Samorządy miasta i powiatu skierowały do Sławomira Nowaka, ministra transportu, wniosek o wprowadzenie inwestycji „Budowy obwodnicy Miasta Ostrołęki” do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Wniosek został wsparty przez wojewodę mazowieckiego.
W uzasadnieniu wniosku samorządowcy podkreślają rosnące stale natężenie ruchu na drodze krajowej nr 61, zwłaszcza w przypadku tranzytu z krajów Europy zachodniej do Litwy, Łotwy i Estonii, a także ruchu turystycznego na Pojezierze Mazurskie. Po uśrednieniu wyników z trzech dni pomiarowych przez ulicę Warszawską, zlokalizowaną w ciągu drogi krajowej nr 61, przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów, co w przeliczeniu na rok daje liczbę ponad 7 mln.
Procentowy udział samochodów ciężarowych z naczepą lub przyczepą niejednokrotnie dochodzi do 15%. Przez rondo im. Księcia Siemowita III w ciągu doby przejeżdża ponad 31 tys. pojazdów umownych co daje zawrotną liczbę ponad 11 mln w ciągu roku. Starym mostem przejeżdża w ciągu doby prawie 3 tys. samochodów ciężarowych co stanowi ponad 20% wszystkich pojazdów kołowych, w najbardziej obciążony ruchem dzień pomiarów ilość samochodów ciężarowych dochodzi do 3,5 tys. co daje w przeliczeniu na rok prawie 1,3 mln.
W związku z tak dużym ruchem narażony jest na coraz większą destrukcję most na rzece Narwi, umiejscowiony w ciągu drogi krajowej nr 61. Efektem wykonanego przeglądu mostu jest analiza, która sugeruje wymianę obiektu, a jego remont możliwy jest jedynie w przypadku wyłączenia z ruchu tranzytowego. Podobnie oceniony został stan techniczny obiektu mostowego przez rzekę Omulew.
W piśmie skierowanym do ministra Nowaka czytamy też, że „wizja paraliżu komunikacyjnego jaki spotkać może w niedalekiej przyszłości miasto Ostrołękę i region północnego Mazowsza spowodowała podjęcie przez lokalne władze samorządowe szeregu działań zmierzających do usprawnienia ruchu drogowego, poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg i warunków życia mieszkańców, poprzez między innymi starania o budowę komunikacyjnego obejścia miasta Ostrołęki. Jako dowody tych starań wymienić można między innymi nasz wspólny wniosek o wpisanie obwodnicy miasta Ostrołęki do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 – 2015, powołanie i liczne spotkania grupy roboczej, wizyty u byłego Ministra Infrastruktury - Pana Cezarego Grabarczyka czy wreszcie wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej – jako wyjściowego dokumentu do planowanego obejścia miasta Ostrołęki. Dobrym znakiem jest również zaangażowanie władz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.”
Pod pismem złożyli podpisy wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski, starosta powiatu ostrołęckiego Stanisław Kubeł oraz prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski.
Ostrołęka nie odpuszcza w sprawie obwodnicy
Zobacz również
Budowa „obwodnicy” Ostrołęki trafi pod lupę – będzie niezależny audyt z przebiegu realizacji inwestycji
Andrzej Kania o obwodnicy, ZKN i Muzeum Żołnierzy Wyklętych
Czartoryski: „Jest nadzieja na obwodnicę Ostrołęki. PO i PSL nie będą rządzić wiecznie”
Rząd mówi „nie” dla obwodnicy Ostrołęki: „Przeżyjemy koszmar, miasto się zakorkuje”
Ostrołęcka obwodnica groźna dla kierowców: Sprawa trafi do sądu?
Co z obwodnicą Ostrołęki?
Wniosek o budowę obwodnicy Ostrołęki podpisany
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |