eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Czartoryski: „Jest nadzieja na obwodnicę Ostrołęki. PO i PSL nie będą rządzić wiecznie”

REKLAMA
zdjecie 4508
zdjecie 4508
fot. sxc.hu fot. sxc.hu
REKLAMA
zdjecie 4508
W świetle ostatnich aroganckich i skandalicznych pism, skierowanych do prezydenta Ostrołęki przez ministra transportu i Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, nie należy załamywać rąk i warto zauważyć, że władza PO i PSL nie będzie trwała wiecznie.

Portal eOstroleka.pl jako jedyny zdecydował się na opublikowanie niezwykle istotnych dla przyszłości Ostrołęki dokumentów, które celowo zostały skierowane do prezydenta Janusza Kotowskiego w lipcu, tak aby jak najmniej zainteresowały opinię publiczną w naszym mieście. Zapewne pan poseł Andrzej Kania może liczyć na odrobinę mniej stresu - wiadomo - środek wakacji.

Trzeba jednak podkreślić, że sprawa dotyczy najistotniejszych spraw Ostrołęki i to na dziesięciolecia. Planowana inwestycja w elektrowni i rozbudowująca się właśnie celuloza to największe inwestycje w regionie, które mogą zapewnić rozwój miasta po roku 2020.

Niestety, mimo planowanego wielokrotnego zwiększenia ruchu samochodów ciężarowych, zgłaszanego przez wymienionych inwestorów, rządząca w Polsce koalicja PO-PSL nie chce zgodzić się na planowanie po roku 2015  budowy obwodnicy. Mimo deklaracji wkładu finansowego ze strony Ostrołęki i przedsiębiorstw, minister transportu nie zgadza się podjąć przed rokiem 2015 żadnych prac koncepcyjnych, nie zgadza się wydać na planowanie przyszłościowe ani grosza. Oczywiście można powiedzieć, że jest to decyzja zgodna z polityką PO-PSL, która zakłada już od roku 2008 wygaszanie inwestycji w Polsce wschodniej kosztem wielkich metropolii. Jednak na przykładzie Ostrołęki widać też coś jeszcze - ignorowanie przez rządzących największych (w tym prywatnych, zagranicznych) inwestorów. Dodatkowe dziesiątki a nawet setki tysięcy tirów rocznie utkną w gigantycznym korku aż do Różana.

To co w zamian proponuje minister to bezczelność posunięta do granic. Otóż Ostrołęce proponuje się dwa rozwiązania. Po pierwsze - jak napisał minister Jarmuziewicz do prezydenta Kotowskiego - miasto może dostać zgodę ministra i budować obwodnicę samo! Po drugie, proponuje się puścić ruch tirów przez plac Bema i ulicę Kilińskiego. Ciekawe, co o tym myśleć - arogancja, bezczelność czy głupota?

Jednak jest nadzieja. PO i PSL nie będą rządzić wiecznie, wiecznie nie będziemy wysłuchiwać czczych opowieści polityków Platformy Obywatelskiej jak to dbają region, transport w Ostrołęce i w ogóle o świat.

Jeżeli Prawo i Sprawiedliwość wygra wybory, to powrócimy do inwestowania w Polskę wschodnią. Obwodnica zostanie wpisana w plany GDDKiA. Można zapytać skąd ta pewność? Przykłady z 2007 roku o tym świadczą. Podam tylko cztery pierwsze z brzegu: modernizacja drogi krajowej 61 z Różana do Pułtuska, rozpoczęcie realizacji i zabezpieczenie środków na budowę Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce, decyzja o utworzeniu zakładu karnego w Przytułach wraz z przekazaniem środków na rozbudowę częściowo istniejących obiektów, utworzenie specjalnej strefy ekonomicznej, która między innymi objęła tereny Story Enso.

Panowie z PO możecie błyszczeć jeszcze w TVN, ale tu, w Ostrołęce, taka arogancja nie przejdzie.


Arkadiusz Czartoryski
Kalendarz imprez
wrzesień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1  2 dk3 dk4  5 dk6 dk7
 8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
 15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24  25 dk26 dk27 dk28
dk29  30  1  2  3  4  5
×