2019-07-23T12:50:00+02:00 eOstroleka.pl 10 0 16 6.3
Ostrołęka,

Kulik i Czartoryski mówili jednym głosem. Same pozytywy o elektrowni Ostrołęka C [WIDEO, ZDJĘCIA]

REKLAMA
REKLAMA
10
6
132
Najlepszy komentarz
~Gość, 14:18 23-07-2019,   92%
Przecież u ciebie pod domem już jest elektrownia, i to stara.
odpowiedz   •   oceń :  
Kiedy chodzi o inwestycję ważną dla Ostrołęki, prywatne spory odchodzą w niepamięć. To pokazała dzisiejsza konferencja prasowa dotycząca budowy elektrowni Ostrołęka C. Obok siebie usiedli prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik i poseł Arkadiusz Czartoryski. Co ciekawe, mówili tym samym głosem. Podczas konferencji zaprezentowano mnóstwo plusów dla miasta, jakie wynikają z budowy elektrowni.

Jako pierwszy na spotkaniu głos zabrał gospodarz - prezydent Łukasz Kulik. O elektrowni Ostrołęka C wyrażał się on w samych superlatywach.

- Spotkaliśmy się, byśmy odsłonili tajemnice tego naszego wspaniałego projektu, który myślę, że bardzo pozytywnie przyczyni się do rozwoju naszego miasta. To nie jest tylko kwestia zastrzyku finansowego, ale dalszego funkcjonowania Ostrołęki na mapie demograficznej północnego Mazowsza. To duża inwestycja w naszym mieście, więc pozytywnie patrzę w przyszłość. Nie jest tak, że elektrownia to tylko pieniądze, ma ona przełożenie na wiele innych dziedzin. Chciałbym, żebyście państwo też zobaczyli potencjał w tym całym projekcie - rozpoczął prezydent Łukasz Kulik.

Jego entuzjazm podzielił poseł Arkadiusz Czartoryski, który podkreślił, jak ważna to inwestycja dla naszego miasta. Przekazał też informację prosto z ministerstwa energii.

- Chciałbym przekazać od pana ministra Krzysztofa Tchórzewskiego podziękowania do władz samorządowych Ostrołęki, zarówno do poprzedniego prezydenta Janusza Kotowskiego, jak i obecnego prezydenta Łukasza Kulika. Ta współpraca z samorządem jest bardzo dobra. Te wszystkie sprawy związane z dokumentacją inwestycji, z pozwoleniami, zarówno poprzedni samorząd, jak i obecny bez zbędnej zwłoki stara się wydawać i współpracuje bardzo dobrze. To jest bardzo ważne - powiedział.

Jednym z gości dzisiejszej konferencji był były minister finansów dr Stanisław Kluza. Mówił on o pozytywnym wpływie budowy elektrowni Ostrołęka C na nasze miasto. Elektrownia może poprawić regionalną infrastrukturę, m.in. drogową. Jest też unikalną inwestycją w skali tej części Polski, czym Ostrołęka może konkurować z innymi miastami.

W końcu doszło do wyjaśnienia konkretów związanych z elektrownią. Ile osób znajdzie w niej zatrudnienie?

- Na dzień dzisiejszy samej obsługi ruchowej planujemy 150 osób, ale dodając specjalistów, obsługę serwisową to około pół tysiąca miejsc pracy - powiedział Robert Niewierski, członek zarządu Elektrownia Ostrołęka SA.

Dowiedzieliśmy się też, co konkretnie zrobiono na placu budowy od grudnia 2018 roku, kiedy to wydane zostało pozwolenie na budowę.

- Na placu budowy toczą się teraz prace z infrastrukturą podziemną. Z tych najważniejszych rzeczy, to lejemy beton pod pylony komunikacyjne budynku kotłowni - to wieże zawierające zarówno klatki schodowe, jak i windy towarowe i osobowe. Prowadzone są prace fundamentowe dla obiektów urządzeń maszynowni, gdzie ukryty jest turbogenerator. Prowadzone są też prace fundamentowe, przygotowanie pod lanie betonu dla chłodni kominowej - podkreślił Niewierski.

Planowane oddanie do użytku elektrowni Ostrołęka C planowane jest latem 2023 roku. Jak zaznaczyli przedstawiciele wykonawcy - GE Power - to termin niezagrożony, gdyż dotychczas prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i są finansowane na bieżąco.
Materiał filmowy 1 : Prezydent Łukasz Kulik o elektrowni Ostrołęka C:
Materiał filmowy 2 :
REKLAMA

Wasze opinie

Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
~Gość, 13:22 23-07-2019,   54%
i kolejne wybory na elektrowni
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:16 23-07-2019,   71%
Opozycja nie ustaje w wyborczej krytyce tej budowy.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:20 23-07-2019,   31%
Nikt w Polsce nie buduje elektrowni węglowych, gdyż się nie opłaca tylko za partyjne można budować?
odpowiedz   •   oceń :  
~Koniec elektrowni węglowy, 15:22 23-07-2019,   20%
Jeszcze w tym roku Polska Grupa Energetyczna ma ogłosić przetarg na budowę w Dolnej Odrze dwóch olbrzymich bloków gazowych po ok. 700 MW. W sumie w ciągu najbliższych sześciu lat może powstać w naszym kraju ponad 4 tys. MW gazowych elektrowni i elektrociepłowni.

