Interwencja Czytelnika: Problemy z punktualnością na dworcu autobusowym
fot. eOstroleka.plOd połowy ubiegłego roku administracją dworca autobusowego w Ostrołęce zajmuje się firma Gabriella Travel. Po wycofaniu się z lokalnego rynku spółki Mobilis konieczna była reorganizacja siatki połączeń. Przewozy pasażerskie na liniach lokalnych realizuje wielu przewoźników. Są to małe i średnie lokalne firmy, ale też duże przedsiębiorstwa działające na terenie całego województwa.
O tym, że obecnemu systemowi połączeń daleko do ideału wielokrotnie już byliśmy informowani przez pasażerów. Jednym z nich jest Czytelnik, który kilka dni temu próbował dojechać z Ostrołęki do Warszawy.
„W niedzielę 17 lutego chciałem udać się autobusem relacji Ostrołęka-Warszawa przez Pułtusk z ostrołęckiego dworca PKS, którego według zawieszonej przy stanowisku nr 7 informacji odjazd planowany był na godz. 5:00. Na dworcu pojawiłem się o godz. 4:45, autobus się nie pojawił. Pomyślałem, że poczekam na autobus o godz. 5:20, ten oczywiście też się nie pojawił. Musiałem jechać autobusem dopiero o godz. 5:30 przez co spóźniłem się do szkoły na ważne egzaminy.” - twierdzi Czytelnik.
W załączniku otrzymaliśmy od Czytelnika zdjęcie rozkładu jazdy z legendą do zastosowanych oznaczeń. Wynika z niej, że oba wspomniane kursy nie są realizowane wyłącznie w okresie świąt Bożego Narodzenia i Wielkiejnocy. Mimo to, przewoźnik nie podstawił na czas autobusów. O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy administratora dworca – firmę Gabriella Travel.
Z informacji udzielonej nam przez Karolinę Lendzioszek, szefową firmy administrującej dworcem wynika, że dwa wspomniane przez Czytelnika kursy realizuje dwóch różnych przewoźników. Za kurs o godzinie 5:00 odpowiedzialna jest firma Stalko a kurs o godzinie 5:20 realizuje firma Bogdana Raniszewskiego. Jak to się stało, że żaden z przewoźników nie podstawił swojego autokaru na czas, zgodnie z rozkładem jazdy?
- Jako administrator dworca pilnujemy punktualności w realizacji kursów, ale nie jestem w stanie zmusić przewoźnika, żeby taki kurs wykonał. Jeżeli ma jakąś awarię, nie jestem w stanie na to wpłynąć. Na stanowisku nr 7 zamieściliśmy informację o tym, który przewoźnik realizuje dany kurs, jest też numer kontaktowy do dyspozytora i jeśli jest problem z autobusem pasażer może się skontaktować z nami w godzinach funkcjonowania dworca, czyli od 6:00 do 20:00 – mówi Karolina Lendzioszek.

Wasze opinie
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zobacz również
Prezydent Kotowski o sytuacji PKS. Padły gorzkie słowa dla koalicji PO-PSL
Na dworcu PKS rusza sprzedaż biletów miesięcznych
Przewoźnicy idą na współpracę. Wkrótce poznamy rozkład jazdy autobusów
Prezydent proszony o wywłaszczenie. Odpowiedź: "Chcę pomóc, ale..."
Co w kraju sądzą o Ostrołęce? Te komentarze wiele nam wyjaśnią
Janusz Kotowski: "Atak na właściciela dworca uważam za haniebny"
„Gabriella” wprowadza rozkład jazdy. Na początek Olszewka
Kalendarz imprez
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | Nd |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 | 19 | 20 |
21 |
22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |



1
2
17