2019-03-21T09:00:36+01:00 eOstroleka.pl 10 0 8 3.8
Ostrołęka,

Strajk nauczycieli w Ostrołęce. Co najmniej 4 szkoły przyłączą się do protestu

REKLAMA
zdjęcie ilustracyjne, fot. pixabay.com
REKLAMA
3
5
99
Najlepszy komentarz
~Markietanecznowianinka, 10:16 21-03-2019,   74%
Nie tylko wy macie mniej niż 2000 na rękę, początkujący asystent rodziny, pracownik socjalny tyle ma,chyba jeszcze mniej od Was  referent administracyjny tyle ma, wychowawcy w opiekuńczo wychowawczych też pewnie tyle mają. Nie tylko Wy macie mało. Jakby tak patrzeć to zaraz będą strajkować asystenci...
odpowiedz   •   oceń :  
Jeszcze do jutra, tj. do 22 marca trwać będzie w Ostrołęce referendum strajkowe przed zapowiadaną na 8 kwietnia akcją protestacyjną nauczycieli. Dotychczas za przystąpieniem do strajku opowiedziały się 4 ostrołęckie placówki.

Ogólnopolski strajk nauczycieli zaplanowano na 8 kwietnia. Zanim jednak do akcji dojdzie przeprowadzone musi być referendum strajkowe. Potrwa ono do 22 marca. Do 25 marca organizator akcji musi zawiadomić organ prowadzący o wynikach referendum i pełnej liście szkół, z których nauczyciele zdecydowali się przystąpić do strajku.

Jak wynika z naszych ustaleń, na terenie Ostrołęki strajk odbędzie się w czterech placówkach: Szkole Podstawowej nr 6 i 10, Zespole Szkół nr 5 i I Liceum Ogólnokształcącym. Wolę przystąpienia do akcji wyrazili także nauczyciele z Zespołu Szkół Powiatowych w Myszyńcu.

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 09:08 21-03-2019,   45%
Referendum o odwołanie kulika
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:17 21-03-2019,   57%
Zrób sobie Gościu referendum
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:20 21-03-2019,   67%
Zrobie temu co trzeba
odpowiedz   •   oceń :  
~carlo, 18:57 21-03-2019,   58%
Gościu nie głosowałeś na Pana Prezydenta Kulika to i nie będziesz go odwoływał
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 04:03 22-03-2019,   34%
@~carlo Będe go odwoływać
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:21 21-03-2019,   37%
Referenda jeszcze trwają. Artykuł wychodzi przed szereg. II LO, SP nr 1, SP nr 5 też a inne wcale nie zostają w tyle. Szkoły z gmin w koło Ostrołęki także zamierzają przystąpić do strajku.. Nauczcie się w końcu pisać solidne artykuły. Sprawdźcie dane a później piszcie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:24 21-03-2019,   48%
Będe strajkował przeciw kulikowi
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:27 21-03-2019,   62%
to sobie strajkuj
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:28 21-03-2019,   56%
Będe
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:57 21-03-2019,   67%
jesteś specjalistą od pisania artykułów, że pouczasz?
odpowiedz   •   oceń :  
~Anzelm, 09:30 21-03-2019,   65%
Co da, że będzie ta podwyżka uczniom, czy ich rodzicom? Poziom nauczania nagle się poprawi? Szkoła nagle zacznie uczyć praktycznych rzeczy, przydatnych w przyszłości? Uczniowie nagle zaczną uzyskiwać najlepsze wyniki, pójdą na najlepsze uczelnie, a potem będą rozchwytywani przez pracodawców?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:37 21-03-2019,   65%
@~Anzelm Sexu zaczną uczyć
odpowiedz   •   oceń :  
~Xxx, 09:47 21-03-2019,   56%
@~Anzelm Chodzi o to, że brakuje nauczycieli, nauczyciel po studiach na najniższym stopniu zarabia mniej niż 2tys na rękę, kto z młodych pójdzie na studia i zostanie nauczycielem? Jak bez wykształcenia ma więcej na kasie w markecie
odpowiedz   •   oceń :  
~Opatabiec, 10:07 21-03-2019,   63%
@~Xxx Nie brakuje nauczycieli. Co roku wiele dziewcząt i w mniejszym stopniu chłopców idzie na studia pedagogiczne, licząc samą pedagogikę w tym wczesnoszkolną i przedszkolną to jest po 300 około osób na każdej uczelni rocznie, licząc i zaoczne i dzienne, w samej Warszawie pedagogikę ma z kilkanaście uczelni pewnie, bo to jest taki kierunek ze się na każdej pojawia, łatwo sobie policzyć jaki to rabin absolwentów, zresztą w zawodach nadwyżkowych w regionie pedagogika chyba jest. Dodać do tego jeszcze historyków, matematyków z przygotowaniem pedagogicznym. Jak skończyły takie studia, to raczej chcą zostać nauczycieli ani, po to je kończyły.
