eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Przy nowym moście kolejowym w Ostrołęce pracowała pompa gigant

REKLAMA
zdjecie 933
zdjecie 933
REKLAMA

Najdłuższa w Europie, 80 metrowa, pompa do betonu pracowała przy nowym moście kolejowym w Ostrołęce. Dzięki inwestycji, po 22 latach, w połowie 2023 r. wrócą połączenia między Ostrołęką a Chorzelami.

Projekt o wartości 347 mln złotych prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na nieczynnej od 22 lat linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele postępują prace modernizacyjne. Na nowej konstrukcji mostu kolejowego w Ostrołęce nad Narwią pracowała dzisiaj najdłuższa w Europie pompa do betonu. Urządzenie ma 80 metrów i pozwala „przenieść” beton nad nurtem rzeki. Ponad 800 ton betonu wypełni 360 m3 powierzchni mostu. Kolejnym etapem prac będzie ułożenie torów: podsypki, podkładów, szyn.

W połowie 2023 roku możliwe będzie przywrócenie połączenia kolejowego między Ostrołęką a Chorzelami. Kolej zwiększy możliwości komunikacji i pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarczy i atrakcyjność regionu.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
maj 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
 29  30 dk1 dk2 dk3 dk4 dk5
dk6 dk7 dk8 dk9 dk10 dk11 dk12
dk13 dk14 dk15 dk16 dk17 dk18 dk19
dk20 dk21 dk22 dk23 dk24 dk25 dk26
dk27  28 dk29 dk30  31  1  2
×