Po latach nieobecności pociągi dalekobieżne ponownie zatrzymają się w Ostrołęce. PKP Intercity ogłosiło decyzję o uruchomieniu połączeń, które obejmą 14 miejscowości dotąd pomijanych na mapie kolejowej Polski.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak nie krył entuzjazmu, ogłaszając decyzję, która może zmienić oblicze polskiej kolei dalekobieżnej. "To przełom – bo po latach przerwy wracamy do miejsc, w których pociągi pasażerskie nie zatrzymywały się od 20, 30, a nawet 40 lat" - podkreślił minister, zapowiadając nowy rozdział w historii PKP Intercity.
Ostrołęka na kolejowej mapie
Mieszkańcy Ostrołęki i okolic będą mogli skorzystać z dwóch kluczowych tras dalekobieżnych. Pierwsza z nich to połączenie Warszawa – Łomża, które będzie przebiegać przez Wyszków, Ostrołękę i Śniadowo. Druga, jeszcze bardziej atrakcyjna trasa, to Gdynia - Białystok, przez Olsztyn, Szczytno, Chorzele, a dalej przez Ostrołękę, Śniadowo i Łapy.
Te nowe połączenia oznaczają dla mieszkańców regionu znacznie lepsze skomunikowanie zarówno ze stolicą, jak i z innymi ważnymi ośrodkami w kraju. Ostrołęka, która przez lata pozostawała na kolejowym uboczu jeśli chodzi o transport dalekobieżny, powraca na mapę strategicznych połączeń PKP Intercity.
Obsługę planowanych połączeń zapewnią nowoczesne składy - 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych oraz 22 składy spalinowe. To inwestycja, która ma zagwarantować nie tylko przywrócenie połączeń, ale także ich prowadzenie na najwyższym poziomie komfortu i niezawodności.
PKP Intercity już ogłosiło przetarg na wypożyczenie 22 spalinowych składów, które pozwolą na stopniowe wprowadzanie nowych tras. Pierwszą z nich, uruchomioną jeszcze w tym roku, będzie połączenie Gorzów Wielkopolski – Poznań, które posłuży jako test przed wprowadzeniem kolejnych tras.
Konkretny termin dla Ostrołęki
Dla mieszkańców Ostrołęki najważniejszą informacją jest zapowiedź uruchomienia w 2026 roku połączenia z Łomży przez Ostrołękę do Warszawy.
Ta decyzja PKP Intercity to efekt szerszej strategii rozwoju kolei w Polsce, która ma na celu lepsze skomunikowanie mniejszych ośrodków z głównymi szlakami komunikacyjnymi. Dla Ostrołęki i całego regionu to szansa na poprawę dostępności komunikacyjnej i rozwój gospodarczy związany z lepszymi połączeniami kolejowymi.






![Poseł Grabowski o "białej plamie komunikacyjnej" na Mazowszu [WIDEO]](./luba//dane/pliki/zdjecia/2025/m/poselgrabowski.png)


2
3
8