Przy nowym moście kolejowym w Ostrołęce pracowała pompa gigant

Projekt o wartości 347 mln złotych prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na nieczynnej od 22 lat linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele postępują prace modernizacyjne. Na nowej konstrukcji mostu kolejowego w Ostrołęce nad Narwią pracowała dzisiaj najdłuższa w Europie pompa do betonu. Urządzenie ma 80 metrów i pozwala „przenieść” beton nad nurtem rzeki. Ponad 800 ton betonu wypełni 360 m3 powierzchni mostu. Kolejnym etapem prac będzie ułożenie torów: podsypki, podkładów, szyn.
W połowie 2023 roku możliwe będzie przywrócenie połączenia kolejowego między Ostrołęką a Chorzelami. Kolej zwiększy możliwości komunikacji i pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarczy i atrakcyjność regionu.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Kalendarz imprez
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 | 12 | 13 |
14 |
15 |
16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 |
22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |


![Ostrołęka z 1978 roku i teraz. Tak niemal pół wieku temu wyglądało nasze miasto [ZDJĘCIA]](./luba//dane/pliki/zdjecia/m/ostroleka_1978_2022.jpg)
![Tak montowano nowy most kolejowy w Ostrołęce [WIDEO]](./luba//dane/pliki/zdjecia/m/pkppl.jpg)

![Nowy most kolejowy nad Narwią z kładką dla pieszych. Połączenie Ostrołęka - Chorzele w 2023 roku [ZDJĘCIA]](./luba//dane/pliki/zdjecia/m/dsc07671.jpg)
1
2
13