odpowiedz   •   oceń :  
~Markietanecznowianinka, 10:16 21-03-2019,   74%
@~Opatabiec Nie tylko wy macie mniej niż 2000 na rękę, początkujący asystent rodziny, pracownik socjalny tyle ma,chyba jeszcze mniej od Was  referent administracyjny tyle ma, wychowawcy w opiekuńczo wychowawczych też pewnie tyle mają. Nie tylko Wy macie mało. Jakby tak patrzeć to zaraz będą strajkować asystenci rodziny, pracownicy socjalni, pracownicy administracyjno najnizszego szczebla. Czemu Wy macie dostać podwyżki, a oni nie? Żołądki macie takie same, a oni też mają wszyscy ciężko stresująca pracę, większość z wpisanych też w kontakcie z drugim człowiekiem, a niektórzy nawet niebezpieczną. Cieszcie się, że macie w ogóle pracę i że się kiedyś dostyłyście, bo w dzisiejszych czasach to nie jest wcale takie oczywiste.
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 15:12 21-03-2019,   67%
@~Xxx To dlaczego do szkół w Ostrołęce tak ciężko się dostać? W Ostrołęce na pewno nie brakuje chętnych do pracy w szkole.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:03 21-03-2019,   60%
@~Xxx To niech idzie na kasę w markecie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:06 21-03-2019,   50%
@~Anzelm Nauczyciele strajkują w swojej sprawie, Ty- jako rodzic- żądaj od Państwa naprawy oświaty, bo to leży w Twoim interesie, nauczyciele na pewno chętnie Cię poprą, ale nie będą odwalać za Ciebie roboty i nadstawiać karku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Zacięta płyta, 21:01 21-03-2019,   100%
W zawodach  wymagających kontaktów z ludźmi nie ma tylko swoich spraw, w czasie pracy są przede wszystkim sprawy beneficjentów tej pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Lambadajewka, 21:04 21-03-2019,   100%
Swoje sprawy po godzinach pracy, podczas trwania czasu pracy to się oddziela sprawy prywatne od przedmiotu pracy i jej odbiorców.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kalkulator, 09:34 21-03-2019,   60%
A jak któraś nauczycielka pracuje w kilku szkolach, to po zrealizowaniu postulatu o 1000 zlotych podwyżki, z każdej szkoły w której pracuje dostanie ona po tysiąc podwyżki?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:36 21-03-2019,   65%
@~Kalkulator Tylko geje dostaną
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:12 21-03-2019,   45%
@~Kalkulator Tak, w każdej, bo w kazdej PRACUJE, a nie tylko w jednej, a w pozostałych leży i pachnie
odpowiedz   •   oceń :  
~Bezsens, 10:21 21-03-2019,   80%
No tak ale jak pracuje w kilku, to pracuje godzinowa, więc i podwyżka powinna być w stawce godzinowej, przecież w niepełnym wymiarze czasu to ma płacone za tyle godzin ile przerobione, a nie pelną minimalną, no to załóżmy za pracę 4 godziny w tygodniu ma dostać tyle podwyżki, co inna która pracuje w prawie pełnym wymiarze czasu pracy, przecież to bez sensu
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:47 21-03-2019,   20%
@~Kalkulator Tak, w każdej, bo w kazdej PRACUJE, a nie tylko w jednej, a w pozostałych leży i pachnie
odpowiedz   •   oceń :  
~Prosta matematyka, 14:36 21-03-2019,   40%
To w przypadku pracy w trzech szkołach, to już nie będzie 1000 złotych podwyżki, tylko 3 tysiące złotych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Zastępowalni, 09:46 21-03-2019,   72%
Nie jesteście niezastapieni. Tyle dziewczyn corocznie kończy pedagogikę. Jeden z najbardziej obleganych i nadwyżkowych kierunków. One pewnie chętnie zaczną i za obecną pensję, byle zacząć
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 09:49 21-03-2019,   54%
@~Zastępowalni Kulika nikt niezastąpi on jest jedyny w swoim rodzaju i te jego piegi
odpowiedz   •   oceń :  
~e, 10:28 21-03-2019,   56%
@~Zastępowalni Nie masz pojęcia o potrzebnych w szkole specjalistach, więc nie zabieraj głosu. Twoim zdaniem będą po pedagogice uczyć matematyki, fizyki czy może biologii ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Eee tam, 10:32 21-03-2019,   67%
@~e Matematyków, czy historyków też nie brakuje, albon polonistow, tym bardziej że na takich kierunkach specjalność nauczycielska z przygotowaniem pedagogicznym jest najpopularniejsza.
odpowiedz   •   oceń :  
~Prawda czasu, prawda ekra, 10:37 21-03-2019,   50%
@~e Jak od magistrów wymagacie doktorantów to się nie dziwcie że nie możecie znaleźć, aż takich specjalistów potrzebujecie do dajmy na to np. nauczyciela doradcy zawodowego, że magister wam nie wystarczy. Tyle ludzi głównie dziewcząt kończy specjalistyczne studia. Też by chcieli pracować, po to kończyli. Na pewno przyjdą, tylko muszą mieć wolne miejsce.
odpowiedz   •   oceń :  
~e, 10:55 21-03-2019,   75%
@~Eee tam To zajrzyj do Mazowieckiego Banku Ofert Pracy dla Nauczycieli :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Ee tam, 11:06 21-03-2019,   100%
@~e Braki są tylko w jednym liceum jak widać. To, że jest wolna oferta, to nie znaczy, że do końca czerwca nie zgłoszą się na nią kandydaci przecież
odpowiedz   •   oceń :  
~do ee tam, 13:56 21-03-2019,   100%
@~Ee tam I to społecznym
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:12 21-03-2019,   67%
@~e Najlepiej geografii. W sondażu ulicznym ponad 90% studentów Uniwersytetu Warszawskiego nie umiało nazwać ani pokazać na mapie województw. I tyleż samo nie umiało wymienić sąsiadów Polski. Żenujący poziom wiedzy! Więc należy nauczycielom dać podwyżki za taki poziom oświaty w Polsce!
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 15:15 21-03-2019,   72%
@~e W Ostrołęce i powiecie ostrołęckim jakoś ofert nie ma, zwłaszcza w państwowych szkołach. Nie licz Warszawy, bo my piszemy o pracy w Ostrołęce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Każden jeden by se chciał, 10:24 21-03-2019,   88%
Nie jesteście jedyni, zaraz wszyscy będą chcieli, bo czemu oni mają mniej od Was i Wy dostaniecie tysiac, a oni nie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:48 21-03-2019,   58%
@~Każden jeden by se chciał Kulikołęka chce
odpowiedz   •   oceń :  
~do Gość, 14:43 21-03-2019,   25%
@Gość A może by tak jakiś merytoryczny i konstruktywny komentarz?
odpowiedz   •   oceń :  
~Szambelabka, 10:26 21-03-2019,   72%
I co dadzą te podwyżki? Dalej wyksztalcicie kolejne pokolenie bezrobotnych, szczególnie ci w liceach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:49 21-03-2019,   59%
@~Szambelabka Ci w kaszanołęce
odpowiedz   •   oceń :  
~Do Gość, 15:29 21-03-2019,   34%
A może jakiś merytoryczny i konstruktywne komentarz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:30 21-03-2019,   67%
Mam pytanie ile dziennie pracuje godzin nauczyciel, a ile ma wolnego oprócz urlopu wypoczynkowego i chorobowego bo widać, że  większość nauczycieli zatrudnia się w innych szkołach lub  prowadzi działalność gospodarczą. Po prostu dorabiają  po godzinach i to nawet lepsze pieniądze, niż etat w szkole. To wszystko można sprawdzić kto pracuje  jeszcze po godzinach ale wcale nie w czynie społecznym. Zdrowego rozsądku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Racja, 10:40 21-03-2019,   78%
No i potem np. do korepetycji się lepsze przykładanie będzie , bo to dodatkowy zarobek, a nie pańszczyzna.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:49 21-03-2019,   50%
JESTEM ZA STRAJKOWANIEM,PROTESTOWANIEM NAUCZYCIELI >< TYLKO NIE KOSZTEM UCZNIÓW
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:50 21-03-2019,   59%
Kosztem kaszany
odpowiedz   •   oceń :  
~Psikuta, 10:53 21-03-2019,   86%
I co wam z tych podwyżek, jak taki uczeń, czy uczennica dobrze się uczy, skończy tą waszą szkołę, skończy studia, nawet wybitnie i co z tego, jak nie może znaleźć pracy. Celem szkoły, tej średniej przynajmniej powinno być przgotowanie ucznia do dorosłego życia, do pracy zawodowej, sprawienie że będzie miał niezbędną wiedzę i  będzie miał ją gdzie wykorzystać, bo znajdzie pracę z taką wiedzą, a tak się niestety nie dzieje i podwyżka tego nie zmieni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Leeseryy, 17:53 21-03-2019,   100%
@~Psikuta Jak nie może znaleźć pracy, to nie jest taki wybitny jak mu się wydaje. Liceum jak sama nazwa wskazuje jest OGÓLNOKSZTAŁCĄCE i daje tylko podstawy do dalszego zgłębiania wiedzy. Jak ktoś chce się rozwijać i zwiększać wiedzę, to znajdzie sposób, jak nie chce, to znajdzie powód.
