eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Centrum przesiadkowe w Ostrołęce. Przewoźnicy proponują „Mały Ostrołęcki CPK”

REKLAMA
zdjecie 6298
zdjecie 6298
REKLAMA

Lokalni przewoźnicy spotkali się z władzami miasta - dyskusja dotyczyła planowanej budowy centrum przesiadkowego przy ul. Starosty Kosa i Piłsudskiego. Dość nieoczekiwanie, pojawił się pomysł wykraczający daleko poza obecne plany. Chodzi o... „Mały Ostrołęcki CPK”.

W spotkaniu z władzami miasta udział wzięli: Radosław Kaczmarczyk (KRM Sp. z o.o), Monika Nowak (Darex), Grzegorz Lendzioszek (Gabriella), Dariusz Bączek (DB Trans), Adam Dębowski (Eskapada). 

Spotkanie, jak podkreślają przewoźnicy, było odpowiedzią na rosnące potrzeby w zakresie transportu publicznego w Ostrołęce i miało na celu omówienie planowanej infrastruktury, oraz zebranie opinii przewoźników, którzy codziennie obsługują połączenia regionalne i międzymiastowe.

Miasto przedstawiło projekt zagospodarowania terenu centrum przesiadkowego, który zakłada cztery perony stałe, dwa dodatkowe stanowiska do wysiadania pasażerów przy ul. Piłsudskiego i zachowanie wskaźników miejscowego planu zagospodarowania i przestrzeni zielonych.

"Przewoźnicy zwrócili uwagę, że projekt powstał bez wcześniejszych konsultacji z przedstawicielami branży transportowej, co w praktyce ogranicza jego funkcjonalność" - przekazuje nam Radosław Kaczmarczyk.

Jak dodaje, w trakcie dyskusji szczegółowo omawiano kwestie techniczne i organizacyjne, w tym rozmieszczenie peronów i stanowisk dla autobusów; szerokość i konfigurację wjazdów i wyjazdów umożliwiającą manewrowanie dużymi i średnimi pojazdami; organizację stanowisk dla MZK, tak aby autobusy różnych przewoźników nie blokowały się nawzajem; bezpieczeństwo pasażerów i przewoźników, w tym odpowiednią odległość między stanowiskami i dostęp do infrastruktury towarzyszącej czy utrzymanie przestrzeni zielonych zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania.

- Przewoźnicy podkreślali praktyczne problemy, takie jak ograniczona liczba stanowisk przy jednoczesnym odjeździe kilku autobusów, trudności w bezpiecznym manewrowaniu dużymi pojazdami oraz ryzyko powstawania zatorów w obrębie centrum przesiadkowego - wskazuje Kaczmarczyk.

Padła propozycja - „Mały Ostrołęcki CPK”

Jeden z uczestników spotkania Radosław Kaczmarczyk twierdzi, że centrum przesiadkowe w obecnej formie "jest rozwiązaniem krótkoterminowym i nie zapewnia długoterminowej funkcjonalności". W związku z tym zaproponował rozbudowę projektu budowy stacji PKP przy ul. Sienkiewicza, już ogłoszonej przez miasto i PKP, o dworzec autobusowy oraz bezpłatny parking dla pasażerów (Park&Ride). Projekt nazwał "Małym Ostrołęckim CPK".

Według Kaczmarczyka, takie rozwiązanie pozwoliłoby na integrację różnych środków transportu i stworzyłoby warunki do wygodnego przesiadania się między kolejką, autobusami regionalnymi i własnymi samochodami. Propozycja ma charakter planu długofalowego, który może uzupełnić funkcjonowanie centrum przesiadkowego przy ul. Piłsudskiego/Starosty Kosa.

Przewoźnicy z uwagami i wnioskami

Przewoźnicy zgłosili również konkretne uwagi techniczne. Twierdzą, że perony powinny mieć minimum 15 metrów długości, aby mogły zatrzymywać się autobusy dużych rozmiarów. Uważają też, że konieczne jest odpowiednie rozplanowanie wjazdów, skosów i szerokości ulic dla bezpiecznego manewrowania.

Wnioskują także o uwzględnienie stanowisk MZK i innych przewoźników, tak aby nie blokowały się nawzajem; zapewnienie infrastruktury dla pasażerów – poczekalni dla pasażerów, pomieszczenia socjalnego dla kierowców, toalet i dostępu dla osób z niepełnosprawnościami oraz wyznaczenie miejsc postojowych dla autobusów wzdłuż ul. Starosty Kosa, aby kierowcy mogli odbywać obowiązkowe przerwy w czasie pracy.

Przewoźnicy zaznaczyli, że obecne rozwiązanie tworzące centrum przesiadkowe "nie jest idealne, ale jest najlepszą dostępną lokalizacją w Ostrołęce w chwili obecnej".

