Poseł Marcin Horała zadał ministrowi infrastruktury cztery pytania w sprawie inwestycji kolejowej biegnącej przez Ostrołękę - chodzi o kwestię linii nr 29 i szprychy nr 3 CPK. Polityk PiS chce wiedzieć, jakie działania w ramach procesu budowy linii kolejowej nr 29 zostały zaplanowane na lata 2025-2032.
Poseł PiS Marcin Horała (PiS) złoży interpelację do ministra infrastruktury w sprawie kontynuacji budowy szprychy nr 3 w ramach programu CPK. Jak sam zaznaczył - w związku z infografiką umieszczoną w mediach społecznościowych przez p. ministra Macieja Laska o treści: „CHCĘ JASNO PODKREŚLIĆ! Spółka CPK nie zaniechała działań na tej linii kolejowej nr 29 na odcinku Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. Przeciwnie! Projekt jest kontynuowany i rozwijany w sposób odpowiedzialny i zgodny z analizami“.
Do ministra infrastruktury miał cztery pytania:
- 1. Który z wariantów w ramach STEŚ uzyskał najwyższą punktację i czy prawdą jest, że uzasadnieniem wyboru wariantu W14 było stanowisko ministra Malepszaka?
- 2. Jaka była przyczyna opóźnienia wyboru inwestorskiego, pomimo zakończenia niezbędnych do tego wyboru prac nad STEŚ do końca 2023 roku?
- 3. Jakie konkretnie działania w ramach procesu budowy linii kolejowej nr 29 zostały zaplanowane na lata 2025-2032?
- 4. Jakie środki zostały przeznaczone na działania związane z budową wspomnianej linii (również planistyczne lub projektowe) w obowiązującym wieloletnim planie finansowym CPK?
Przypomnijmy, że wiceminister infrastruktury Maciej Lasek odpowiedział niedawno na pytanie posła Arkadiusza Czartoryskiego w sprawie szybkiej kolei przebiegającej m.in. przez Ostrołękę. Ta wypowiedź wzbudziła wiele wątpliwości, również w sąsiedniej Łomży. Z wypowiedzi ministra Laska wynika bowiem, że planowany projekt realizowany będzie... po 2035 roku.