eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Rozmowy telefoniczne w ratuszu: nagrywane czy nie? Radny chce wyjaśnień

REKLAMA
zdjecie 9967
zdjecie 9967
REKLAMA

Jeden z radnych postanowił wyjaśnić kwestię nagrywania rozmów telefonicznych w Urzędzie Miasta. Ostatnio był to głośny temat, a to za sprawą naszej publikacji, w której ujawniliśmy zamiar rejestrowania rozmów (także wewnętrznych) w ratuszu. Jakub Frydryk zapytał prezydenta Ostrołęki czy rozmowy były nagrywane, a jeżeli tak - to czy czy zgodnie z obowiązującymi przepisami?

Prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik 30 kwietnia ogłosił urzędnikom informację o nagrywaniu rozmów telefonicznych. Według tej informacji, miałyby być nagrywane nie tylko rozmowy przychodzące i wychodzące, ale także wewnętrzne - czyli w przypadku gdy rozmawia ze sobą dwóch urzędników. Prezydent podał również powód zamontowania systemu nagrywania.

W naszym serwisie ujawniliśmy wiadomość, jaka została wysłana w wewnętrznym systemie UM do pracowników ratusza. Z naszych informacji wynika, że natychmiast rozpoczęto poszukiwania pracownika, który przekazał nam tę informację, a na stronie Urzędu Miasta pojawił się komunikat, w którym zaprzeczono informacji, jaką prezydent wysłał urzędnikom 30 kwietnia, a dotyczącej nagrywania rozmów wewnętrznych. Sytuacja jest zagadkowa, bo obecnie - gdy dzwonimy do ratusza - nie słyszymy komunikatu o nagrywaniu rozmowy.

W końcu sprawą zainteresował się jeden z radnych:

W związku z informacjami, jakie pojawiają się w przestrzeni publicznej, chciałbym zapytać czy w Urzędzie Miasta miało miejsce nagrywanie rozmów telefonicznych petentów oraz rozmów wewnętrznych urzędników? Jeśli tak, to czy było to prowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami?

- zapytał wiceprzewodniczący rady miasta Jakub Frydryk.

W sprawie nagrywania rozmów telefonicznych w Urzędzie Miasta wiceprzewodniczący rady miasta miał wiele pytań do prezydenta:

Czy wprowadzone zostały zmiany w regulaminie pracy dotyczące prowadzenia monitoringu rozmów telefonicznych? Jeśli tak, to w jakim dniu zostały one wprowadzone i czy zmiany regulaminu były uzgodnione z zakładową organizacją związkową reprezentującą pracowników? Czy Urząd Miasta Ostrołęki jako pracodawca i administrator danych osobowych poinformował wszystkie monitorowane osoby, czyli zarówno pracowników, jak i inne osoby, które obejmuje monitoring, m.in. o: tożsamości i danych kontaktowych administratora, celu przetwarzania danych rejestrowanych w wyniku monitoringu, przysługujących monitorowanej osobie prawach, podstawie prawnej i okresie przetwarzania danych rejestrowanych w ramach monitoringu?

Jak długo był prowadzony monitoring rozmów telefonicznych i jak długo będą przechowywane nagrania z prowadzonego od 30.04.2020 monitoringu rozmów telefonicznych wewnętrznych jak i zewnętrznych?

- pytał Frydryk.

Zapytanie radnego trafiło już do prezydenta Ostrołęki. Odpowiedzi powinniśmy spodziewać się w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×