eOstroleka.pl
Ostrołęka, NASZ NEWS

Biletomat przy dworcu czy przy sklepie? Jest reakcja na kuriozalną lokalizację

REKLAMA
REKLAMA
zdjecie 1255

Czy biletomat Kolei Mazowieckich zmieni wkrótce swoją lokalizację na korzystniejszą dla pasażerów? Trwają uzgodnienia by tak się stało. Władze miasta interweniowały u przewoźnika i padła propozycja nowej lokalizacji.

W Ostrołęce pojawił się biletomat Kolei Mazowieckich, w którym można kupić bilety na pociąg. Niestety, zlokalizowany jest nie na dworcu, ale przy sklepie po drugiej stronie ulicy, co sprawia, że pasażerowie mogą o nim wcale nie wiedzieć. 

Na kiepską lokalizację biletomatu zwrócił uwagę nasz czytelnik, a my zapytaliśmy Koleje Mazowieckie, dlaczego biletomat nie stoi na peronie albo na terenie dworca. Spółka przewozowa twierdzi, że pojawił się problem z ustaleniem do kogo należy infrastruktura związana z prądem zlokalizowana w bezpośrednim sąsiedztwie dworca. "Wobec braku jasnych informacji w tym zakresie, operator biletomatów podjął decyzję o posadowieniu ich w lokalizacji, która pozwoliła na szybkie uruchomienie sprzedaży" - informowały Koleje Mazowieckie.

W sprawie interweniował przewodniczący rady osiedla Stacja Jerzy Grabowski i uzyskał już odpowiedź.

Jak się okazuje, 7 lipca prezydent Ostrołęki wystąpił do Kolei Mazowieckich z interwencją o zmianę lokalizacji biletomatu. W Urzędzie Miasta procedowany jest wniosek firmy realizującej zlecenie na rzez Kolei Mazowieckich o uzgodnienie lokalizacji biletomatu. Wskazane są tam dwie lokalizacje - jedna od strony Placu Dworcowego, druga - od strony peronów.

Miasto udzieliło telefonicznej odpowedzi wnioskodawcy, że pierwsza lokalizacja znajduje się na terenie miasta, który objęty jest gwarancją w związku z inwestycją Multicentrum i postawienie tam biletomatu wymagałoby specjalnego porozumienia. W związku z tym zasugerowano, by biletomat stanął od strony peronów, na działce, będącej w użytkowaniu wieczystym PKP SA. 

- Obecna, niekorzystna lokalizacja biletomatu, odbyła się bez dalszych uzgodnień z Miastem Ostrołęka - stwierdził wiceprezydent Stanisław Kubeł w odpowiedzi na pismo przewodniczącego rady osiedla Stacja.

Wiele wskazuje więc na to, że lokalizacja biletomatu finalnie ulegnie zmianie i będzie to spore ułatwienie dla pasażerów. Pozostaje mieć nadzieję, by było to jak najszybciej.

REKLAMA
zdjecie 1255

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
~tępiciel lemingów, 20:04 10-07-2025,   89%
Fajnie mają w tym ratuszu:

"Pomimo tego, że samorząd wyraził zgodę na posadowienie biletomatu, to nie zapewnił możliwości podłączenia go do sieci elektrycznej. Właściciel budynku nie był w stanie wskazać, do kogo należy infrastruktura zasilająca zlokalizowana w bezpośrednim sąsiedztwie dworca. Wobec braku jasnych informacji w tym zakresie, operator biletomatów podjął decyzję o posadowieniu ich w lokalizacji, która pozwoliła na szybkie uruchomienie sprzedaży - informuje rzeczniczka KM."