odpowiedz   •   oceń :  
~lasery, 19:16 21-03-2019,   0%
@~Leeseryy To znaczy, ze konstrukcja jest zła, bo obecnie jest za dużo studentów i absolwentów i rynek pracy ich nie wchłania, w związku z czym od jakiegoś czasu koncepcja szkoły uczącej o wszystkim i o niczym, przedłużenia podstawówki, przygotowująca tylko do matura i rozwiązywania powtarzalnych, odtwórczych testów, tylko po to, żeby po niej pójść na studia jest niedostosowana do aktualnej sytuacji gospodarczej i edukacyjnej oraz jest anachroniczna i przestała spełniać swoją funkcję, bo sama funkcja się wyczerpała, a co za tym idzie wymaga gruntownej reformy i przeobrażenia, lub zastąpienia inną formą.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:08 21-03-2019,   82%
Dlaczego nie zaczną składać wypowiedzeń w ramach protestu? Młodych po studiach pedagogicznych nie brakuje i chętnie podejmą pracę jako nauczyciel. Każdy kto zaczynał pracę dostawał na początku małe wynagrodzenie. "Apetyt rośnie w miarę jedzenia" - dajcie na początek dużo a potem jeszcze więcej.
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 21:55 21-03-2019,   50%
Nie zrezygnują, bo kto chciałby po studiach iść teraz do sklepu. Swoją drogą jakoś do pracy w szkole na terenie Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego ciężko się dostać
odpowiedz   •   oceń :  
~Kasienia, 11:17 21-03-2019,   78%
Wczoraj wieczorem w jednej z telewizji była pokazywana sonda uliczna, przeprowadzona pod Uniwersytetem w Warszawie, pytano młodych ludzi, tak na oko W wieku niedługo po maturze o znajomość geografii. Praktycznie prawie nic nie wiedzieli. Padały odpowiedzi, że województwo lubuskie to tam, gdzie Lublin, a stolicą kujawsko-pomorskiego jest Gdańsk. To za to te podwyżki?
odpowiedz   •   oceń :  
~Również oglądałem, 14:55 21-03-2019,   58%
@~Kasienia Kasieniu. Nie wstydź się, że oglądałaś TVP Info. Sonda uliczna, o której napisałaś (nie pierwsza przeprowadzona przez dziennikarkę tej stacji) przeprowadzona była na potrzeby programu W tyle wizji, emitowanego na TVP Info. Widziałem i świetnie się bawiłem. Jednakże Twoje uwagi, jak mniemam kierujesz do nauczycieli akademickich UW, a nie nauczycieli (ostrołęckich),ponieważ sondę przeprowadzono wśród studentów UW, przy siedzibie tej uczelni, a nie wśród uczniów pod podstawówką, bądź średnią szkołą w Ostrołęce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kasienia, 15:14 21-03-2019,   75%
@~Również oglądałem Tylko, że ci studenci wyglądali tak na oko na pierwszy rok studiów, w związku z czym byli bezpośrednio po szkole średniej. To szkoła średnia uczy geografii, a nie uczelnie, które uczą już przedmiotów po konkretny kierunek, a nie przedmiotów ogólnokształcących, typu język polski, geografia i matematyka, więc są ta raczej braki z edukacji szkolnej, a nie akademickiej. Na ten Uniwersytet chodzą absolwenci szkół średnich z różnych miast i szkół, z ostrołęckich także. Domaganie się podwyżek przy takim poziomie wiedzy osób po ukończeniu szkoły średniej jest mało pożyteczne, bo przecież pieniądze na wypłaty nie sprawią, że uczniowie będą lepiej uczeni i po opuszczeniu szkoły będą więcej wiedzieć ze szkolnych przedmiotów typu geografia.
