Radny województwa mazowieckiego Marcin Grabowski otrzymał odpowiedź na zapytanie w sprawie kolei na Mazowszu, a konkretnie - pociągów kursujących między Ostrołęką a Warszawą. Czy czekają nas lepsze czasy?
Radny Marcin Grabowski zwrócił się do marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika z zapytaniem w sprawie zwiększenia ilości bezpośrednich pociągów z Ostrołęki do Warszawy oraz obniżenia cen biletów.
Informowaliśmy o tym w naszym serwisie.
- Polepszanie oferty przewozowej, w tym zwiększenie ilości bezpośrednich pociągów na trasie Warszawa Wileńska/Zachodnia – Ostrołęka wiąże się z koniecznością zaangażowania większej ilości taboru obsługującego linię nr 29. Bezpośrednie połączenia Warszawy z Ostrołęką muszą być realizowane w zestawieniu co najmniej 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych, tak aby obsługiwać przede wszystkim ruch pasażerów generowany na odcinku Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna. Badania frekwencji prowadzone cyklicznie przez Koleje Mazowieckie wskazują, że w pociągach kursujących na linii nr 29 frekwencja jest na średnim poziomie ok. 30 osób w pociągu (w pociągach kursujących w porze porannej lub popołudniowej frekwencja wynosi do 100 osób). Taki poziom zapełnienia pociągów powoduje, że do obsługi większości połączeń w relacji Tłuszcz – Ostrołęka zadysponowane są pojazdy niskopojemnościowe (jednoczłonowe autobusy szynowe typu VT627) - czytamy w odpowiedzi na interpelację radnego Grabowskiego.
Jak zauważono w odpowiedzi, linia kolejowa nr 29 to linia o długości 75 km, jednotorowa (wyposażona w tzw. mijanki), zelektryfikowana wymagająca nakładów inwestycyjnych na poprawę paramentów technicznych zwiększających przepustowość oraz podnoszących prędkość przejazdu. Średni czas przejazdu (bez konieczności postoju na mijankach celem przepuszczenia pociągu jadącego z naprzeciwka) wynosi ok. 75 minut.
- Poprawę sytuacji przewozowej mieszkańców Ostrołęki w tym zwiększenie ilości bezpośrednich pociągów z Warszawą upatrujemy w modernizacji linii kolejowej nr 29 (linia zarządzana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., natomiast modernizacja planowana jest w ramach tzw. komponentu kolejowego – projektu „szprychy” łączącej Północno – Wschodnią część Polski z Centralnym Portem Komunikacyjnym), w tym dobudowy (przynajmniej na odcinku Tłuszcz – Wyszków) dodatkowego toru umożliwiającego sprawne prowadzenie ruchu kolejowego. Odnośnie obniżenia cen biletów i wprowadzenia oferty specjalnej dla pasażerów podróżujących w relacji Ostrołęka – Wyszków – Warszawa Wileńska/Śródmieście informuję, że Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” znajduje się na etapie audytu własnych ofert specjalnych, celem którego jest optymalizacja produktu (zmiana obowiązujących/wprowadzenie nowych) dostosowanego do zróżnicowanych potrzeb klientów - zakończono.
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~dr. Joint, 14:10 26-12-2019, 41%
niech po kasę idzie do kolegów partyjnych w Sejmie ewentualnie kolegów Ministrów
~tępiciel lemingów, 14:19 26-12-2019, 78%
@~dr. Joint
Komunikacją kolejową w województwie zarządza marszałek.
~rak, 14:50 26-12-2019, 17%
@~tępiciel lemingów
I bardzo dobrze zarządza. Generalnie jestem zdania, że Ostrołęczanie i reszta kurpiowskiej/podlaskiej Białorusi-w-Polsce powinni zostać objęci programem wizowym do Polski A. Wszelkie pozostałe próby utrudnienia im wjazdu do cywilizowanych regionów są chwalebne.
~gosc, 23:59 26-12-2019, 13%
@~tępiciel lemingów
tylko zarządza a nie jest właścicielem
~tępiciel lemingów, 00:07 27-12-2019, 100%
@~gosc
"Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” została powołana 29 lipca 2004 r. przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (51% udziałów) i „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. (49% udziałów). Działalność przewozową rozpoczęła 1 stycznia 2005 r. 8 stycznia 2008 r. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Kolei Mazowieckich wyraziło zgodę na zbycie przez Wspólnika Spółki – „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. wszystkich posiadanych udziałów Spółki na rzecz Województwa Mazowieckiego. W efekcie Samorząd Województwa Mazowieckiego posiada 100% udziałów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”."
Samorząd województwa mazowieckiego jest właścicielem Kolei Mazowieckich.
~slawek, 20:00 27-12-2019, 100%
@~rak
taki folkdojcz jak ty może sobie mieć zdanie w temacie , jaki papier toaletowy wybrać do wytarcia swojej d..y
~Maszynista, 15:09 26-12-2019, 100%
Na razie jeżdżą stare kible, 627 obsługują inne linnie.
~Andy, 15:47 26-12-2019, 42%
Podstawowym problemem komunikacji kolejowej w Ostrołęce, jest brak dworca kolejowego w mieście.
Jeśli ten brak nie zostanie rozwiązany, to możemy zapomnieć o poprawie połączeń.
Amen
~., 17:37 26-12-2019, 80%
@~Andy
W borkach powinien powstać prawdziwy dworzec.
~Gość, 00:22 27-12-2019, 86%
@~.
W Borkach są "spadachroniarze" z miasta. A w mieście są świeżaki.
~Ktoś, 10:34 28-12-2019, -
Mylisz się, w Borkach to i spadochroniaże i świeżaki, 2 w 1.
Okrutny los mieszkańców, a sama modlitwa nie wystarczy.
~Gość, 16:47 26-12-2019, 70%
1. Obniżcie ceny biletów, bo autobusy was przebijają na głowę.
2. Zwiększcie prędkość do przynajmniej 100 km/h
~Karol, 21:15 26-12-2019, 45%
było gowno jest gowno i dlugo zostanie gowno DLACZEGO PRAWIE KAZDY WIE
~Gość, 22:46 26-12-2019, 89%
@~Karol
PSL w KM.
~as, 21:43 26-12-2019, 16%
na gownianej lini mus,ą byc wysokie centy. pytanie radnego beznajdzienne. bardziej zasadne byłoby żeby zmienic tory a nie cenę biletow.
~M, 09:21 27-12-2019, 100%
Mają niską frekwencję, ponieważ są pociągi w takich godzinach, że większości ludzi nie pasują
~Gość, 09:39 27-12-2019, 0%
Z tej odpowiedzi wynika jasno: węgiel do elektrowni b i c będzie ruski. Torów do Tłuszcza nie będzie się modernizowało. Co na to pinokio ?
~Gość, 11:43 27-12-2019, 100%
Bogdanka leży w Rosji?
"Wczoraj Energa Eleketrownie Ostrołęka podpisała aneks do umowy z Kopalnią Bogdanka, określający cenę sprzedaży węgla w latach 2020-2022.
Jak informuje spółka węglowa, wartość umowy w latach 2020-2022 wyniesie 180 milionów złotych."
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.