eOstroleka.pl
Ostrołęka, NA SYGNALE

Uwaga! Oszuści mają nową metodę! Są już pierwsze ofiary ich działań.

REKLAMA
zdjecie 6237
zdjecie 6237
fot. eOstroleka.plfot. eOstroleka.pl
REKLAMA
zdjecie 6237
Posłuchaj

Oszuści mają nową metodę na okradanie seniorów. Dzwoniąc do starszych osób podszywają się pod lekarza, który ma pilną i wiadomość. Są już pierwsze osoby, które zostały oszukane w ten sposób. 83-letnia seniorka straciła 30 tysięcy złotych!

Jak dotychczas przestępcy w swoich oszustwach dokonywanych na seniorach posługiwali się już m.in. metodami na wnuczka, policjanta, pracownika banku. Te sposoby znane są już zarówno organom ścigania jak i coraz większej grupie seniorów, co sprawia, że przestępcom trudniej jest osiągnąć zakładany cel. Dlatego też stale modyfikują swoje metody.

Niedawno wymyślili nowy sposób. Są już pierwsze oszukane osoby. 83-letnia seniorka na nowej metodzie oszustów straciła 30 tysięcy złotych!

Seniorka chwilę po wyjściu od niej jej syna odebrała telefon od lekarza z oddziału zakaźnego z informacją, że jej syn jest konający, ma straszne duszności i nie wiadomo czy z tego wyjdzie. Mężczyzna przekazał kobiecie, że na badaniach jest też jej wnuczka z mężem. Aby jej syn przeżył niezbędny jest zakup leku ratującego mu życie, który kosztuje 70 000 zł, gdy kobieta powiedziała, że nie ma takich pieniędzy, zapytano ją ile ma. Gdy powiedziała, że ma tylko 30 000 zł „lekarz” powiedział, że w takim razie ona zapłaci 30 000 zł, a resztę dopłaci szpital, na co się zgodziła. Kobieta była zdenerwowana i przestraszona, że jej synowi zagraża niebezpieczeństwo. Po pieniądze zgłosił się do jej miejsca zamieszkania inny „lekarz”, który odebrał kopertę. Po kilku godzinach kobieta zadzwoniła do męża wnuczki, ale ten nie odebrał więc zadzwoniła do wnuczki żeby zapytać co się stało i jak badania. Gdy ta była zaskoczona pytaniami seniorka dopiero zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.

Należy wiedzieć, że zgodnie z informacją przekazaną przez NFZ lekarze czy pielęgniarki nigdy nie dzwonią do rodzin pacjentów i nie proszą o pieniądze oraz że żadna placówka medyczna nie żąda gotówki przez telefon, nawet w przypadku braku ubezpieczenia.

W przypadku odebrania telefonu z prośbą o przekazanie pieniędzy czy danych najlepiej się rozłączyć i zweryfikować poruszaną kwestię u naszych bliskich lub w instytucji, na którą powołuje się rozmówca. Każdorazowo takie próby należy zgłaszać dzwoniąc na policję.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
listopad 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 27  28  29  30  31  1 dk2
dk3 dk4 dk5 dk6  7 dk8 dk9
dk10 dk11 dk12  13  14 dk15  16
dk17  18 dk19  20 dk21  22  23
dk24  25 dk26  27  28  29  30
×