Dotychczas PGE zapowiadała dwa bloki, ale o nieco mniejszej mocy – ok. 500 MW. Analizy wykazały jednak, że większe jednostki będą bardziej efektywne. - W pierwszej połowie 2019 r. planowane jest ogłoszenie jednego przetargu na oba bloki – mówi rzecznik PGE Maciej Szczepaniuk.

Bloki o mocy 650- 700 MW przeszły certyfikację do rynku mocy, co oznacza, że będą mogły wystartować w aukcji na moc organizowanej przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne. To będą pierwsze elektrownie gazowe w Polsce produkujące wyłącznie prąd – obecnie w systemie działają tylko zasilane błękitnym paliwem elektrociepłownie m.in. w Płocku i Włocławku (PKN Orlen), Zielonej Górze i Gorzowie (PGE) oraz Nowej Sarzynie (Polenergia). Elektrociepłownie są znacznie bardziej wydajne, ale w Dolnej Odrze nie ma klientów na ciepło.

Budowa elektrowni gazowych jest nieco tańsza niż węglówek – to ok. 4 mln zł na megawat, przy węglówce co najmniej 6 mln zł. Nowa Dolna Odra będzie więc kosztować ok. 5,6 mld zł. Oczywiście gaz jest droższy od węgla, ale o połowę mniej emisyjny. Elektrownia o takich parametrach bez trudu zmieści się w unijnym limicie 550 g na 1 KWh i będzie mogła skorzystać ze wsparcia w postaci rynku mocy.

Tak wielkich bloków gazowych nie ma nigdzie w Europie – zbudowano je w USA, Japonii czy Rosji. Faworytami do wygrania przetargi będą japoński Mitsubishi Hitachi, który ma w ofercie największe bloki gazowe o mocy 700 MW, niemiecki Siemens, który dysponuje nieco mniejszymi jednostkami powyżej 600 MW oraz amerykański GE. O ile oczywiście przezwycięży problemy z turbiną, które ostatnio trapią amerykański koncern, a które objawiły się niedawno we Włocławku.

Czytaj także: Klątwa gazowej turbiny

To nie koniec gazowych planów PGE. Nasz narodowy czempion chce także budować gazowe elektrociepłownie, które skorzystają z uchwalonej w zeszłym roku ustawy o wsparciu kogeneracji. Największa o mocy 110 MW ma powstać w Siechnicach pod Wrocławiem (110 MWe), nieco mniejsze w Bydgoszczy (50 MW) i Zielonej Górze (30 MW), a całkiem małe w Kielcach i Zgierzu. Jak poinformował nas rzecznik PGE, rozważane są także inwestycje w gazowe elektrociepłownie w Gdańsku, Gdyni i Wrocławiu. Wszędzie tam mogłyby zastąpić stare jednostki węglowe.

Jeśli ziszczą się także plany innych firm, to budowniczych elektrowni gazowych czeka prawdziwy boom. Energa chce wybudować dwa bloki po 400 MW w Grudziądzu ( również elektrownia). PKN Orlen rozwijał projekt gazowego bloku szczytowego w Płocku (500 MW) i być może do niego wróci. Tauron cały czas analizuje inwestycję w gazową elektrociepłownię o zbliżonej mocy w Łagiszy.

Do tego trzeba dorzucić plany firm prywatnych – analizy w sprawie inwestycji w nowe jednostki kogeneracyjne prowadzą m.in. Synthos i Ciech, które dysponują obecnie starymi węglówkami.

Dorzućmy do tego budowane obecnie bloki na Żeraniu w Warszawie (400 MW, PGNiG Termika) oraz w Stalowej Woli (460 MW, Tauron i PGNiG) i w 2025 możemy mieć niemal 4 tys. MW nowych elektrowni i elektrociepłowni gazowych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:04 23-07-2019,   93%
@~Koniec elektrowni węglowy Nikt w Polsce nie buduje więcej bloków węglowych, bo elektrownia C to ma być ostatnia węglowa elektrownia.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:54 23-07-2019,   13%
Jesteś de bilem? Umiesz czytać po polsku? Nie opłaca się budowac elektrowni węglowych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:16 23-07-2019,   94%
Czy umiesz czytać? El. C ma być ostatnią elektrownią węglową.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:42 23-07-2019,   10%
Tylko po co? jak wyżej pisze, że nieopłacalne i trujące? Taniej jest postawić na gaz. Nie umiesz czytać?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:44 23-07-2019,   90%
>Trujące
>gaz tańszy od węgla
Masz nas za idiotów?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:48 23-07-2019,   16%
Niestety prąd z gazu jest tańszy niż z węgla. Gdyby tak nie było nie budowliby w Polsce 4MW elektrowni i elektrociepłowni na gaz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:51 23-07-2019,   23%
W następnych wyborach głosuje przeciwko PiS za to , że nam chcą węglowo elektrownie postawić.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:03 23-07-2019,   87%
A ja głosuję na PiS, bo nie chcą starych elektrowni węglowych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:33 24-07-2019,   67%
Nie, ty nie masz nas za idiotów. Ty sam nim jestes
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:59 24-07-2019,   25%
A Kulik to wogóle nie ma honoru.
Najpierw pluł na tą inwestycję i na Pisiorów a teraz raptownie stał się wielkim jej zwolennikiem .
Zbyt często zmienia zdanie żeby mu wierzyć.
odpowiedz   •   oceń :  
~Polka kalkulująca, 13:26 23-07-2019,   40%
Śniadanko zorganizowane dla samorządowców przez inwestora, na które nie zaproszono żadnych zewnętrznych ekspertów. Sami swoi, tylko szkoda, że prezydent Kulik dał się w to wciągnąć. Aż tak bardzo boicie się otwartej debaty i konfrontacji z niezależnymi danymi i ekspertami?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:31 23-07-2019,   64%
@~Polka kalkulująca Jakimi niezależnymi... Albo oplacanymi przez niemieckie koncerny, ewentualnie ekoterrorysci którzy czytają na kasę.
Kulik poznał w końcu fakty i od razu inaczej mówi. Tak jest że wszystkimi "znafcami" tematu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Polka kalkulująca., 13:37 23-07-2019,   44%
Proszę udowodnić choć jedną z tych tez. Jak się nie ma argumentów to obrzuca się innych błotem. Mnie nie przekonuje inwestor, który nie opublikował ŻADNYCH danych o rentowności Ostrołęki C a teraz robi prezentację, na którą nie ma wstępu nikt poza samorządem. Ani tym bardziej spółka, której zarząd wpłaca dziesiątki tysięcy na kampanię partii Tchórzewskiego  i która masowo zatrudnia na kierowniczych stanowiskach byłych samorządowców bez żadnego wykształcenia z obszaru energetyki. A co do Niemców, to śmieszy mnie to  "straszenie Niemcami" gdy tymczasem Ostrołęka C jest budowana jako rynek zbytu dla rosyjskiego węgla.  
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:50 23-07-2019,   60%
@~Polka kalkulująca. Rzadasz udowadnianai, a sama rzucasz danymi bez pokrycia, na granicy oszczerstwa. Gdzie jest obrzucanie błotem to że permanentnie kupujemy od Niemców energie z 3 takich elektrowni jak ostrołęckim? To że większość negatywnych artykułów jest w mediach z kapitałem niemieckim? To że większość ekologów zaprzestaje walki jak tylko na konto fundacji wpłynie tłusty przelewu? (tu zwykle są kwoty z 6 zerami). Jaki węgiel. Pokaż mi to zamówienie na węgiel od Putina.
odpowiedz   •   oceń :  
~Polka kalkulująca, 13:57 23-07-2019,   41%
Analizy prof Popczyka, Instytutu Jagiellońskiego, analityków Instrat, Carbon Tracker, opinie Myśleckiego i twierdzenie samego Tchórzewskiego, który potwierdził, że ta budowa jest wbrew naszym interesom ale uzasadniał to synchronizacją z krajami bałtyckimi, czemu zaprzeczył min. energii Litwy. To wszystko niemiecka propaganda, tak? Kupujemy prąd od Niemców bo dzięki rozwojowi OZE ich jest znacznie tańszy niż nasz węglowy i nie mają problemu z brakiem energii podczas letnich upałów. Ostrołęka C ma umowę z PGG na połowę dostaw węgla, więcej w Polsce nie ma. Tymczasem 70% węgla kupujemy z Rosji a Ostrołęka leży blisko portów w Gdyni i Elblągu, skąd ten węgiel do nas trafia.
Obrzucanie błotem to kłamanie, że organizacje biorą jakieś lewe pieniądze. Pokaż mi choć jeden taki przypadek. Pamiętaj, że pomówienie to przestępstwo.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:05 23-07-2019,   66%
@~Polka kalkulująca To powiedz mi dlaczego podobna elektrownia w koloniach zwykle w sierpniu wyrabia limity pozwalające na zbilansowanie wydatków. Fakt poczuj napisał antyków w gazecie wyborczej. Gazecie o wzorze cnót... Carbon tracker... Śmiechu warte... Przykład Modlin, systematycznie elektrownia Bełchatów... Lub zamek w puszczy noteckiej. Tam nie przeszkadzało wypompowanie jeziora pod budowę ekspertom którzy protestujących przeciwko Ostrołęce c...
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 14:40 23-07-2019,   86%
milcz nieuku
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:47 23-07-2019,   69%
@~Polka kalkulująca Znowu ta głupia ****a na niemieckiej smyczy. Zamknij japę i stąd spływaj
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:29 23-07-2019,   26%
Mam wrażenie, ze to katecheci piszą?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:03 23-07-2019,   95%
albo głupiutkie, takie jak Ty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:19 23-07-2019,   47%
Tu piszą specjaliści od robienia lodów?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:15 23-07-2019,   79%
@~Polka kalkulująca Daj cytat ministra, w którym mówi, że elektrownia jest wbrew naszym interesom.
Nie dasz go, głupia ****o, bo nie ma takiego cytatu. Już kolejny raz piszesz te bzdury, tak samo jak te o węglu z Rosji, a na żądanie informacji nie odpisujesz i parę postów niżej znowu piszesz te kłamstwa.
Jak nie potrafisz nie kłamać to stąd grzecznie wyp******aj, tym bardziej, że nikt cię tu nie zapraszał.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 05:20 24-07-2019,   13%
Szanowny czytelniku, kultury prosimu
odpowiedz   •   oceń :  
~Oka, 05:25 24-07-2019,   17%
Organizacje ekologiczne nie są w stanie monitorować i reagować w każdej sytuacji. Proszę pokazać dowody na przekupność organizacji ekologicznych.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 06:35 24-07-2019,   75%
@~Oka Wiesz że Hitler nie wiedział o holokauście?
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 10:14 24-07-2019,   15%
o czym ty bredzisz? umiesz czytać ze zrozumieniem? przytaczasz pomówienia, za które sąd nakazał przeproszenie za bzdury o sprawie z zamkiem w puszczy noteckiej. ale widać źródła masz mocno sprofilowane.
odpowiedz   •   oceń :  
~gosc, 10:20 24-07-2019,   25%
Prawie 70% węgla w Polsce na potrzeby przemysłu pochodzi z Rosji. Nie widzisz, że jedynym wygranym na tej i innych elektrowniach jest Putin. I jeszcze pomysłodawcy tego szwindla.
https://www.money.pl/gospodarka/padl-rekord-importu-wegla-70-proc-pochodzi-z-rosji-6342396104779905a.html
a ty czujesz sie zaproszony? w Ostrołęce ludzie niby nie zrozumieją zdania bez przekleństwa w składzie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 11:49 24-07-2019,   50%
@~gosc Hitler nie wiedział o holokauście, a w Ostrołęce 70% spalanego węgla jest z Rosji.
PS To prawda
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:36 25-07-2019,   50%
@~gosc A ile gazu sprowadzamy z Rosji? Nie widzisz, że jedynym wygranym na elektrowni gazowej jest Putin?
odpowiedz   •   oceń :  
~Karol, 13:32 23-07-2019,   66%
Cieszę się że jest zgoda w narodzie. Ani kroku wstecz. Budujmy elektrownię.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:34 23-07-2019,   34%
@~Karol to buduj ją u siebie pod domem gamoniu
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:18 23-07-2019,   92%
Przecież u ciebie pod domem już jest elektrownia, i to stara.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:54 23-07-2019,   15%
@~Karol no nie tamta nie jest u mnie pod domem, w każdym razie jej nie widzę. Ta bedzie tuż obok.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:35 23-07-2019,   49%
jak jeszcze nie wiecie czemu czartoryskiemu zależy na budowie elektrowni to spytajcie jakie firmy bedą podwykonawcami :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 13:39 23-07-2019,   63%
Czyli jakie? Oświeć nas
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:23 23-07-2019,   42%
PiS dzielców?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:29 23-07-2019,   79%
Mowa miłości i tolerancji
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 21:44 23-07-2019,   24%
Widiałeś u PiS dzielca tolerancję?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:05 23-07-2019,   82%
@~ha ha ha Widziałem. Widzę Twoją mowę nienawiści.
odpowiedz   •   oceń :  
~Jan, 13:47 23-07-2019,   68%
To bardzo dobrze, że poseł i prezydent rozmawiają i robią coś dobrego dla Ostrołęki.
odpowiedz   •   oceń :  
~spots, 14:10 23-07-2019,   38%
@~Jan Co robią dla Ostrołęki?! Chcesz mieć to mieć pod nosem? A jak myślisz, kto na tym zarobi? To jest interes grupy osób, która musi się nachapać, póki rządzi pis. O mieszkańcach nikt tu nie myśli, a już na pewno nie o tym, jak będzie wyglądać Ostrołęka po uruchomieniu tego paściarstwa.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:21 23-07-2019,   76%
@~spots Przecież to mam pod nosem i to stare. Dobrze, że PiS  i prezydent myśli o mieszkańcach, bo co będzie, gdy taka 6 miliardowa inwestycja przejdzie nam obok nosa i zostaniemy ze starą elektrownią?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:50 23-07-2019,   75%
@~spots Tak, chcę się nachapać, bo mamy biedę w regionie, a ty piszesz te bzdury ze swojej warszawki i się mądrzysz. I jeszcze bezczelny kutasie zasłaniasz się mieszkańcami. A ilu mieszkańców jest przeciwko elektrowni? - Tyle, że żaden radny nawet nie piśnie, że jest przeciwko.
Więc wyp******aj z tego portalu opłacony szmaciarzu z Niemiec.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:56 23-07-2019,   10%
Wy lepiej myślcie o tym jak zrobić żeby nie ominęła nas Via Baltika, niech ktoś wymyśli połączenie z tą trasą
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:31 23-07-2019,   20%
E mądralo. Niech zrobią referendum to zobaczysz, że 2/3 mieszkańców jest przeciwna, a tylko matoły partyjne i po podstawowkach na zasiłu są za. Nikt nie chce umierac na raka z powodu emisji setek tysiecy ton trujących substancji przez elektrownie
odpowiedz   •   oceń :  
~spots, 15:32 23-07-2019,   19%
Poziom Twoich wypowiedzi jest wprost proporcjonalny do ich merytoryki i sensu. jeżeli uważasz, że zarobimy na tej elektrowni, że będzie ona z korzyścią dla regionu, to miłych snów. Ta elektrownia nie ma przyszłości, ekonomicznie - to jest bubel, a koszty środowiskowe i zdrowotne ogromne, przez lata nie do odkupienia. oraz inne skutki - spadek wartości działek itp. ale co Ciebie to obchodzi, kto by się przejmował, co będzie za 10 lat? ważne że Pis obiecuje etaty.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:51 23-07-2019,   84%
@~spots Ja *****lę, ale dałn xD
Kogo ty chcesz oszukać, oszołomie z szemranej fundacji?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:11 23-07-2019,   87%
@~spots Tak jest, nie budujmy przemysłu, bo jakiś przybłęda na internecie pisze, że nie będzie z niego żadnej korzyści.
Ty jesteś jakiś niedorobiony?
odpowiedz   •   oceń :  
~C, 19:24 23-07-2019,   19%
Wybudują niepotrzebnego, trującego molocha. Tylko po to, żeby poseł i katecheci mieli stołki z zachodnią pensją. Co oni robią z tym naszym krajem...
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:29 23-07-2019,   79%
@~C Stara elektrownia jest potrzebna i mniej truje? Nie budować nowej, bo nie twoi mają mieć tam stołki? Co chcesz zrobić z naszego kraju? Skansen ze starą energetyką?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:30 23-07-2019,   81%
@~C Jakie pensje są w tych fundacjach finansowanych przez Niemców?
Zachodnie czy jak w montowni Volkswagena?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:57 23-07-2019,   12%
Nie Niemcow będziecie truć, a Polaków.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:18 23-07-2019,   88%
Polaków trują stare elektrownie, a Niemcy będą nam sprzedawać prąd, bo stare elektrownie są za małe.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:30 23-07-2019,   88%
Nie rżnij głupa, patafianie. Dostajecie gruby hajs od Angeli za urabianie Ostrołęczan na internecie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:43 23-07-2019,   14%
Janusz biznesu to ty?
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 05:19 24-07-2019,   24%
Elektrownie węglowe to przeżytek. Należy inwestować w rozwój OZE i elektrownie jądrowe. Poseł Czartoryski ściemnia o  ekologii, ale wiedzę o zmianach klimatu bierze zapewne z Do Rzeczy. Filtry nawet najlepsze nie wyeliminują hałd popiołów. Te popioły zawierajà mnóstwo metali ciężkich, pierwiastki radioaktywne. Nigdy bym w takim sąsiedztwie nie zamieszkała
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 05:30 24-07-2019,   19%
Można patrzeć w przyszłość, tworzyć nowoczesne rozwiązania. Można  też wybrać życie w zaścianku. Pan poseł Czartoryski i jego wizja przyszłości to taki technologiczny i intelektualny zaścianek.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:36 24-07-2019,   60%
@~Ola Stare elektrownie węglowe to przezytek, należy je wymienić na nowe i inwestować w OZE. Chcesz elektrowni jądrowej w Ostrołęce? Mieszkasz obok starej elektrowni węglowej emitującej mnóstwo metali ciężkich i pierwiastki promieniotwórcze, że o hałdach popiołu nie wspomnę.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:39 24-07-2019,   43%
@~Ola Życie w zaścianku to życie obok starej elektrowni węglowej. Twoja wizja przyszłości to taki technologiczny i intelektualny zaścianek z ubiegłego wieku stoi Wojciechowicach.
odpowiedz   •   oceń :  
~Ola, 13:56 24-07-2019,   0%
Każda elektrownia węglowa to przeżytek. Po zbudowaniu nowej hałd tylko przybędzie. Tak elektrownie jądrowe mają sens jako dodatek do OZE
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:38 25-07-2019,   100%
@~Ola Chcesz elektrowni jądrowej w Ostrołęce?
odpowiedz   •   oceń :  
~Spots, 14:04 23-07-2019,   44%
Jakie pozytywy tu można wyczarować? Ekonomiczny i ekologiczny ABSURD. Głupi projekt, który cofa nas w rozwoju i uzależnia od rosyjskiego węgla, bo nasz się nie nadaje i jest za drogi. Za taki projekt i wydanie na niego pieniędzy do tej pory, wbrew opiniom ekonomistów i naukowców, minister powinien odpowiedzieć. To jest państwo prawa? SKANDAL.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:06 23-07-2019,   70%
@~Spots Teraz pod innym nickiem te same bzdury piszesz?
odpowiedz   •   oceń :  
~Spots, 14:14 23-07-2019,   35%
Słucham?  Absurd i skandal - te dwa słowa najlepiej opisują projektowaną elektrownię. A cały proces wygląda jak za komuny. Ludzie się nie liczą. Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale tutaj nie ma miejsca na kolejną elektrownię węglową.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:22 23-07-2019,   81%
@~Spots Stara, jak za komuny elektrownia już tu jest. Już najwyższy czas pomyśleć o nowej. Czy to źle, że jest nowy szpital lub nowa komenda w Ostrołęce?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:48 23-07-2019,   22%
Szpital ani komenda nie zabijają ludzi, nie chodzą na ruski węgiel ani nie powodują zmian klimatu. A w ich zarządzie nie zasiądą krewni i znajomi Tchórzewskiego i innych misiów, dlatego nie buduje się nowych szpitali, żłobków, szkół ani komend policji tylko nikomu niepotrzebną elektrownię.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:52 23-07-2019,   74%
@~Spots Gdzie masz ten rosyjski węgiel opłacony kutasie z warszawki? Czemu cofa w rozwoju? Wiatraki są nowocześniejsze? A w skansenie w Nowogrodzie byłeś?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:58 23-07-2019,   15%
nie nerwicuj się na pewno dostaniesz tam robotę o ile juz tam nie pracujesz " niezależny komentatorze" :)
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:21 23-07-2019,   19%
https://www.money.pl/gospodarka/padl-rekord-importu-wegla-70-proc-pochodzi-z-rosji-6342396104779905a.html
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:22 23-07-2019,   20%
https://www.polska2041.pl/energia/news-rachunek-za-importowany-wegiel-wyniosl-w-2018-ok-7-mld-zl,nId,2939088
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:06 23-07-2019,   87%
Należy wybudować nową elektrownię na polski węgiel.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:58 23-07-2019,   12%
Nie mamy tyle węgla.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:19 23-07-2019,   100%
A gaz mamy?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:46 23-07-2019,   7%
Mamy wystarcająco. Możemy nawet eksportować. Trzeba śledzić informacje, ale do tego trzeba wiedzy i szkoły, pod budką z piwem i w TVP nic nie mówili?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 22:10 23-07-2019,   82%
Taa, to po co gaz importujemy i szukamy nowych dostawców za granicą?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:46 24-07-2019,   20%
Nie szukamy dostawców, gdyż mamy zakontraktowane tyle gazu, że możemy odłączyć się od Rosji i jeszcze eksportować.
odpowiedz   •   oceń :  
~GeoScience, 14:11 23-07-2019,   41%
Budowa tej elektrowni powinna być traktowana jako przestępstwo gospodarczo - środowiskowe, a decydenci potraktowani jako rosyjscy agenci.
Takie działania są sprzeczne z bezpieczeństwem energetycznym Polski!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:25 23-07-2019,   83%
@~GeoScience Bezpieczeństwo energetyczne Polski to stare elektrownie? Takie myślenie powinno być potraktowane jako przestępstwo gospodarczo-środowiskowe, a tacy myśliciele jako rosyjscy agenci. Po co nam prąd z Rosji gdy stara padnie a nowej nie będzie?
odpowiedz   •   oceń :  
~Ciemnogród, 14:50 23-07-2019,   21%
Albo stara albo nic - to jest dopiero wsteczne myślenie. Tak jakby rozważać gęsie pióro albo maszynę do pisania, gdy wszyscy wokół inwestują w smartfony. Obudźcie się, XXI wiek zaczął się 20 lat temu a wy wciąż nas wiążecie do XIX wiecznej technologii.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:53 23-07-2019,   81%
@~Ciemnogród A jaką mamy alternatywę? Tylko nie mów że wiatraki :)))))
odpowiedz   •   oceń :  
~Ano, 14:56 23-07-2019,   6%
https://www.youtube.com/watch?v=y_J8bD_Pq_w
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:26 23-07-2019,   20%
Oczywiście, że jest alternatywa, a nawet kilka? Nowoczesne rozwiązania, niskoemisyjne, zarabiajace na siebie i region.

https://biznesalert.pl/polimex-mostostal-ge-energetyka-pge-dolna-odra/
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:14 23-07-2019,   92%
Należy wybudować nową elektrownię na polski węgiel, a nie na ruski gaz.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:20 23-07-2019,   64%
Czy ty debilu wiesz czym się różni elektrownia na gaz od tej na węgiel? Wiesz jak pracują w systemie turbiny gazowe?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:22 23-07-2019,   85%
Gazu w Polsce jest niewiele.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 07:48 24-07-2019,   12%
Gazu w Polsce jest wystarczająco, aby pokryć zużycie nowych elektrowni gazowych.

eszcze w tym roku Polska Grupa Energetyczna ma ogłosić przetarg na budowę w Dolnej Odrze dwóch olbrzymich bloków gazowych po ok. 700 MW. W sumie w ciągu najbliższych sześciu lat może powstać w naszym kraju ponad 4 tys. MW gazowych elektrowni i elektrociepłowni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:45 25-07-2019,   100%
Gazu mamy mało, i na dodatek będą budować nowe gazowe elektrownie i elektrociepłownie. Nie można opierać się tylko na gazie, bo w razie braku jego dostaw inne elektrownie będą  pracować.
odpowiedz   •   oceń :  
~po prostu Magda, 14:22 23-07-2019,   34%
Towarzystwo wzajemnej adoracji na tym śniadanku zapomniało poinformować o negatywnych dla środowiska skutkach tej inwestycji, oraz o tym, że będzie tam spalany ruski węgiel.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 14:56 23-07-2019,   71%
@~po prostu Magda Towarzystwo wzajemnej adoracji to te z****ne towarzystwo ochrony różnych istot, co dostało właśnie cynk i zleciało się do robienia sztucznego tłumu na ostrołęckim portalu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:33 23-07-2019,   42%
Specjaliści od robienia lodów?
odpowiedz   •   oceń :  
~SZOK, 14:51 23-07-2019,   21%
To interes wąskiej grupy partyjnej zatrudnionej w ENERGA .Dojadą z inwestycją do dwóch mld i się wszytko posypie.
A może rumiany by się wypowiedział na temat grubego Edka .Jaką firmę stworzył i co dostarczał do segmentu energetycznego .Z kim i ile zarobił jako prezes nowej elektrowni C.
Z jaką partią był związany  ?

odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:28 23-07-2019,   14%
@~SZOK Znów lokalni partyjniacy chcą truć mieszkańców?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:56 24-07-2019,   74%
Lokalni partyjniacy nadal chcą truć mieszkańców starą elektrownią węglową.
odpowiedz   •   oceń :  
~dymek, 14:58 23-07-2019,   23%
Żyjemy w czasach rządu, który popiera nieuczciwość i dezinformację , a własne społeczeństwo ma za nic! Przykładem jest budowa elektrowni Ostrołęka C. Klimatolodzy biją na alarm, a w Polsce powstaje nowy truciciel środowiska !  Ten brak troski o naszą przyszłość jest niewybaczalny. Zwrot w kierunku źródeł energii odnawialnej jest jedynym działaniem, który może nas uchronić przed katastrofą klimatyczną !!!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:21 23-07-2019,   75%
@~dymek Zwrot w kierunku zastępowania nowymi starych elektrowni jest jedynym działaniem, które może uchronić nas przed katastrofą klimatyczną!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 23:00 23-07-2019,   73%
@~dymek dezinformację to  sieją  pseudekolodzy, którzy nagle się objawili w Ostrołęce.
Niech jadą do Rosji i tam zawalczą o ekologię
odpowiedz   •   oceń :  
~Czy czy czy, 15:00 23-07-2019,   40%
Czy będzie tam też zatrudnienie dla osób z wykształceniem wyższym, nietechnicznym, do administracji, biur, itp.?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 15:27 23-07-2019,   20%
@~Czy czy czy Czy tylko dla członków partii?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:00 23-07-2019,   16%
@~Czy czy czy Już obsadzone przez swoich...
odpowiedz   •   oceń :  
~Czy czy czy, 16:03 23-07-2019,   7%
Ja pytam tylko, czy będzie to generowało zatrudnienie dla osób po studiach nietechnicznych, czy tylko technicznych? Inne rzeczy mnie nie interesują.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:17 23-07-2019,   14%
@~Czy czy czy Tylko katecheci?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:08 23-07-2019,   92%
@~Czy czy czy Tam będą zatrudniać takich pracowników, jacy będą potrzebni.
odpowiedz   •   oceń :  
~Iga do wyżej, 19:18 23-07-2019,   19%
Czyli administracyjnych i biurowych z wyższym wykształceniem, nietechnicznym też? Proszę odpowiedzieć, tylko na temat i konkretnie na to pytanie jak ktoś wie, jak nie wie, to nie.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:59 23-07-2019,   20%
@~Iga do wyżej Zatrudniają specjalistów od robienia lodów?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:58 24-07-2019,   70%
Zatrudniają specjalistów od handlu w ogrodniczym?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 10:16 24-07-2019,   60%
@~Czy czy czy Będą napewno zatrudniać specjalistów od chowu kaczek i gęsi, podobnie jak obecnie.


odpowiedz   •   oceń :  
~szok, 15:42 23-07-2019,   18%
jeszcze łopata nie wbita a pisiory już podzielili stołki
odpowiedz   •   oceń :  
~szok, 15:44 23-07-2019,   15%
z tonu wypowiedzi Pana Prezesa wynika ,że sam nie wieży w spółki które maja zapewnić finansowanie dla tej inwestycji .
odpowiedz   •   oceń :  
~ha ha ha, 17:43 23-07-2019,   20%
@~szok Już miliard złotych poszło, a mają tylko 3. Nie dotrwają z tym do 2023 roku.
odpowiedz   •   oceń :  
~Koszyszko, 15:46 23-07-2019,   20%
Trzeba zatrzymać budowę tego truciciela. Oby do wyborów. Potem niezależnie kto wygra, budowa zostanie zatrzymana.
odpowiedz   •   oceń :  
~Iga, 15:49 23-07-2019,   34%
Kto tam będzie mógł się ubiegać o zatrudnienie, tzn. z jakim wykształceniem, po jakich studiach?
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 16:23 23-07-2019,   32%
@~Iga Czy tylko katecheci na dyrektorów?
odpowiedz   •   oceń :  
~Iga do gościa i innych, 19:15 23-07-2019,   53%
Nie odpowiada się pytaniem na pytanie. Nie interesują mnie takie rzeczy. Ja pytałam konkretnie, czy ktoś może wie, czy w elektrowni będą także stanowiska dla osób z wykształceniem nietechnicznym, czyli jakieś np. biurowe, administracyjne i o nic innego więcej. Jak ktoś może wie, to niech odpowie, jak nie, to niech nie piszę pod moim komentarzem.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:49 23-07-2019,   25%
@~Iga do gościa i innych Praca tylko dla członków partii?
odpowiedz   •   oceń :  
~SZOK, 16:00 23-07-2019,   15%
to inwestycja dla tumanów .ŻADNEGO WYKSZTAŁCENIA NIE WYMAGAJĄ
odpowiedz   •   oceń :  
~Po prostu, 16:21 23-07-2019,   20%
Potrzebna jest rzeczowa debata z ekspertami, a nie towarzystwo wzajemnej adoracji. To sprawa, która dotyczy całego regionu, a nawet całej Polski. Sprawa jest bardzo kontrowersyjna i wymaga poważnej rozmowy, a nie biesiady!
odpowiedz   •   oceń :  
~Puszczyk, 17:45 23-07-2019,   18%
Biesiadka, biesiadeczka, a gdzie niezależni eksperci? Znaczy ręka rękę myje? Towarzystwo wzajemnej adoracji bez oglądania się na całą Polskę. Mało burz, wichrów , wysokich temperatur i ulewnych deszczy jak nigdy? No to postanówmy - będzie więcej, gdzieś mamy zmiany klimatyczne, napaśmy ruskich kupując od nich węgiel. Hurra! Kraj do przodu!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 18:12 23-07-2019,   85%
@~Puszczyk Burze, wichry, wysokie temperatury i ulewne deszcze są przez stare elektrownie opalane ruskim węglem. Stare jest lepsze, hurra, kraj do przodu!
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:22 23-07-2019,   72%
@~Puszczyk Nie zesraj się
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 19:46 23-07-2019,   27%
Ało Kulikov zaprzyjaźnił się z rumianym !Ale jaja !
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 20:08 23-07-2019,   43%
Panie prezydencie, prosimy o takie spotkanie dla wszystkich!
Niech Pan pokaże jak Panu zależy na mieszkancach i ich opinii. Chcemy móc zadawać pytania wykonawcy, poznać zagrożenia. Na prawde nie można zrobić nic takiego?

(Dodam, bo zaraz jakis agresor będzie sie burzyl - może byc wejście tylko z dowodami osobistymi potwierdzającymi zamieszkanie w Ostrołęce i okolicy, nawet papier, ze mieszka sie tu minimum 10 lat. Jest pełno ludzi, którzy mają wątpliwości).
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 00:24 24-07-2019,   25%
Kulik pokochał PiS super wiedziałem ze w gruncie rżeczy to pisowski człowiek gratulacje Łukasz
odpowiedz   •   oceń :  
~Karol, 09:45 24-07-2019,   88%
Kulik po prostu jest Prezydentem Ostrołęki a PiS rządzi na szczeblu centralnym. Dlaczego mieli by nie rozmawiać szczególnie, że samorząd uzyska środki z podatków dzięki elektrowni. W Ostrołęce powinna być siedzibą tej spółki.
odpowiedz   •   oceń :  
~Zabrze 09, 17:07 24-07-2019,   34%
Ostrołęka C nieekonomiczny i nieekologiczny projekt, w perspektywie 20 lat skazany na zamknięcie. Dlatego czas wreszcie przestać brnąć w węglową niewolę
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:50 25-07-2019,   50%
@~Zabrze 09 Ostrołęka B to nieekonomiczny i nieekologiczny projekt, który zamkną wcześniej niż w ciągu 20 lat, czy nowa elektrownia będzie czy nie będzie. Czas już przestać brnąć w niewolę starych elektrowni.
odpowiedz   •   oceń :  
~gość z Wrocławia, 17:13 24-07-2019,   40%
jeżeli ta elektrownia jest dla Ostrołęki taka ważna, to może Kulik ją zbuduje siłami miasta? Bo w Polsce jest zbędna
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 21:56 24-07-2019,   50%
@~gość z Wrocławia Jak jesteś z Wrocławia to powiedz to robotnikom z Dolmelu.
odpowiedz   •   oceń :  
~Gość, 05:47 25-07-2019,   -
@~gość z Wrocławia Zbędne w Polsce to są stare elektrownie.

"
Infrastruktura polskiego systemu wytwarzania energii elektrycznej należy wciąż do relatywnie starych. Średni wiek bloków w polskich elektrowniach wynosi ok. 40 lat, a tylko 10 proc. jest nowszych niż 10 lat. Budowane obecnie nowe bloki energetyczne korzystają z najnowszych dostępnych na rynku rozwiązań, takich jak technologia ultra -nadkrytyczna, zastosowana w projekcie nowego bloku C. Dzięki temu Elektrownia Ostrołęka C osiągnie sprawność na poziomie 46 proc., tym samym znacznie przewyższając średnią światową, która wynosi 33%. Oznacza to także o 26 proc. mniej emisji CO2 na każdy 1MW. Elektrownia zostanie wyposażona w instalacje oczyszczania spalin, które spełniają wymogi Unii Europejskiej, które obowiązywały będą od 2023 roku. Posiadać będzie również najnowocześniejsze systemy kontroli jakości powietrza, odpowiadające rygorystycznym normom unijnym w zakresie redukcji emisji cząstek stałych, tlenków azotu (NOx) i tlenków siarki (SOx), rtęci, fluorków i chlorków."
odpowiedz   •   oceń :  
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Zobacz również
Kalnedarz imprez
wrzesień 2019
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29  30  31 1
 2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
 16 17 18 19 20 21 22
 23 24 25 26 27 28 29
 30  1  2  3  4  5  6