odpowiedz   •   oceń :  
~Do również oglądałem, 15:27 21-03-2019,   100%
@~Również oglądałem Trudno mieć pretensje do np. profesora wyglądającego prawo na uniwersytecie, że dajmy na to np. student prawa ma małą wiedzę z geografii, bo nie ma jej w programie studiów, bo w danym kierunku nie jest to konieczne. To szkoła średnia ma za zadanie nauczyć przyszłego studenta przedmiotów ogólnokształcących, jak np. geografia, bo są one w programach każdej szkoły średniej, czy technikum, czy liceum.
odpowiedz   •   oceń :  
~Przecherezada, 16:52 21-03-2019,   100%
@~Również oglądałem Skoro zdarzali się nauczyciele, którzy bez internetowej encyklopedii, internetu, podręcznika nie umieli odpowiadać uczniom na pytania do tematu, do lekcji, merytoryczne, to czego tu wymagać od uczniów.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:54 21-03-2019,   100%
@~Również oglądałem Również oglądałem! Ale ale argument! "Sonda przeprowadzona na potrzeby programu W tyle wizji". Sugerujesz, że niezgodna z prawdą? To pomyśl sobie, który student chciałby świadomie zrobić z siebie "głąba"  na całą Polskę. Spójrzmy prawdzie w oczy. Student nie wie tego, co kiedyś wiedział każdy 4-klasista.
odpowiedz   •   oceń :  
~do gość, 19:10 21-03-2019,   0%
Pytanie, czy wie to każdy nauczyciel, co kiedyś wiedział czwartoklasista.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 08:16 22-03-2019,   -
Nie wiem, czy sonda była zgodna, czy niezgodna z prawdą (o to należałoby zapytać autorów), jednak niektórzy odpytywani moim skromnym zdaniem świadomie robili z siebie głąba na całą Polskę (może za honorarium?). Nie zgadzam się z Twoją tezą, że student nie wie tego co kiedyś wiedział czwartoklasista (kiedyś czwartoklasista miał łatwiej, bo Polska miała tylko 3 sąsiadów ZSRR, CRS, NRD + Bałtyk). Nie chce mi się wierzyć, że maturzysta, czyli stadium początkowe studenta pierwszego roku podchodząc do matury z geografii (zakładam, że takowy egzamin jest wymagany do przyjęcia na geografię) nie zna stolic województw, czy sąsiadów Polski. Głównym celem mojej wczorajszej wypowiedzi było wytknięcie komentującej, że nie nazwała stacji, w której obejrzała sondę (prawdopodobnie dlatego, że TVP Info jest delikatnie mówiąc mało popularne). A w kwestii programu W tyle wizji - ja często oglądam, bo przynajmniej w tym programie pewne zjawiska nazywa się po imieniu  (np. kwestia żydowska, czy pedałowanie). Jednakże odnośnie wiarygodności przeprowadzonej sondy, o której  piszemy nie do końca jestem przekonany ... Pozdrawiam

odpowiedz   •   oceń :  
~Murzynek Bambo, 11:23 21-03-2019,   77%
Może odpowie mi jakiś nauczyciel? Jak mamy was szanować jak robicie to naszym dzieciom?
Nauczyciel z definicji naucza; pokazuje drogę; wychowuje ...a nie straszy,grozi,strajkuje i terroryzuje.Tracimy do was resztki zaufania! Nauczcie się nauczyciele,
że w sprawach waszych zarobków należy rozmawiać,negocjować a czasami i cierpliwie czekać na swoją kolej.... ale nie wolno wykorzystywać do tego Bogu ducha winne dzieci.

