej można przeczytać:

Obuwie poddano badaniom i stwierdzono:
Ścierania, odklejanie się podeszew w części pięty (obcas, flek) i przedstopia (zelówka i szpic) jest naturalnym objawem zużywania się obuwia w czasie eksploatacji. Czas (ścierania) uzależniony jest od sposobu chodu jak też jego intensywności oraz podłoża, na jakim się obuwie użytkuje. A zabezpieczenie tych elementów przed szybszym zużyciem należy do użytkownika obuwia. Brak podstaw do uznania reklamacji za zasadną. Naturalne zużywanie się obuwia należy naprawić sobie w ramach bieżącej konserwacji naprawczej w punkcie szewskim na własny koszt.


Czytając to uzasadnienie nieźle się uśmiałem. Wyczytałem z niego, że źle chodzę w butach i po złej nawierzchni i że jest to naturalne zużycie (w dwa miesiące). Badania i odpowiedzi dokonuje kierownik sklepu, uznając to z normę i nieuzasadnioną reklamację. Oczywiście sprawy tej tak nie zostawiłem, napisałem odwołanie od decyzji kierownika sklepu i teraz czekam.

O wydarzeniu jako ciekawostce i przestrodze opowiedzianym znajomym i jak się  okazało niektórzy z nich już wcześniej mieli podobne kłopoty reklamacją w tym sklepie.

Wniosek jest prosty - jest to standard obsługi w tym sklepie. Wiele osób nie wie, jakie ma prawa jako konsument i do kogo zwrócić się o pomoc, a nieuczciwi sprzedawcy z tego korzystają.

Jeśli mieli Państwo problemy z tym sklepem i nie wiecie jak z nim rozmawiać podajcie w komentarzach  adresy e-mail prześle wzór odwołania.

A przyszłym klientom tego sklepu odradzam w nim zakupy.”

REKLAMA
zdjecie 5983
zdjecie 5983
Kalendarz imprez
marzec 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29 dk1 dk2 dk3
dk4 dk5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
dk11 dk12 dk13 dk14 dk15 dk16 dk17
dk18 dk19 dk20 dk21 dk22 dk23 dk24
dk25 dk26 dk27 dk28 dk29  30  31
×