eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Centrum przesiadkowe w Ostrołęce. Przewoźnicy proponują „Mały Ostrołęcki CPK”

REKLAMA
zdjecie 2422
zdjecie 2422
REKLAMA
zdjecie 2422
Posłuchaj

Lokalni przewoźnicy spotkali się z władzami miasta - dyskusja dotyczyła planowanej budowy centrum przesiadkowego przy ul. Starosty Kosa i Piłsudskiego. Dość nieoczekiwanie, pojawił się pomysł wykraczający daleko poza obecne plany. Chodzi o... „Mały Ostrołęcki CPK”.

W spotkaniu z władzami miasta udział wzięli: Radosław Kaczmarczyk (KRM Sp. z o.o), Monika Nowak (Darex), Grzegorz Lendzioszek (Gabriella), Dariusz Bączek (DB Trans), Adam Dębowski (Eskapada). 

Spotkanie, jak podkreślają przewoźnicy, było odpowiedzią na rosnące potrzeby w zakresie transportu publicznego w Ostrołęce i miało na celu omówienie planowanej infrastruktury, oraz zebranie opinii przewoźników, którzy codziennie obsługują połączenia regionalne i międzymiastowe.

Miasto przedstawiło projekt zagospodarowania terenu centrum przesiadkowego, który zakłada cztery perony stałe, dwa dodatkowe stanowiska do wysiadania pasażerów przy ul. Piłsudskiego i zachowanie wskaźników miejscowego planu zagospodarowania i przestrzeni zielonych.

"Przewoźnicy zwrócili uwagę, że projekt powstał bez wcześniejszych konsultacji z przedstawicielami branży transportowej, co w praktyce ogranicza jego funkcjonalność" - przekazuje nam Radosław Kaczmarczyk.

Jak dodaje, w trakcie dyskusji szczegółowo omawiano kwestie techniczne i organizacyjne, w tym rozmieszczenie peronów i stanowisk dla autobusów; szerokość i konfigurację wjazdów i wyjazdów umożliwiającą manewrowanie dużymi i średnimi pojazdami; organizację stanowisk dla MZK, tak aby autobusy różnych przewoźników nie blokowały się nawzajem; bezpieczeństwo pasażerów i przewoźników, w tym odpowiednią odległość między stanowiskami i dostęp do infrastruktury towarzyszącej czy utrzymanie przestrzeni zielonych zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania.

- Przewoźnicy podkreślali praktyczne problemy, takie jak ograniczona liczba stanowisk przy jednoczesnym odjeździe kilku autobusów, trudności w bezpiecznym manewrowaniu dużymi pojazdami oraz ryzyko powstawania zatorów w obrębie centrum przesiadkowego - wskazuje Kaczmarczyk.

Padła propozycja - „Mały Ostrołęcki CPK”

Jeden z uczestników spotkania Radosław Kaczmarczyk twierdzi, że centrum przesiadkowe w obecnej formie "jest rozwiązaniem krótkoterminowym i nie zapewnia długoterminowej funkcjonalności". W związku z tym zaproponował rozbudowę projektu budowy stacji PKP przy ul. Sienkiewicza, już ogłoszonej przez miasto i PKP, o dworzec autobusowy oraz bezpłatny parking dla pasażerów (Park&Ride). Projekt nazwał "Małym Ostrołęckim CPK".

Według Kaczmarczyka, takie rozwiązanie pozwoliłoby na integrację różnych środków transportu i stworzyłoby warunki do wygodnego przesiadania się między kolejką, autobusami regionalnymi i własnymi samochodami. Propozycja ma charakter planu długofalowego, który może uzupełnić funkcjonowanie centrum przesiadkowego przy ul. Piłsudskiego/Starosty Kosa.

Przewoźnicy z uwagami i wnioskami

Przewoźnicy zgłosili również konkretne uwagi techniczne. Twierdzą, że perony powinny mieć minimum 15 metrów długości, aby mogły zatrzymywać się autobusy dużych rozmiarów. Uważają też, że konieczne jest odpowiednie rozplanowanie wjazdów, skosów i szerokości ulic dla bezpiecznego manewrowania.

Wnioskują także o uwzględnienie stanowisk MZK i innych przewoźników, tak aby nie blokowały się nawzajem; zapewnienie infrastruktury dla pasażerów – poczekalni dla pasażerów, pomieszczenia socjalnego dla kierowców, toalet i dostępu dla osób z niepełnosprawnościami oraz wyznaczenie miejsc postojowych dla autobusów wzdłuż ul. Starosty Kosa, aby kierowcy mogli odbywać obowiązkowe przerwy w czasie pracy.

Przewoźnicy zaznaczyli, że obecne rozwiązanie tworzące centrum przesiadkowe "nie jest idealne, ale jest najlepszą dostępną lokalizacją w Ostrołęce w chwili obecnej".

Jeśli władze miasta ustosunkują się do naszych uwag, tworząc miejsca postojowe dla autokarów wzdłuż ul. Starosty Kosa, a w dalszej perspektywie powstanie „małe Ostrołęckie CPK” na ul. Sienkiewicza (obejmujące parking dla autokarów), to jesteśmy w stanie pomóc miastu w optymalnej organizacji centrum przesiadkowego” – podkreślili uczestnicy spotkania.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
październik 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13  14 dk15 dk16  17 dk18 dk19
dk20  21 dk22  23  24  25  26
dk27  28 dk29  30  31  1  2
Dzisiaj:
Wydarzenia
Kino JANTAR
×