eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Ostrołęka nie odpuszcza w sprawie obwodnicy

REKLAMA
zdjecie 1109
zdjecie 1109
Samorządy Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego wspólnie walczą o obwodnicę, która rozładuje nieustanny potok ciężarówek przejeżdżających przez miasto, fot. eOstrołęka.plSamorządy Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego wspólnie walczą o obwodnicę, która rozładuje nieustanny potok ciężarówek przejeżdżających przez miasto, fot. eOstrołęka.pl
REKLAMA

Samorządy miasta i powiatu skierowały do Sławomira Nowaka, ministra transportu, wniosek o wprowadzenie  inwestycji „Budowy obwodnicy Miasta Ostrołęki” do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Wniosek został wsparty przez wojewodę mazowieckiego.

W uzasadnieniu wniosku samorządowcy podkreślają rosnące stale natężenie ruchu na drodze krajowej nr 61, zwłaszcza w przypadku tranzytu z krajów Europy zachodniej do Litwy, Łotwy i Estonii, a także ruchu turystycznego na Pojezierze Mazurskie. Po uśrednieniu wyników z trzech dni pomiarowych przez ulicę Warszawską, zlokalizowaną w ciągu drogi krajowej nr 61, przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów, co w przeliczeniu na rok daje liczbę ponad 7 mln.

Procentowy udział samochodów ciężarowych z naczepą lub przyczepą niejednokrotnie dochodzi do 15%. Przez rondo im. Księcia Siemowita III w ciągu doby przejeżdża ponad 31 tys. pojazdów umownych co daje zawrotną liczbę ponad 11 mln w ciągu roku. Starym mostem przejeżdża w ciągu doby prawie 3 tys. samochodów ciężarowych co stanowi ponad 20% wszystkich pojazdów kołowych, w najbardziej obciążony ruchem dzień pomiarów ilość samochodów ciężarowych dochodzi do 3,5 tys. co daje w przeliczeniu na rok prawie 1,3 mln.

W związku z tak dużym ruchem narażony jest na coraz większą destrukcję most na rzece Narwi, umiejscowiony w ciągu drogi krajowej nr 61. Efektem wykonanego przeglądu mostu jest analiza, która sugeruje wymianę obiektu, a jego remont możliwy jest jedynie w przypadku wyłączenia z ruchu tranzytowego. Podobnie oceniony został stan techniczny obiektu mostowego przez rzekę Omulew.

W piśmie skierowanym do ministra Nowaka czytamy też, że „wizja paraliżu komunikacyjnego jaki spotkać może w niedalekiej przyszłości miasto Ostrołękę i region północnego Mazowsza spowodowała podjęcie przez lokalne władze samorządowe szeregu działań zmierzających do usprawnienia ruchu drogowego, poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg i warunków życia mieszkańców, poprzez między innymi starania o budowę komunikacyjnego obejścia miasta Ostrołęki. Jako dowody tych starań wymienić można między innymi nasz wspólny wniosek o wpisanie obwodnicy miasta Ostrołęki do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 – 2015, powołanie i liczne spotkania grupy roboczej, wizyty u byłego Ministra Infrastruktury - Pana Cezarego Grabarczyka czy wreszcie wykonanie inwentaryzacji przyrodniczej – jako wyjściowego dokumentu do planowanego obejścia miasta Ostrołęki. Dobrym znakiem jest również zaangażowanie władz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.”

Pod pismem złożyli podpisy wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski, starosta powiatu ostrołęckiego Stanisław Kubeł oraz prezydent Ostrołęki Janusz Kotowski.

Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×