Pięć powiatów, trzy województwa, jedno marzenie – kolej, która połączy Mazowsze, Podlasie i Mazury. Samorządowcy z regionu, w tym również z powiatu ostrołęckiego, wspólnie apelują do rządu o wznowienie prac nad budową linii kolejowej nr 29 (w ramach tzw. „szprychy nr 3”).
"Region potrzebuje tej trasy bardziej niż kiedykolwiek" - informuje Stowarzyszenie TAK dla CPK, dodając:
Historycznie – Ostrołęka i Łomża to miasta mazowieckie. Dzisiaj znajdują się w dwóch województwach: mazowieckim i podlaskim. Dzieli je niecałe 40 km, a mimo to komunikacja kolejowa jest pomiędzy nimi niemożliwa. Tymczasem łącznie te dwa miasta oraz okalające je powiaty zamieszkuje ok. pół miliona ludzi! Samorządowcy apelują do rządu o wznowienie prac nad linią kolejową nr 29.
– Dla mieszkańców subregionu ostrołęckiego ważny jest sprawny dojazd do Warszawy, ale nie mniej istotny jest sprawny transport do Łomży i w kierunku mazurskim – mówi wicestarosta ostrołęcki Artur Kozłowski. – Od roku znany jest wariant inwestorski: tzw. wariant W14. Naprawdę dość analiz, dość gadania. Czas na działanie! – dodaje.
"Budowa nowej linii kolejowej, odłożona przez obecny rząd w czasie, jest nie tylko potrzebna, ale wręcz konieczna i podkreślają to wszyscy samorządowcy, z którą jako Stowarzyszenie Tak dla CPK mieliśmy okazję rozmawiać. W sprawie szprychy nr 3, czyli linii kolejowej nr 29 wśród samorządowców panuje rzadko spotykany w takich przypadkach konsensus. Mamy nadzieję, że oddolny nacisk i presja społeczna spowodują wycofanie się spółki CPK i rządu ze szkodliwych dla tych gmin, miast i powiatów decyzji" - czytamy w apelu TAK dla CPK.





![III konferencja naukowa „Ostrołęka na przestrzeni wieków” w Muzeum Kultury Kurpiowskiej [ZDJĘCIA]](./luba//dane/pliki/zdjecia/2025/m/dsc04445.jpg)

![„Dziesiątka” w ruchu! AKCJA: Jesienny spacer po Ostrołęce – animujemy nasze miasto! [ZDJĘCIA]](./luba//dane/pliki/zdjecia/2025/m/collage68.jpg)
1
2
22