Studenci Erasmus+ w łomżyńskiej szkole na bis [ZDJĘCIA]

Dwa lata wcześniej przez jeden semestr przebywał na stypendium Erasmus+ w Finlandii na Uniwersytecie Lapland, a od lipca 2016 roku, również w ramach programu Erasmus+, jest wolontariuszem łomżyńskiego Punktu Konsultacyjnego Fundacji Ocalenie. Nazywa się Haydar Özkan, pochodzi z Turcji, ma 25 lat i wiele ambitnych planów na przyszłość.
Jako wolontariusz w Fundacji Ocalenie pomaga w zajęciach animacyjno-sportowych organizowanych dla dzieci uchodźczych. Ma bardzo dobry kontakt z czeczeńskimi dziećmi i młodzieżą oraz ciekawe pomysły na ich integrację w środowisku łomżyńskim.
Haydar bierze również udział w organizowanym przez Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji projekcie „Studenci Erasmus+ w łomżyńskiej szkole”. Razem z doradcą zawodowym Anną Borawską odwiedził II Liceum Ogólnokształcące w Łomży, gdzie podczas lekcji języka angielskiego opowiadał o własnej ścieżce edukacyjnej, zawodowych planach na przyszłość oraz korzyściach, jakie daje wolontariat. Podczas zajęć poruszana była również tematyka tolerancji i przeciwdziałania dyskryminacji. Ali – bo tak zdrobniale nazywa się nasz bohater – udzielił odpowiedzi na pytania zadawane mu w trakcie lekcji przez uczniów II LO dotyczące kultury, obyczajów, sytuacji politycznej w Turcji.
Takie nietypowe zajęcia z tureckim gościem nie tylko uatrakcyjniły naukę języka angielskiego (bo w taki sposób można było się komunikować z Alim), ale też przyczyniły się do kształtowania postaw prospołecznych w zakresie tolerancji w społeczeństwie multikulturowym. Lekcje z Haydarem można podsumować następująco: Każdy z nas jest inny, ale w tej różnorodności kryje się piękno i jeśli będziemy ten fakt respektować i nauczymy się dialogu, to przyczynimy się do rozwoju cywilizacji pokoju.



Zobacz również
Kalendarz imprez
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
9 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
16 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
21 | ![]() |
23 | 24 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |