eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Z archiwum: O rentowności linii kolejowych w 2000 roku

REKLAMA
zdjecie 1524
zdjecie 1524
REKLAMA
zdjecie 1524
Posłuchaj
Stowarzyszenie Kolej Beskidzka dotarło do archiwalnego dokumentu, pokazującego rentowność linii kolejowej w Polsce w 2000 roku. Badano pokrycie przewozów pasażerskich przychodami ze sprzedaży biletów. Na schemacie znalazły się dwie linie kolejowe z Ostrołęki: do Szczytna i Tłuszcza.

W 2000 roku nierentowna była linia kolejowa nr 35 łącząca Ostrołękę ze Szczytnem. Połączenia między tymi miejscowościami generowały pokrycie kosztów w wysokości poniżej 20 procent. Linia nr 29 Ostrołęka - Tłuszcz była bardziej rentowna, przychody z biletów pozwalały na pokrycie kosztów od 30 do 50 procent.

Efektem nierentowności linii nr 35 było zakończenie przewozów pasażerskich z Ostrołęki do Szczytna. Ostatni pociąg pojechał tą trasą 9 czerwca 2001 roku.



Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
wrzesień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1  2 dk3 dk4  5 dk6 dk7
 8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
 15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24  25 dk26  27  28
dk29  30  1  2  3  4  5
×