odpowiedz   •   oceń :  
~Kkk, 20:41 21-03-2019,   0%
@~Murzynek Bambo Co za pisowska propaganda z twojej strony też tak ujadalas jak policja brała lawinowo lewe zwolnienia i po tym dostali dobra podwyżkę a im się na L4 płacili w dodatku i to było spoko?
odpowiedz   •   oceń :  
~Papilotki, 11:34 21-03-2019,   63%
Te podwyżki raczej nie sprawią, że poziom nauczania wzrosnie, a w szkolach średnich nie będą mielone powtarzalne, odtworcze testy z cyklu: pamiętamy do matury i po maturze zapomnimy, których często dorośli ludzie nie potrafiłby rozwiązać. Nie sprawią, że będzie się uczyć przydatnych w życiu rzeczy i w sposób zapamietywalny.
odpowiedz   •   oceń :  
~Szarfianka, 11:38 21-03-2019,   84%
Od lat większość uczniów w klasach maturalnych, niematematycznych boi się matury z matematyki, że jej nie zda. Czy te protesty zmienią tą sytuację
odpowiedz   •   oceń :  
~Stelle, 11:44 21-03-2019,   58%
Produkcja bezrobotnych, a jeszcze tylko strajki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Wiesiek, 11:48 21-03-2019,   28%
Dali służbom mundurowym po 700 PLN (podobno zarabiają i tak dużo ? ) to powinni dać też dać nauczycielom po 1000. Tylko czy nauczyciele są w stanie tak się zmobilizować ?
odpowiedz   •   oceń :  
~Absolwent, 11:48 21-03-2019,   86%
Najprościej by było dawać podwyżki tym, których uczniowie osiągają najlepsze wyniki na maturze.
A tym, co się nie nadają na bycie nauczycielem to bez żenady kopa w dupala i niech sobie radzą sami.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:58 21-03-2019,   91%
Niech strajkują. Odżyją prywatne placówki. STO, Halik, Licem Kalsyczne i wiele innych już zaciera ręce.
odpowiedz   •   oceń :  
~Obywatel, 13:52 21-03-2019,   92%
Trzeba posyłać dzieci do prywatnych szkół. Tam takich cyrków jak strajki nie ma, a już na pewno w dzień egzaminów. To najlepsza metoda, aby zabezpieczyć się przed krzykaczami z ZNP i ich poplecznikami, którzy zaczynają traktować szkoły jak prywatne folwarki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Cigacickowski, 13:54 21-03-2019,   84%
Nie jesteście sami we wszechświecie. Jest wiele zawodów w Polsce, a nawet też i w Ostrołęce, które zarabiają jeszcze mniej od Was. Teraz wszyscy oni mają opuścić stanowiska pracy, zostawić klientów, podopiecznych itp. ? Uczniowie to się nawet ucieszą z dnia wolnego od zajęć, a odbiorcy innych zawodów nie byliby raczej zadowoleni, że nie załatwią swoich spraw, więc i tak macie lepiej, niż w innych zawodach. To teraz wszystkie zawody, które mają mniej niż wy pensji, albo tyle samo mają przestać pracować?
odpowiedz   •   oceń :  
~Kkk, 20:37 21-03-2019,   50%
@~Cigacickowski Jak tak ci źle i tym wszystkim zawodom to też zróbcie Legalny strajk ktoś wam broni? Co żal tukek ściska że nauczyciele maja odwagę a ty kozakiem jesteś w necie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Lajla, 20:47 21-03-2019,   50%
@~Kkk Straszne mi kozaczenie, że się przestaje uczyć dzieci i idzie protestować. Przecież taki protest też generuje startę pensji za ten dzień, w który nie pracujecie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kkk, 21:10 21-03-2019,   100%
@~Lajla Tak kozaczysz no tylko biadolisz a nic nie zrobisz z tym że mało zarabiasz. Oni poświęcają się strajkuja aby było im lepiej i brawo za odwagę że chcą coś zrobić. Jak policjanci brali L4 to było uczciwe? Nie pracowali dostawali ksae za to i jeszcze dostali ładne podwyżki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Do kkk, 22:42 21-03-2019,   100%
@~Kkk Straszna odwaga, jak ma się za sobą organizacje typu związku zawodowe. Oddolnie
, to co innego.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kkk, 08:00 22-03-2019,   -
@~Do kkk Widzę że najłatwiej odpowiadać tylko na to. Co wygodnie prawda? Związki zawodowe są w wielu miejscach i jakoś nie widzę tych strajków? I jest to odwaga bo zazwyczaj dużo się mówi a zrobić coś nie ma komu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jaktasarna, 09:23 22-03-2019,   -
@~Kkk To jest robienie, że się stoi i krzyczy? To też jest bezproduktywne mówienie. Wiedzy uczniom od tego nie przybędzie. Już lepiej na szkolenie iść. Jakiś pożytek chociaż
odpowiedz   •   oceń :  
~Kkk, 09:53 22-03-2019,   -
@~Jaktasarna A to nauczyciel ma tylko wpływ na to jak uczeń jest wuedykowany? Nie ważne jak uczeń przyjmuje wiedzę jak sam pracuje jako wpływ mają rodzice? Nie pomyślałes że nauczyciel to też człowiek i chce godnie żyć i godnie zarabiać?
