2016-11-09T11:20:00+01:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Kolej na linię nr 36: z Ostrołęki do Łap z prędkością 120 km/h

REKLAMA
REKLAMA
6
0
4

Linia kolejowa nr 36 z Ostrołęki do Łap doczeka się remontu, po którym będzie możliwy ruch towarowy i pasażerski z prędkością 120 km/h. Wyłoniono już nawet wykonawcę remontu. To kolejny znak, że kolej w naszym mieście może odzyskać dawny blask. W planach są bowiem także remonty linii nr 29 i 35.

Kapitalnym remontem linii nr 36 zajmie się konsorcjum czterech firm, jego liderem jest Track Tec Construction, czołowy europejski producent materiałów do budowy nawierzchni kolejowej. Obecnie prawie połowę wszystkich podkładów kolejowych i co drugi rozjazd zabudowywany obecnie na polskiej sieci kolejowej wykonano w zakładach Grupy Track Tec. Prace na linii nr 36 zlecone przez PKP PLK będą wykonywane na potrzeby stworzenia linii objazdowej dla odcinka Rail Baltica od Czyżewa do Białegostoku, który również przeznaczony jest do remontu. Koszt remontu linii nr 36, 32 i 31, które ujęte były w przetargu, wyniesie blisko 209 mln zł.

Linia nr 36 Ostrołęka - Łapy to niezelektryfikowany jednotorowy szlak o całkowitej długości blisko 88 km. Ruch pasażerski na tej linii zawieszono w 2000 roku. Obecnie ruch kolejowy prowadzony jest sezonowo, dotyczy to głównie przewozów towarowych oraz przejazdów okolicznościowych. Co ciekawe, w Łapach linia ta łączy się z linią E75 Warszawa-Białystok. Jej remont może więc otworzyć szansę na kolejowe połączenie Ostrołęki z Białymstokiem.

Zanim jednak to nastąpi, potrzebny jest kompleksowy remont polegający na wymianie torów, budowie urządzeń sterujących ruchem, przebudowa obiektów i urządzeń telekomunikacyjnych, peronów, przejść i przejazdów. Krótko mówiąc: do wykonania jest olbrzymia praca. Konsorcjum wybrane w przetargu zakłada, że wyrobi się w ciągu 10 miesięcy, a prace mają ruszyć już w 2017 roku. Do użytku linia może zostać więc oddana już na przełomie 2017 i 2018 roku.

To kolejny etap przywracania "kolejowego blasku" Ostrołęce. W planach jest już bowiem rewitalizacja linii kolejowej nr 35 Ostrołęka - Szczytno, planowany jest także remont linii nr 29 Ostrołęka - Tłuszcz. Kto wie, być może doczekamy chwili, w której prężny ruch kolejowy odbywał się będzie w trzech kierunkach.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Andy , 12:06 09-11-2016,   -
Świetna wiadomość. Setki ostrołęczan codziennie dojeżdżający do Łap i tysiące dojeżdżających do Białegostoku nareszcie odetchną z ulgą. :D
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:08 09-11-2016,   -
"Co ciekawe, w Łapach linia ta łączy się z linią E75 Warszawa-Białystok."
ze swojej strony mogę sypnąć jeszcze dwiema ciekawostkami:
linia na małkinię łączy się z linią warszawa - białystok
linia na tłuszcz też się łączy z linią warszawa - białystok
[SZOK]
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:10 09-11-2016,   -
[quote=Andy ]Świetna wiadomość. Setki ostrołęczan codziennie dojeżdżający do Łap i tysiące dojeżdżających do Białegostoku nareszcie odetchną z ulgą. :D [/quote]
się tak głupio nie ciesz, bo akurat do łap mogło nieco ludzi dojeżdżać
ale pewnie nazwy "cukrownia łapy" i "zntk" wiele nie mówią
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 12:38 09-11-2016,   -
Wolę bezpośredni połączenie ostroleka -Warszawa i warszawa -ostroleka częste odjazdy i czas przejazdu 70min max bilety między 15 zl Max 23zl
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
październik 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 28  29  30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  1