eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Przy nowym moście kolejowym w Ostrołęce pracowała pompa gigant

REKLAMA
zdjecie 8667
zdjecie 8667
REKLAMA

Najdłuższa w Europie, 80 metrowa, pompa do betonu pracowała przy nowym moście kolejowym w Ostrołęce. Dzięki inwestycji, po 22 latach, w połowie 2023 r. wrócą połączenia między Ostrołęką a Chorzelami.

Projekt o wartości 347 mln złotych prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na nieczynnej od 22 lat linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele postępują prace modernizacyjne. Na nowej konstrukcji mostu kolejowego w Ostrołęce nad Narwią pracowała dzisiaj najdłuższa w Europie pompa do betonu. Urządzenie ma 80 metrów i pozwala „przenieść” beton nad nurtem rzeki. Ponad 800 ton betonu wypełni 360 m3 powierzchni mostu. Kolejnym etapem prac będzie ułożenie torów: podsypki, podkładów, szyn.

W połowie 2023 roku możliwe będzie przywrócenie połączenia kolejowego między Ostrołęką a Chorzelami. Kolej zwiększy możliwości komunikacji i pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarczy i atrakcyjność regionu.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29  30  1  2  3  4  5
×