odpowiedz   •   oceń :  
~pińcet pluz, 13:58 21-03-2019,   86%
Proponuję bez kozery pińcet + dla każdego nauczyciela za każdego nauczanego ucznia w klasie. :D hahaha
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:01 21-03-2019,   86%
Załórzcie homo szkoły to dostaniecie nieograniczone środki
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 17:55 21-03-2019,   50%
Jeśli uważacie, że nie brakuje nauczycieli to w samym mazowieckim banku ofert pracy na dziś jest 1311 ofert pracy dla nauczycieli. Jeśli nauczyciele nie dostaną podwyżki to za parę lat nie będzie miał kto uczyć naszych pociech albo dojdzie do tego, że będą obniżone wymagania do podjęcia pracy jako nauczyciel i wtedy dopiero zobaczycie jaki będzie poziom edukacji w Polsce. Wrócimy do czasów PRLu gdzie nie trzeba było mieć studiów, żeby być nauczycielem. Krytykujecie poziom nauczania liceów, że młodzież tam się nic nie uczy i że licea produkują bezrobotnych. A kto każe im chodzić do liceum, kto ich wysyła do tych szkół? Rodzice, którzy wierzą, że liceum najlepiej przygotuje do studiów. Guzik prawda, jak uczeń chce się uczyć to i w technikum przygotuje się dobrze do matury i studiów, a do tego zdobędzie zawód na wypadek jakby warunki finansowe nie pozwoliły na podjęcie studiów.
odpowiedz   •   oceń :  
~O berż, 19:27 21-03-2019,   0%
To najwyżej wrócą dziewczyny, które powyjeżdżały na studia do Warszawy, bo nie było perspektyw i tak zostało. Licea powinny być zlikwidowane, bo w obecnej sytuacji, gdy od kilkunastu lat studentów, a co za tym idzie później licencjatów i magistrów jest aż za dużo to licea przestały się sprawdzać, bo po nich można iść w zasadzie tylko na studia. Dalsze ich istnienie jest bezcelowe. Kiedyś, po transformacji taka reforma miała sens, dziś już minęło dużo czasu i wiele się zmieniło i potrzebne jest kształcenie dualne.
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 22:01 21-03-2019,   100%
Tylko te oferty wszystkie tyczą się Warszawy. W Ostrołęce i powiecie nie brakuje nauczycieli, nawet na głupie zastępstwo w jednej ze szkół nie dostałam się, bo jakoś kilka osób chętnych się znalazło. Warszawa to nie cała Polska.
odpowiedz   •   oceń :  
~News, 17:58 21-03-2019,   43%
ZSZ nr 3, ZSZ nr 4, szkoły w Kadzidle, Nowej Wsi i Łysych też strajkują.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:07 21-03-2019,   43%
Olszewo-Borki tez.
odpowiedz   •   oceń :  
~Psorka, 18:43 21-03-2019,   100%
Niech nauczyciele na strajk zabiorą paski z ostatnich wypłat...
odpowiedz   •   oceń :  
~., 19:27 21-03-2019,   40%
2 LO też strajkuje
odpowiedz   •   oceń :  
~mgr wf Ela, 19:50 21-03-2019,   60%
@~. Mam nadzieję, że wreszcie dostanę pracę w II LO jak strajkujących wf istów zwolnią. W Ostrołęce jest wielu młodych po studiach pedagogicznych specjalistycznych szukających pracy.