Jeśli władze miasta ustosunkują się do naszych uwag, tworząc miejsca postojowe dla autokarów wzdłuż ul. Starosty Kosa, a w dalszej perspektywie powstanie „małe Ostrołęckie CPK” na ul. Sienkiewicza (obejmujące parking dla autokarów), to jesteśmy w stanie pomóc miastu w optymalnej organizacji centrum przesiadkowego” – podkreślili uczestnicy spotkania.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
~Małolat, 16:26 21-08-2025,   9%
Boję sie małych pomysłów.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Gość, 16:40 21-08-2025,   80%
Nowa propozycja małego CPK ma sens.  Centrum przesiadkowe na Starosyy Kosa bez sensu, za mało miejsca.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Roman, 17:31 21-08-2025,   31%
@~Gość Kogoś nieźle poniosło z tym CPK kwestia własności pozyskania terenów historia na 3-4 lata na przód. A jak się władza w kraju zmieni to znowu do kosza projekt i tak wkoło  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~aaa, 16:45 21-08-2025,   75%
Od początku mówiłem, że ta klitka na terenie po basenie będzie do niczego, a przyległe ulice nie nadają się do ruchu autobusów. Jak widać, społecznie mam większe kompetencje do rządzenia miastem jak mądrale z odpowiednim wynagrodzeniem.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Jajek, 17:29 21-08-2025,   38%
@~aaa To startuj na prezydenta. Bo w gadce mocny jesteś  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~aaaa, 21:00 21-08-2025,   50%
@~Jajek To ty jesteś "mocny", skoro się przypierdzielasz, a nie masz nic do powiedzenia.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Arkadiusz, 17:36 21-08-2025,   38%
A ja się pytam skąd ma być finansowanie tego niby cpk. Przecież to są dziesiątki milionów złotych  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Grażyna Gawkowska, 19:33 21-08-2025,   78%
@~Arkadiusz Lepiej wydać  więcej z sensem niż budować coś po starym basenie. Jestem za budową ostrołęckiego dworca , który posłuży na wiele dziesiątek lat
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Kurp, 22:50 21-08-2025,   -
@~Grażyna Gawkowska Suski w Radomiu wybudował lotnisko za miliard i co - gołębie fruwają  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Małolat, 18:02 21-08-2025,   25%
Boję się centrum przesiadkowego w Ostrołęce i propozycji przewoźników
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Sobowtór, 21:15 21-08-2025,   75%
@~Małolat Boje się małolata  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Król Księżyc, 18:17 21-08-2025,   70%
Czy to dziecko ( mam tu na myśli "Małolata") może ktoś zaprowadzić do dziecięcego psychiatry? Przecież ono się wszystkiego boi. To nie jest normalne.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Małolat, 19:57 21-08-2025,   43%
@~Król Księżyc Boję się dziecięciego psychiatry
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Wiesiek, 18:22 21-08-2025,   55%
Nowy dworzec musi powstać w okolicy starego dworca bo to jest centrum miasta. Do wielu miejsc mozna dotrzeć pieszo i to jest kluczowa kwestiadla wielu osób bez samochodu. Przy starym szpitalu to jednak peryferia miasta. Dworzec kolejowy wiadomo lepiej na Sienkiewicza niż w Rzekuniu ale autobusowy powinien być w centrum miasta.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Joł, 18:36 21-08-2025,   67%
Jak CPK to POlszewicy będą przeciw.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Dzony, 18:47 21-08-2025,   50%
Czytanie ze zrozumieniem, wg mnie z tekstu wynika że to na placu na basenie ma powstać a dodatkowo na Sienkiewicza, bardzo dobry pomysł  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~ziom, 19:29 21-08-2025,   67%
już dawno o tym pisałem, tylko żeby była zrobiona zajezdnia MZK wraz z dworcem PKS z lokalizację na Witosa/Zawadzkiego  po dawnej zajezdni.W sumie centrum miasta, wszedzie blisko, osoby z zewnątrz mogłyby przyjechać na dworzec PKS, przesiasc się w MZK, jechać do pracy, na basen, zakupu, obiad czy drineczka a następnie w ten sam sposób wrócić do siebie na wieś.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Jaro, 19:46 21-08-2025,   60%
@~ziom Tereny po dawnej zajezdni są prywatne. Deweloper ma budować tam bloki  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~ziom, 23:12 21-08-2025,   -
@~Jaro To może warto odkupić ?! Lokalizacja idealna  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Jan, 20:28 21-08-2025,   84%
Jak już coś zrobić to tak aby służyło latami, było praktyczne, spełnialo wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Trzeba patrzeć w przyszłość a nie na obecną chwilę. CPK przy ul. Sienkiewicza to dobre rozwiązanie. Bliskość nowo budowanej obwodnicy, nowego mostu, bliskość torowiska co daje możliwość budowy peronu PKP, powierzchnia terenu umożliwiającą rozbudowę dworca PKP, zajezdni dla autobusów podmiejskich MZK, postoju TAXI, barów gastronomicznych, skwerku z zielenią, itd.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Jolka, 22:09 21-08-2025,   0%
@~Jan Ludzie nie wiadomo czy ten dworzec PKP powstanie. A tu jakiś fantasta co myśli o wielkim dworcu żeby sobie autobusy z firmy stawiać, a pieniądze z nieba na taki wielki dworzec spadną. To nie Warszawa żeby takie pomysły realizować. Pobudować wielki dworzec  dla kilkunastu autobusów. Zejdźcie na ziemię  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Jan, 20:32 21-08-2025,   84%
Czemu Ostrołęka nie miałaby mieć dworca jak w Lublinie, który stałby się wizytówką.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~.turysta, 22:47 21-08-2025,   0%
@~Jan Chora wyobraznia
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Obserwator, 22:46 21-08-2025,   -
Przecież to nie dworzec , to centrum przesiadkowe. Jest w Pułtusku, jest w Ciechocinku. I jest ok.
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
~Maria, 22:53 21-08-2025,   -
przewoźnicy to mają świadczyć usługi  a nie urbanizacja Ostrołęki  zajmować.  Mamy Prezydenta ,mamy  Rade miasta,  i to oni już podejmą decyzję.  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalendarz imprez
sierpień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30  31 dk1 dk2 dk3
 4  5 dk6 dk7 dk8 dk9 dk10
 11 dk12  13  14 dk15 dk16 dk17
 18  19  20 dk21  22 dk23 dk24
 25  26  27  28 dk29 dk30 dk31
Dzisiaj:
Brak wydarzeń
×