Grażyna: Baśka, zobacz, przyszedł jakiś majl z Kolei Mazowieckich i pytają się o prund do podłączenia jakiegoś biletomatu na jakimś dworcu PKP.
Baśka: Zostaw to. Nie jesteśmy elektryfikatorami... Lepiej powiedz co było wczoraj w M jak Miłość? Dała mu czy bratu po ciotce ?? Zgubiłam się w Biedronce i nie zdążyłam na serial.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Marianek, 21:29 10-07-2025,   19%
@~tępiciel lemingów Daruje sobie, te smętne wywody. Czasy pisiorow w naszym mieście się już skończyły… na szczęście  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 22:58 10-07-2025,   96%
@~Marianek Tak, "na szczęście" brak pisiorów w naszym mieście spowodował umieszczenie biletomatu daleko od dworca.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Fafa, 05:45 11-07-2025,   0%
@~tępiciel lemingów Brak pisiorow spowodował że wreszcie w ogóle coś się dzieje a nie tylko pozorne rządzenie miastem
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 06:05 11-07-2025,   93%
@~Fafa Tak, biletomat daleko od torów, się dzieje.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Hummer, 23:51 10-07-2025,   12%
Zamknijcie tych wszystkich idiotow z KM czy z urzędu miasta, bo tylko tuski, dudy i knypek kaćyński itp. rechoczą z TEGO powodu!!!  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Fiołek, 00:55 11-07-2025,   95%
Widać szanowni państwo kuriozum taki błahy problem urósł do rangi nieprawdopodobnej .Ostrołęka to stan umysłu,serio. Nie wiadomo czy płakać czy sie śmiać...
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Dora, 05:35 11-07-2025,   100%
Kto zapłaci za ten bajzel?  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 09:40 11-07-2025,   100%
@~Dora Pani płaci, pan płaci, my płacimy.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~ajm, 10:27 11-07-2025,   100%
@~tępiciel lemingów Społeczeństwo
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Tom, 06:45 11-07-2025,   100%
No cóż, w tym kraju z kartonu i pażdzieza, Bareja jest wiecznie żywy.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Polak, 08:17 11-07-2025,   100%

Dzisiaj, 11 lipca, przypada Dzień Pamięci o Polakach - Ofiarach Ludobójstwa dokonanego przez ukraińskich bandytów z  OUN i UPA, a w Internecie - cisza!


 
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Gość, 08:58 11-07-2025,   17%
@~Polak Nie można drażnić ukr będących w PL.🤣
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Polak, 09:11 11-07-2025,   29%
@~Gość
Wszyscy ukr będący w PL na stałe, powinni złożyć deklarację lojalności wobec Polski - swojej nowej ojczyzny, a w razie odmowy, powinni być wyekspediowani za San!
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Polak, 10:57 11-07-2025,   20%
Widzę, ze towarzystwo banderowskie zasiedziałe w Polsce i z nowej fali, uaktywniło się, nie zgadzając się za pomocą "kciuka w dół" na lojalność wobec kraju przyjmującego, czyli Polski!
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 12:53 11-07-2025,   78%
@~Polak "onsekwentnie domagam się systemowego rozwiązania przez władze Ukrainy sprawy zgód na poszukiwania i ekshumacje ofiar Ludobójstwa Wołyńskiego" — napisał prezydent elekt Karol Nawrocki w rocznicę krwawej niedzieli na Wołyniu. Decyzją Sejmu, 11 lipca jest od tego roku Dniem Pamięci o Polakach – ofiarach ludobójstwa dokonanego przez OUN-UPA na Kresach Wschodnich II RP."
Popieram.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Polak, 11:31 11-07-2025,   23%

Proszę arcybanderowca występującego tutaj pod nickiem "tępiciel lemingów" o niekomentowanie!


"Eugenia Sobczak: Ukraińskich zbrodni na Wołyniu nie zapomnę nigdy
Eugenia Sobczak jest jedną z ostatnich weteranek II wojny światowej żyjących w naszym regionie. Była radiotelegrafistką w szeregach 1. Armii Wojska Polskiego, z którą przeszła szlak bojowy do Berlina. Zanim trafiła do wojska przeżyła traumatyczny czas rzezi ukraińskich nacjonalistów na Wołyniu.

