eOstroleka.pl
Ostrołęka, O TYM SIĘ MÓWI

Zakaz jazdy dla ciężarówek nie pomógł. Ostrołęka znów była zakorkowana

REKLAMA
zdjecie 2232
zdjecie 2232
REKLAMA

W piątkowy wieczór wyjazd z Ostrołęki był prawdziwą gehenną dla kierowców. Nie pierwszy raz, ale z taką sytuacją ponownie trzeba było się zmierzyć, już w rzeczywistości wprowadzonego zakazu jazdy dla ciężarówek w godzinach 15.00-17.00. - Korki są nadal, a całe ograniczenie uderza tylko w lokalny transport oraz rodzime firmy - pisał radny powiatu ostrołęckiego Artur Kozłowski.

Ostrołęka od lat boryka się z korkami w godzinach szczytu. Dwa mosty zbiegające się do jednego ronda powodują zatory, w których trzeba odstać długo, by wydostać się z miasta. Niektórzy kierowcy, chcący dojechać do gminy Lelis, próbują to robić... przez Miastkowo. Mówią, że tak będą szybciej w domu.

Władze Ostrołęki podjęły próbę walki z korkami poprzez wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w godzinach 15.00-17.00. Niestety, miniony piątek pokazał, że na niewiele się to zdało. Korki utrzymywały się do godzin wieczornych, a kierowcy - chcąc, nie chcąc - musieli czekać na wyjazd z miasta. Na naszej facebookowej grupie kierowcy dali upust swojej frustracji - oto kilka przykładowych komentarzy:

  • Jeżeli nie zrobią więcej dróg wylotowych z miasta to będzie coraz to gorzej. Samochodów z roku na rok przybywa zaś dróg już nie;
  • Nic nie dał zakaz dla ciężarówek. Dopóki nie zrobią coś z tym, że jest wyjazd z dwóch mostów w jedno rondo, to poprawy żadnej nie będzie.
  • Pamietam jeszcze czasy kiedy nie bylo takich korkow. Masakra
  • I ciężarówek nie trzeba żeby korki były, totalna głupota z tym zakazem
  • Ograniczenia dla tirów. A korki jak były, to i będą wciąż póki nie będzie obwodnicy Ostrołęki

Pomysł wprowadzenia ograniczeń w ruchu ciężarówek już wcześniej mocno krytykowali radni powiatowi (przyjęli w tej sprawie nawet sprzeciw), jak również środowiska transportowców.

- To właśnie dziś jak w soczewce widać, że korki są nadal, a całe ograniczenie uderza tylko w lokalny transport oraz rodzime firmy. Po prostu paranoja, ale przecież zawsze można odhaczyć „działanie” na rzecz poprawy sytuacji - pisał w piątkowy wieczór radny powiatu ostrołęckiego Artur Kozłowski.

Samorządowiec z gminy Lelis, do której przejeżdżało się przez największe korki, wskazuje, że wprowadzając ograniczenie w ruchu nie przemyślano chociażby kwestii braku miejsc postojowych dla ciężarówek oczekujących na przejazd przez miasto.

- Zupełnie nie wzięto pod uwagę tego, że ruch w godzinach popołudniowych przeniesie się na drogi powiatowe celem ominięcia miasta w godzinach obowiązywania ograniczenia - i tak się dzieje, co obserwuję codziennie na drogach choćby w Łęgu Starościńskim - wskazał Kozłowski, dodając:

Bardzo chciałbym i wręcz marzę o tym, żeby z równie ogromną konsekwencją i zaciekłością UM Ostrołęki zajął się remontem ul. Słonecznej i upłynnieniem ruchu na skrzyżowaniu ww. ulicy z DK53. Pisanie wniosków o rządowe fundusze to jedno, ale doprowadzenie do realizacji to drugie - wystarczyłaby odrobina woli współpracy, choćby z lokalnymi parlamentarzystami, bo są ludzie, którym naprawdę zależy na tej sprawie.

Przy okazji, radny Kozłowski ujawnił, co prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik odpowiedział na stanowisko rady powiatu sprzeciwiające się wprowadzeniu ograniczeń w ruchu ciężarówek.

- Przyjąłem do wiadomości przedstawiony sprzeciw Rady Powiatu na wprowadzane zmiany w organizacji ruchu i zapewniam, iż pochylę się nad przedstawionymi w piśmie argumentami przemawiającymi za rezygnacją z wprowadzonych ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych - napisał prezydent Kulik.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29 dk30  1  2  3  4  5
×