odpowiedz   •   oceń :  
~błędne koło, 21:59 21-03-2019,   0%
@~mgr wf Ela Ale to w każdym zawodzie tak jest. Jak ktoś się już gdzieś dostanie do pracy, to się jej trzyma rękami i nogami do emerytury, albo i dłużej i nie byłoby by w tym nic dziwnego w sumie, gdyby nie to, ze przy tym można jednocześnie narzekać, ze jest tak strasznie źle, że ta praca taka strasznie mało opłacalna, że w zasadzie to on prawie społecznie robi, że to taka trudna praca, że oni tak naprawdę nie wiedzą, czemu oni tam jeszcze pracują, że oni by się już dawno stamtąd zwolnili, ale się nie zwolnią tylko dlatego, że oni tam jeszcze są z dobrego serca, bo jak oni by zmienili pracę, to nie będzie komu przyjść do tej pracy za takie marne pieniądze, a ta praca taka strasznie ciężka, a tak to oni tak altruistycznie jeszcze ratują tą firmę, instytucję, zawód itp. , no bo jak nie oni, one, no to nie będzie wcale komu pracować, wszystko stanie i nie będzie niczego i tak przez wiele lat wszystkie stanowiska mogą być zajęte w tej strasznie trudnej i małopłatnej pracy i nikt się nowy nie dostanie, no bo jedni, czy drudzy się męczą tak prawie społecznie dla ludności, no bo przecież nikt nie przyjdzie na ich miejsce i będzie koniec świata. I tak powstaje błędne koło
odpowiedz   •   oceń :  
~gość, 22:07 21-03-2019,   100%
@~błędne koło Z dobroci do serca? Ciekawe czemu przez lata tak ciężko się dostać było do pracy w szkole, zawsze mogą zrezygnować, tylko gdzie oni pójdą, może do prywaciarza?
odpowiedz   •   oceń :  
~Do mgr wf Ela, 22:31 21-03-2019,   100%
@~mgr wf Ela W innych zawodach też tak jest. Najgorzej to znaleźć gdzieś pracę, a jak już ktoś znajdzie to się trzyma jej mocno. No ale to to zrozumiałe, ale wszystko zajęte i inni się nie mają już czego szukać, a niektórzy z tych co się dostali, to zamiast się cieszyć, że mają pracę, to robią z siebie cierpiętników i winkelriedów wszystkich innych pracowników i klientów, podopiecznych, beneficjentów itp.
odpowiedz   •   oceń :  
~Do gość, 22:33 21-03-2019,   100%
@~gość No pewnie. Wszak własność prywatna jest odpowiedzią na wszystkie pytania.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:37 21-03-2019,   100%
@~gość Można też założyć fabrykę albo firmę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Tak to jest., 22:39 21-03-2019,   100%
@~mgr wf Ela Tak to jest jeden ma pracę i narzeka, a drugi chętnie by poszedł do pracy na takich warunkach, ale nie może, bo wszystkie stanowiska zajęte i nikt nie szuka pracowników.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kkk, 09:57 22-03-2019,   -
@~Tak to jest. Co wy pier..... Ciężko znaleźć pracę?? Komu?? Chyba tylko tym co dużo mówią i piszą a pracować im się nie chce?!?! Pracy jest wszędzie pełno! A czemu pani mgr chce pracować w II LO inne szkoły to już nie łaska?
odpowiedz   •   oceń :  
~Do kkk, 15:41 22-03-2019,   -
@~Kkk Wszędzie to znaczy gdzie konkretnie? Magister wf pójdzie na kierowcę C+E?
odpowiedz   •   oceń :  
~Kkk, 07:23 23-03-2019,   -
@~Do kkk A to mało pedagogów pracuje w innych profesjach?? Najlepiej usiąść w domu i płakać nic nie robiąc? Zawsze można podjąć inna pracę i czekac aż się znajdzie to o czym się marzy. A czemu II LO? Pewnie jest blisko domu oby jak najmniej się natrudzic?
odpowiedz   •   oceń :  
~Kkk, 07:26 23-03-2019,   -
@~mgr wf Ela Jak można życzyć aby kogoś zwolnili tylko po to aby tobie było lepiej. Typowe myślenie osób zawistnych i nieporadnych życiowo. Sama byś po miesiącu beczala o kasę i jak ci ciężko.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:13 21-03-2019,   67%
Dam przykład dlaczego nauczyciel ma etat w szkole następie jest prezesem spółdzielni i np. trenerem tańca, piłki nożnej, siatkowej lub koszykowej to też są dochody nie małe, albo opiekunka w przedszkolu i dodatkowo jeszcze księgowa niech się określą i właściwą podejmą pracę, a nie "10 srok za ogon" i na nic nie mają czasu. Żądać oświadczeń na ilu etatach są zatrudnieni i gdzie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Kkk, 07:28 23-03-2019,   -
A to tylko nauczyciele pracują na kilka etatów?? I ciekawe ilu ich jest?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:08 22-03-2019,   -
Szkoła Życia
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
listopad 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  1