eOstroleka.pl
Polska,

Nowe godziny otwarcia ZUS

REKLAMA
zdjecie 9967
zdjecie 9967
REKLAMA

Od 22 listopada obsługa klientów w poniedziałki odbywać się będzie do godz. 17.00. ZUS przypomina, że z jego usług można skorzystać bez wychodzenia z domu.

Od najbliższego poniedziałku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zmienia godziny obsługi klientów. W poniedziałki sale obsługi w całym kraju będą czynne od 8.00 do 17.00, a nie do 18.00. Zmiana została zaplanowana na okres od 22 listopada do 31 marca. W pozostałe dni robocze Zakład przyjmuje klientów od 8.00 do 15.00

Do dyspozycji pozostaje także infolinia ZUS. Konsultanci czekają na telefony i wiadomości mailowe od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 18.00. Ze specjalistami można skontaktować się pod nr 22 560 16 00 oraz adresem mailowym cot@zus.pl

Warto mieć konto w ZUS

Statystyki pokazują, że klienci ZUS doceniają także nowoczesne formy kontaktu z urzędem. Platforma Usług Elektronicznych ZUS ma już prawie 9 mln profili. Dzięki PUE możemy m.in. sprawdzić, czy pracodawca zgłosił nas do ubezpieczeń oraz czy nasi najbliżsi zostali zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego. Przez Internet uzyskamy informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach. Za pośrednictwem PUE można wysłać też wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe oraz rozliczyć składki.

Na popularność PUE wpłynął także fakt, że przepisy prawa zobowiązały klientów ZUS, by przesyłać wnioski dot. tarczy antykryzysowej wyłącznie elektronicznie. Chodzi tu m.in. o dodatek solidarnościowy, świadczenie postojowe oraz zwolnienie ze składek. Przez PUE załatwiamy też wszelkie sprawy związane z Polskim Bonem Turystycznym.

Jak założyć konto? Trwa to tylko kilka minut. Można to zrobić w placówce ZUS lub samodzielnie w domu. Trzeba wtedy jednak dysponować profilem zaufanym ePUAP, podpisem kwalifikowanym lub kontem w bankowości elektronicznej. Na stronie ZUS jest zamieszczona instrukcja w jaki sposób krok po kroku założyć konto na PUE.

E-wizyta, czyli eksperci ZUS na wyciągnięcie ręki

Pandemia sprawiła, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyśpieszył przygotowania nad nową formą kontaktu z klientami. Kilka miesięcy temu zakończyły się prace i od 4 listopada ubiegłego roku każdy ma już możliwość skorzystania z e-wizyty w ZUS. Od tego czasu z wirtualnej porady eksperta skorzystano w całej Polsce ponad 116 tys. razy. W województwie mazowieckim przez rok odbyło się niemal 21 tys. tego rodzaju konsultacji.

Aby można było odwiedzić ZUS online wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę e-wizyty. Podczas porady eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek, a także emerytur i rent zagranicznych. W ramach takiej wizyty można założyć także profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Od 16 lutego klienci mogą umawiać się również na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×