zdjecie 6128
2011-10-29T15:45:00+02:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Prokuratura podejmie decyzję w sprawie „Tygodnika Ostrołęckiego”

REKLAMA
Prokuratura Rejonowa w Ostrołęce

Ostrołęcka policja zakończyła czynności, które prowadziła w sprawie podejrzenia naruszenia ciszy wyborczej przez portal internetowy „Tygodnika Ostrołęckiego”. Wszystkie zebrane materiały - m.in. protokoły przesłuchań pracowników redakcji - trafiły do Prokuratury Rejonowej w Ostrołęce.

- Policjanci wykonali w tej sprawie wszystkie czynności zlecone przez prokuraturę. W poniedziałek, 24 października, materiały zostały przekazane Prokuraturze Rejonowej w Ostrołęce w celu podjęcia przez nią decyzji merytorycznej - powiedział nam Sylwester Marczak, rzecznik prasowy KMP.

Jednak do piątku w ostrołęckiej PR jeszcze nie podjęto takiej decyzji. Na pytania o nią oraz o to, czy również prokuratura będzie prowadziła jakieś czynności w tej sprawie, odpowiedziała nam prokurator Edyta Luchcińska.

- Prokuratura Rejonowa w Ostrołęce nadzoruje postępowanie w sprawie podania do publicznej wiadomości wyników sondaży przedwyborczych w serwisie internetowym Tygodnika Ostrołęckiego tj. o czyn z art. 500 kodeksu wyborczego. Postępowanie jest prowadzone w formie dochodzenia przez Komendę Miejską Policji w Ostrołęce, nie ma potrzeby wykonywania osobiście przez prokuratora jakichkolwiek czynności w toku tego dochodzenia. Dotychczas nie podjęto w sprawie decyzji merytorycznej - poinformowała nas Luchcińska. Art. 500 kodeksu wyborczego, o którym wspomina prokurator, brzmi następująco:

Kto, w związku z wyborami w okresie od zakończenia kampanii wyborczej aż do zakończenia głosowania, podaje do publicznej wiadomości wyniki przedwyborczych badań (sondaży) opinii publicznej dotyczących przewidywanych zachowań wyborczych lub przewidywanych wyników wyborów, lub wyniki sondaży wyborczych przeprowadzanych w dniu głosowania - podlega grzywnie od 500000 do 1000000 złotych.

Przypominamy. W dniu wyborów parlamentarnych - należący do grupy Media Regionalne „Tygodnik Ostrołęcki” - opublikował na swojej stronie internetowej wyniki sondaży przedwyborczych.

Artykuł pt. „Sondażowe wyniki wyborów parlamentarnych. Wierzyć im, czy nie?” opublikowano z datą 9 października o godz. 0:01 na stronie głównej portalu „TO”. Oprócz ogólnych informacji na temat sondaży, pod koniec tekstu znalazło się następujące zdanie: „A jak dziś wygląda poparcie dla partii politycznych według poszczególnych ośrodków badań?” z umieszczonymi poniżej wynikami sondaży CBOS, OBOP, GFK Polonia  SMG KRC.

O sprawie natychmiast poinformowały ogólnopolskie media, m.in.: RMF FM, wp.pl i TVN24. Natomiast Państwowa Komisja Wyborcza uznała opublikowanie wyników sondaży podczas ciszy wyborczej w serwisie internetowym „Tygodnika Ostrołęckiego” za najpoważniejszy tego typu incydent w kraju. Opinię taką wyraził podczas konferencji prasowej Kazimierz Czaplicki, sekretarz PKW.

W rozmowie z portalem press.pl Maciej Sulima, redaktor naczelny „TO”,  tak tłumaczył się z wpadki: To zgłoszenie to nieporozumienie. Sprawa dotyczy tekstu z 6 października, który wraz z innymi tekstami wyborczymi przekładaliśmy do nowego boksu i nowego, stworzonego dla materiałów wyborczych, layoutu - mówił Sulima. Dodawał też, że: To był błąd systemu informatycznego. Podczas przekładania tekstów przypisał on starym tekstom nowe daty.

Do sprawy będziemy wracać.  


Lek

Prokuratura Rejonowa w Ostrołęce
Zobacz również
Kalnedarz imprez
listopad 2020
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29  30  31  1
dk2 dk3 dk4 dk5 dk6  7  8
 9  10  11  12  13  14  15
 16 dk17  18  19 dk20 dk21  22
 23  24  25  26  27  28  29
 30  1  2  3  4  5  6
Dzisiaj:
Brak wydarzeń
zdjecie 6128