Do zdarzenia doszło dziś w godzinach południowych. Do 80-letniego mieszkańca naszego miasta zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta. Dzwoniący poinformował rozmówcę, że jego konto bankowe zostało zaatakowane przez oszustów i może on stracić całe oszczędności posiadane na rachunku. Uchronić go przed tym miała wypłata pieniędzy i przekazanie ich dzwoniącemu
„Fałszywy policjant” zapewnił, że po zakończonej rzekomej akcji gotówka zostanie seniorowi zwrócona. Oszust dodał też, że w przestępstwo są zamieszani także pracownicy banku.
Senior uległ namowom przestępców i poszedł do banku, aby wypłacić sumę 230 tysięcy złotych, którą miał przekazać po wyjściu oszustom. Na szczęście historia oszukanego 80-latka skończyła się dobrze. Przytomnie zareagowała pracownica banku. Zainteresowała się nagłą transakcją seniora i zaczęła dopytywać o szczegóły. Dzięki temu zorientowała się, że jej klient padł ofiarą oszustów.- informuje podkomisarz Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.
W ostatnim czasie oszuści wykazują wzmożoną aktywność w naszym regionie. Jak ustrzec się przed utratą oszczędności? Trzeba pamiętać, by zawsze w kontaktach z osobami obcymi, także przez telefon, zachować czujność. Pamiętajmy, że funkcjonariusz policji czy też innych służb nigdy i pod żadnym pozorem nie będzie próbował nakłonić nas do przekazania mu naszych pieniędzy w celach związanych z prowadzonym śledztwem czy do działań operacyjnych. Jeśli to robi to znak, że mamy do czynienia z oszustem.
W takiej sytuacji pamiętajmy, by zakończyć połączenie i zadzwonić pod numer alarmowy 997 lub 112 i powiadomić o całej sytuacji prawdziwych policjantów.



fot. eOstroleka.pl



![Kolizja zakończona walką o życie jednego z uczestników [ZDJĘCIA]](./luba//dane/pliki/zdjecia/m/img_7263a.jpg)
![Skandal! Ktoś zniszczył nowy asfalt na budowie dwóch ulic. Straty są ogromne! [ZDJĘCIA]](./luba//dane/pliki/zdjecia/m/121970957_718406988755630_4016048892126377202_n.jpg)
1
6
13
20