eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Kto ma lepszy pomysł na likwidację korków: prezydent czy starosta?

REKLAMA
zdjecie 9967
zdjecie 9967
REKLAMA

Dwóch samorządowców i dwie odmienne koncepcje na zmniejszenie korków. Jedna - ograniczenie ruchu ciężarówek w mieście w godzinach szczytu i druga - przebudowa newralgicznych skrzyżowań. Kto ma lepszy pomysł: Łukasz Kulik czy Stanisław Kubeł?

Prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik poinformował, że termin wprowadzenia ograniczeń w ruchu ciężarówek w Ostrołęce w godzinach szczytu zostaje kolejny raz przesunięty: na 29 sierpnia. Zakaz będzie też ograniczony tylko do godzin popołudniowych. Sprawa wciąż budzi spore kontrowersje. Zakazom sprzeciwiają się transportowcy, ale też powiatowi radni.

Prezydent: Staram się zmienić sytuację

Prezydent Łukasz Kulik stwierdził, że "głównym problemem powodującym korki na ul. Mostowej jest zwężenie do jednego pasa ruchu". - Dwa pasy od ul. Traugutta i dwa pasy od ul. Bogusławskiego na 150m ul. Mostowej łączą się w jeden pas wjazdowy na most. Tego ograniczenia technicznego nie ominiemy, więc jedynym sposobem poprawy sytuacji jest zmniejszenie liczby pojazdów i poprawa płynności jazdy - poinformował prezydent.

W perspektywie kilku lat problem ten będzie rozwiązany poprzez budowę obwodnicy i nowego mostu. Prowadzimy prace projektowe, które w przyszłym roku powinny zostać zakończone. Wtedy przystąpimy do budowy tego niezbędnego dla wszystkich obiektu, jednak nie rozwiązuje to problemu tu i teraz. W momencie, gdy występują korki, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Bogusławskiego i ul. Traugutta praktycznie nie funkcjonuje. Zwężenie na ul. Mostowej powoduje, iż samochody ciężarowe jadące od strony Wojciechowic są zmuszone do wjazdu na skrzyżowanie i blokowanie jednego pasa ruchu od strony ul. Bogusławskiego. Gdy pas zajęty jest przez kilkadziesiąt ciężarówek, to nawet ręczne sterowanie ruchem daje niewiele.

"Przez ostatnie lata staram się zmienić tę sytuację" - dodał włodarz Ostrołęki.

Starosta mówi "nie" ograniczeniom w ruchu

Na ostatniej sesji rady powiatu zaznaczono z kolei, że decyzja władz Ostrołęki będzie miała nie tylko wpływ na transport międzynarodowy, ale również na lokalne działalności gospodarcze.

- Każde ograniczenia w infrastrukturze, które będą przekładały się na działalność gospodarczą, będą w efekcie ograniczały demografię w przyszłości. Warto o tym pamiętać. Ja zwróciłem uwagę Miastu Ostrołęka, że z demografią jest coraz gorzej i każde działania ograniczające gospodarkę będą na to wpływały negatywnie na demografię. A miasto, według danych statystycznych, ma poniżej 50 tys. mieszkańców, mimo, że dwa razy powiększało się o kilkaset osób kosztem powiatu ostrołęckiego. Nie ma sensu wprowadzać kolejnych ograniczeń dla firm, na tym ucierpią firmy z Ostrołęki i z terenu powiatu ostrołęckiego - powiedział starosta Stanisław Kubeł. Później radni przyjęli stanowisko sprzeciwiające się ograniczeniom.

Czyj pomysł jest lepszy?

Zapytaliśmy naszych czytelników w sondzie. Oto wyniki głosowania:

  • 26,15 proc. stwierdziło, że lepszy pomysł ma Miasto Ostrołęka i należy ograniczyć ruch ciężarówek
  • 48,46 proc. jest za wersją rady powiatu i uważa, że trzeba przebudować newralgiczne skrzyżowania
  • 25,38 proc. uznało, że żaden z tych pomysłów się nie sprawdzi
Więcej o: Ostrołęka, korki

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×