PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniły film z nasuwania nowego mostu kolejowego nad Narwią w Ostrołęce. Cała operacja była zaplanowana w najdrobniejszych szczegółach. Na nagraniu można zobaczyć ją w skrócie.
Nowy most kolejowy nad Narwią w Ostrołęce to największy obiekt na około 60-kilometrowej linii Ostrołęka – Chorzele. Przeprawa ma 245 metrów długości. Kratownicowa stalowa konstrukcja waży 940 ton. Na moście przewidziano chodnik technologiczny będący częścią ciągu pieszego. Przesuwanie mostu na przygotowane podpory zajęło 21 dni.
W połowie 2023 roku możliwe będzie przywrócenie połączeń pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzel przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.


fot. PKP PLK
![Pożary na nieużytkach. Z ogniem walczą strażacy z Ostrołęki i powiatu [ZDJĘCIA]](./luba//dane/pliki/zdjecia/m/275308357_4815475505219276_7741523071027913857_n.jpg)


![Ks. Radosław Kubeł: "Nie chcę być kapłanem z przypowieści o Samarytaninie" [NASZ WYWIAD]](./luba//dane/pliki/zdjecia/m/275113948_836993780550891_3055031265624469326_n.jpg)
![Chciał tylko nagrać przejazd pociągu. Na filmie uwiecznił poważny wypadek [WIDEO]](./luba//dane/pliki/zdjecia/m/wypkolej.jpg)
![Nowy most kolejowy nad Narwią z kładką dla pieszych. Połączenie Ostrołęka - Chorzele w 2023 roku [ZDJĘCIA]](./luba//dane/pliki/zdjecia/m/dsc07671.jpg)
1
2
20
22