11 lipca po raz pierwszy w Polsce będzie obchodzony Narodowy Dzień Pamięci o Polakach – Ofiarach Ludobójstwa dokonanego przez OUN i UPA na ziemiach wschodnich II RP. 82 lata temu na Wołyniu miała miejsce "krwawa niedziela", czyli kulminacyjny punkt rzezi wołyńskiej.
Celem ukraińskich nacjonalistów była jednak nie tylko fizyczna eliminacja polskiej społeczności, ale także wykarczowanie śladów świadczących o wielowiekowej obecności polskiej na Kresach. W ocenie badaczy Ewy i Władysława Siemaszków, Ukraińcy zamordowali w bestialski sposób około 60 tysięcy Polaków na Wołyniu, 20-40 tys. w Galicji Wschodniej, co najmniej 4 tysiące na terenie dzisiejszej Polski (wschodnia Lubelszczyzna i Podkarpacie). Terror Ukraińskiej Powstańczej Armii spowodował, że setki tysięcy Polaków opuściły swoje domy, uciekając do centralnej Polski.

- Jak Niemcy wkroczyli na Wołyń, to chodziła taka pogłoska, że podburzają Ukraińców przeciwko Polakom - obiecując samoistną Ukrainę. Wtedy zaczęły się ukraińskie mordy na Polakach, których apogeum przypadło na rok 1943. Widziałam rzeczy okrutne, w które wiele osób nie może uwierzyć - opowiada pani Sobczak.

- W czasie walk zniszczono wszystkie mosty i nad rzeką wybudowano kładkę. Kiedy Ukraińcy zaczęli mordować w okolicznych wioskach, zmasakrowane zwłoki Polaków wrzucali do rzeki. Te ciała zatrzymywały się na tej kładce i były sytuacje, żeby przejść z jednej dzielnicy do Śródmieścia musiałam przechodzić przez te martwe ciała. Nie zapomnę widoków, dwóch kobiet z wydłubanymi oczami i obciętymi piersiami. Bałam się, ale musiałam iść - mówi ze łzami w oczach.
Starsza pani nie zapomni również pamiętnej Wigilii z 1943 roku, gdzie ludzie uciekali prosto ze stołów wigilijnych z wiosek i przedmieść do śródmieścia Łucka przed napadami banderowców.
- Nie zapomnę jak śpiewaliśmy z rodziną kolędy. Nagle przyszedł sąsiad szklarz i zawołał, żebyśmy uciekali bo Ukraińcy nadchodzą. W ciągu kilku chwil spakowaliśmy się i udaliśmy się do mojej starszej siostry, która mieszkała w Śródmieściu. Był wtedy istny exodus - przypomina.

Kiedy wróciła do swojego domu, to niejednokrotnie przechodziła przez spalone domy, w których widziała pomordowane niemowlęta nabite na płoty, czy rozkawałkowane siekierami ciała swoich sąsiadów leżące przed posesjami.
Takich podobnych drastycznych obrazów 98-latka zapamiętała bardzo wiele. Kiedy przebywała we wsi Marianówka u swojego wuja pamiętała nieudane natarcie ukraińskich nacjonalistów na wioskę, po którym napastnicy obcinali i zabierali głowy swoich poległych banderowców.
- Robili to po to, aby nikt nie rozpoznał, z jakiej miejscowości pochodził poległy Ukrainiec. Oni się obawiali polskich odwetów - dodaje.
Czy według niej zbrodnie ukraińskich nacjonalistów są do wybaczenia?
- Nie da się. Choć tyle lat upłynęło to się nie da. To była potworna zbrodnia z premedytacją na niewinnych dzieciach, starcach czy kobietach, tylko dlatego, że byli Polakami. Najbardziej przykre jest to, że sprawcy tych mordów nigdy nie zostali ukarani, a władze Ukrainy nie powiedziały nigdy słowa "Przepraszam" - odpowiada".






 
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 12:49 11-07-2025,   70%
@~Polak Nie jestem banderowcem tylko antyputinowcem.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Polak, 14:06 11-07-2025,   34%
Upraszam arcybanderowca, odszczepieńca polskiego, występującego tutaj pod nickiem "tępiciel lemingów", aby nie komentował poniższego cytatu.

"Wypowiedzi na posiedzeniach Sejmu
Posiedzenie nr 16 w dniu 24-07-2024 (2. dzień obrad)
Retransmisja wypowiedzi
39. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Kultury i Środków Przekazu o poselskich projektach uchwał:
   - w sprawie uczczenia 81. rocznicy zbrodni ludobójstwa dokonanej na Polakach przez nacjonalistów ukraińskich,
   - w sprawie oddania hołdu w 81. rocznicę Krwawej Niedzieli ofiarom ludobójstwa dokonanego przez szowinistów ukraińskich na obywatelach II Rzeczypospolitej Polskiej w latach 1943-1945
   (druki nr 533, 536 i 569).

Poseł Dariusz Matecki:
    Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Myśmy się nie bali śmierci, baliśmy się sposobu, w jaki umrzemy - mówią osoby, które przetrwały Wołyń. Dziś na Ukrainie w najlepsze trwa gloryfikowanie banderowskich, ukraińskich zbrodniarzy. Ludzie, którzy odpowiadają m.in. za te sposoby zabijania Polaków, mają dziś na Ukrainie swoje pomniki, a ich imionami nazywane są ulice, szkoły, place.

Zdzieranie z głowy włosów ze skórą; podrzynanie gardła i wyciąganie przez otwór języka na zewnątrz; pieczenie żywcem w piecu chlebowym; robienie miazgi z głowy przez wkładanie głowy w ściski zaciskane śrubą; rozcinanie brzucha kobiecie w zaawansowanej ciąży i w miejsce wyjętego płodu wkładanie żywego kota, zaszywanie brzucha; rozcinanie brzucha i wrzucanie do wnętrza karmy dla zgłodniałych świń; przybijanie nożem do stołu języczka małego dziecka, które później na nim wisiało; wrzucanie do głębinowych studni małych dzieci żywcem; rozbijanie główki niemowlęcia przez wzięcie go za nóżki i uderzenie o ścianę lub piec (Dzwonek); powieszenie na drzewie kobiety do góry nogami i znęcanie się nad nią poprzez obcięcie piersi i języka - to tylko kilka z prawie 400 sposobów mordowania Polaków przez ukraińskich sąsiadów i ich bohaterów z OUN-UPA, którym dzisiaj oddają hołd.

Wicemarszałek Piotr Zgorzelski:

Pan poseł Władysław Dajczak.

Poseł Dariusz Matecki:

To jest tak, jakby w Niemczech dzisiaj oddawano hołd hitlerowskim ludobójcom. Ukraina w NATO, w UE jak najbardziej, jak tylko upora się z banderyzmem. (Oklaski)"
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~tępiciel lemingów, 14:31 11-07-2025,   50%
@~Polak Na jakiej podstawie twierdzisz, że jestem banderowcem?

W piątkowy poranek prezydent elekt zabrał głos na platformie X. Przypomniał, że 11 lipca wspominamy Polaków pomordowanych przez ukraińskich nacjonalistów. "Krwawa niedziela, 11 lipca 1943 r. symbolizuje apogeum okrucieństwa zbrodniarzy z UPA. Dla nas Polaków ten dzień to czas refleksji i modlitwy, wspomnienia bestialsko zamordowanych dzieci, kobiet i starców. To także wspomnienie polskich wsi, po których nie pozostał ślad. Czasem stoi tam dzisiaj samotny krzyż … " — napisał Karol Nawrocki.

Popieram.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalendarz imprez
lipiec 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 30 dk1  2  3 dk4 dk5 dk6
 7  8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13
 14  15 dk16  17  18 dk19  20
 21  22  23  24  25 dk26  27
 28  29  30  31  1  2  3
×