Prezydent Janusz Kotowski przedstawił nowe informacje dotyczące aktualnego stanu i planowanego remontu starego mostu w Ostrołęce. Pojawił się już wstępny plan przeprawy tymczasowej, a pomóc w realizacji całego projektu ma wojewoda mazowiecki.
Wojewoda deklaruje pomoc
W wyniku przeglądu mostu, wykonanego przez specjalistyczną grupę inżynierów, stwierdzono, że stan mostu w chwili obecnej należy określić jako przedawaryjny. Natomiast przydatność użytkowa obiektu została uznana za niedostateczną. Most może być eksploatowany przez pojazdy lekkie do 3,5 tony przy ograniczeniu prędkości do 30 km/h - ma to zminimalizować efekt oddziaływań dynamicznych. Przy obecnych ograniczeniach w ruchu nie ma zagrożenia katastrofą budowlaną, lecz należy stale monitorować stan przeprawy. Przeglądy będą więc wykonywane co dwa miesiące.
Na dłuższy czas takie rozwiązanie jest dość uciążliwe, naturalnie pojawia się więc temat remontu mostu. Prezydent Janusz Kotowski rozpoczął już działania w celu pozyskania środków finansowych na wyremontowanie przeprawy.
- Przychylność i otwartość wojewody mazowieckiego na wnioski miasta w przedmiotowym zakresie niesie za sobą dużą szansę na otrzymanie wnioskowanej pomocy. Prowadzimy korespondencję z wojewodą, omawiamy problem przebudowy mostu. Wojewoda, także pisemnie, zadeklarował wspieranie naszych dążeń do pozyskania środków finansowych na przebudowę mostu. To zupełnie inna postawa władz wojewódzkich. Najwięcej energii poprzedniego wojewody (Jacka Kozłowskiego z PO - przyp. red.) pochłonęła próba całkowitego zamknięcia naszego mostu - napisał Janusz Kotowski w odpowiedzi na interpelację opozycyjnego radnego Waldemara Popielarza.
Mostu pontonowego nie będzie
Sporo mówiło się o potencjalnej przeprawie pontonowej, jaka mogłaby powstać na czas remontu starego mostu. Z tych planów nic jednak nie wyjdzie, gdyż cała rzeka Narew na terenie Ostrołęki jest objęta obszarem "Natura 2000", a uregulowania prawne i warunki terenowe nie pozwalają na budowę takiej przeprawy. Miasto chce jednak wybudować przeprawę tymczasową w postaci konstrukcji stalowej na filarach z rur wbijanych.
- Najkorzystniejszą, a także najmniej kolizyjną lokalizacją będzie teren przyległy do istniejącego nasypu pod drogę dojazdową do starego mostu w ciągu drogi krajowej nr 61 tj. zjazd z ul. Mostowej przy stacji paliw Statoil od strony Warszawy, natomiast wjazd z ul. Spacerową na skrzyżowaniu z ul. Szwedzką, z przekierowaniem ruchu poprzez odcinek ul. Spacerowej do ul. Mostowej od strony miasta - informuje prezydent Janusz Kotowski.
Koszty zbudowania dróg dojazdowych z obu stron do przeprawy tymczasowej szacowane są na ponad dwa miliony złotych. Wygląda więc na to, że miasto w najbliższym czasie będzie miało bardzo trudne zadanie, jakim będzie wypracowanie odpowiedniej strategii i znalezienie środków na zakończenie sprawy w taki sposób, z którego zadowoleni mogliby być wszyscy mieszkańcy.
Nowe fakty o stanie i remoncie starego mostu w Ostrołęce
Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |