Konsultacje będące częścią studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego prowadzi firma Multiconsult Polska Sp. z o.o. na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Warszawie. To kluczowy etap w uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach niezbędnych do budowy obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53.
Do wyboru jest jeden z trzech zaproponowanych wariantów. Każdy z nich ma długość od 13 do 13,5 km i zaczyna się na istniejącym odcinku DK53 w rejonie miejscowości Szwendrowy Most. Koniec odcinka znajduje się na włączeniu do istniejącej drogi krajowej nr 61 pomiędzy miejscowościami Nożewo i Dobrołęka. Projektowana trasa przebiega przez obszar dwóch gmin: głównie gminy Olszewo-Borki oraz na krótkim odcinku przez obszar gminy Lelis. Długość całego odcinka, w zależności od wariantu wynosi ok. 13 - 13,5 km.
Oto dostępne warianty obwodnicy:
Wariant 1:

Wariant 2:

Wariant 3:

Podstawowe cele inwestycji:
Wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowane miasta Ostrołęka
Zmniejszenie oddziaływań na środowisko, w tym hałasu i zanieczyszczeń w sąsiedztwie istniejącej drogi krajowej nr 53 i nr 61
Poprawa bezpieczeństwa drogowego w rejonie inwestycji
Poprawa warunków ruchu (zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu podróży)
Zapewnienie adekwatnego do współczesnych wymagań przejazdu projektowaną drogą.
Wszystkie materiały dotyczące inwestycji można będzie znaleźć na stronie internetowej: dk53-obwodnica-ostroleki.pl