eOstroleka.pl
Region,

Ruszyła budowa węzła w Knurowcu. Szybciej dojedziemy z Ostrołęki do Warszawy

REKLAMA
REKLAMA
zdjecie 5389
Ruszyła przebudowa drogi ekspresowej S8, w tym kluczowego dla mieszkańców Ostrołęki węzła Knurowiec. O inwestycję ostrołęccy parlamentarzyści zabiegali od 2014 roku.

17 lutego 2016 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała z konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. umowę na budowę 16 kilometrowego odcinka drogi krajowej S8 (od węzła „Poręba” w okolicach Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej).

W ramach inwestycji, która ma być zrealizowana do końca 2018 roku zaplanowano budowę 7 węzłów pozwalających na sprawne włączanie się do ruchu oraz opuszczanie drogi ekspresowej. Dla mieszkańców naszego powiatu kluczowy będzie węzeł w Knurowcu, zlokalizowany dokładnie w tym miejscu, gdzie obecnie kierowcy podróżujący z Warszawy zjeżdżają w kierunku Ostrołęki do miejscowości Długosiodło.

Budowa węzła w Knurowcu wcale nie była jednak oczywista. Przypomnijmy, że w 2014 roku GDDKiA podjęła zaskakującą decyzję o wycofaniu się z realizacji tej części planowanej inwestycji. Według przedstawionego projektu, kierowcy z Ostrołęki mieli włączać się do drogi ekspresowej dopiero w oddalonej o 5 km Trzciance, do której prowadziłaby droga lokalna oraz dwa nowo wybudowane wiadukty. Istniało duże ryzyko, że w okresach wzmożonego weekendowego ruchu węzeł Trzcianka będzie stał w korkach, co najbardziej odczuliby właśnie mieszkańcy powiatu ostrołęckiego.

O budowę kluczowego węzła w Knurowcu od dawna zabiegali ostrołęccy parlamentarzyści. 11 lutego 2014 roku z inicjatywy posła Arkadiusza Czartoryskiego w ostrołęckim Ratuszu spotkali się samorządowcy, parlamentarzyści, a także przedstawiciele GDDKiA. Podczas spotkania poseł Czartoryski poinformował zebranych, że mimo licznych pism, które spływają od różnych podmiotów i jednostek popierających budowę węzła w Knurowcu, GDDKIA zdecydowała się z niej wycofać. Swoją decyzję tłumaczono małym natężeniem ruchu, które, jak się okazało, było badane zimą w środku tygodnia, kiedy ruch rzeczywiście nie jest duży.

- To budzi mój ogromny niepokój. Wiadomo, że największe natężenie ruchu jest w piątkowe i niedzielne popołudnia, szczególnie wiosną, latem i wczesną jesienią, kiedy Warszawa wyjeżdża na Mazury i wraca z Mazur. Niestety, smutny fakt jest taki, że północno-wschodnie Mazowsze jest białą plamą komunikacyjną – mówił poseł Czartoryski.

Rezultatem spotkania było wystosowanie do Ministerstwa Infrastruktury pisma apelującego o włączenie węzła w Knurowcu do planu rozbudowy drogi ekspresowej S8. Ostatecznie dzięki osobistemu zaangażowaniu parlamentarzystów i samorządowców dyrekcja GDDKiA zmieniła zdanie i włączyła węzeł w Knurowcu do planu inwestycji. Jest to bardzo dobra wiadomość dla wszystkich ostrołęckich kierowców. Po zrealizowaniu całej inwestycji skróci się czas przejazdu, a także znacznie wzrośnie komfort podróży do i z Warszawy.

Jak widać na zdjęciach, w miejscu w którym do końca 2018 roku ma powstać węzeł Knurowiec, trwają już intensywne prace drogowe.
REKLAMA
Kalendarz imprez
czerwiec 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29  30  31 dk1
dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7 dk8
 9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14 dk15
 16 dk17 dk18 dk19 dk20  21 dk22
 23  24 dk25 dk26 dk27 dk28 dk29
 30  1  2  3  4  5  6
Dzisiaj:
Brak wydarzeń
×