2022-09-09T15:24:18+02:00 eOstroleka.pl
Ostrołęka, NASZ NEWS

Zakaz obowiązuje, korki pozostały. ZPD apeluje do władz Ostrołęki o rezygnację z ograniczeń

REKLAMA
zdjecie 2866
zdjecie 2866
REKLAMA
3
3
56

Zrzeszenie Przewoźników Drogowych zaapelowało do prezydenta Ostrołęki Łukasza Kulika o wycofanie się z wprowadzonego zakazu jazdy ciężarówek przez miasto w godzinach 15.00-17.00. - Ono w takiej postaci nie wnosi nic pozytywnego dla miasta i okolic, a wręcz przeciwnie - czytamy w stanowisku ZPD.

Ostrołęka od lat boryka się z korkami w godzinach szczytu. Dwa mosty zbiegające się do jednego ronda powodują zatory, w których trzeba odstać długo, by wydostać się z miasta. Władze Ostrołęki podjęły próbę walki z korkami poprzez wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów ciężarowych w godzinach 15.00-17.00. Ale w ubiegły piątek korki i tak w Ostrołęce były. 

Od początku wprowadzeniu ograniczeń sprzeciwiały się środowiska transportowców, jak również rada powiatu ostrołęckiego. Teraz ZPD apeluje do władz miasta o wycofanie się z zakazu. Stanowisko organizacji publikujemy w całości.

Stanowisko Zrzeszenia Przewoźników Drogowych w Ostrołęce:

Wprowadzony zakaz z dniem 29.08.2022 r. dla pojazdów ciężarowych nie przyniósł oczekiwanego efektu. W czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego ulice wyjazdowe w kierunku ronda Siemowita nadal się korkują, o czym można się przekonać każdego dnia chcąc wyjechać z miasta w godzinach 15:00 – 17:00. Apogeum zatorów powtarza się w każdy piątek, gdy tranzyt Warszawski rusza odetchnąć od smogu do „Zielonych Płuc Polski”.

Zrzeszenie Przewoźników Drogowych wystosowało wiele pism do Prezydenta Miasta Ostrołęki, w tym z dnia 08.06.2022 r. w którym to przedstawiliśmy nasze argumenty przeciw planom wprowadzenia zakazu. Po dwóch tygodniach obowiązującego wyżej wymienionego zakazu okazuje się, że mieliśmy racje. Problem ten istnieje nadal i nie zostanie rozwiązany dopóki infrastruktura drogowa miasta nie ulegnie daleko idącej reorganizacji i modernizacji. Najważniejszą sprawą ciągle pozostaje kwestia zbiegu dwóch mostów do jednego ronda. Prezes Zrzeszenia Pan Mirosław Szczepankowski sugerował przebudowanie ronda na skrzyżowanie wielopoziomowe w ciągu drogi krajowej nr 61, z jednoczesnym udrożnieniem bez kolizyjnym w ciągu ul. Słonecznej ( skrzyżowania z drogami na kierunku Łęgu przedmiejskiego, Łazy i Lelis). Planowana jest również budowa obwodnicy miasta, która przejmie w pewnej części ciężarowy ruch tranzytowy oraz z dużych zakładów takich jak Stora Enso, ale ruch lokalny samochodów osobowych nadal będzie powodował korki w tym newralgicznym punkcie. Są to jednak odległe plany, a potrzebne są nam rozwiązania chociażby częściowe na już.

Wiele ostrołęckich środowisk gospodarczych, w tym nasze Zrzeszenie ZPD, Rada Powiatu oraz Rada Miasta sprzeciwiały się wprowadzeniu zakazu jazdy dla pojazdów ciężarowych . W piśmie z dnia 22.06.2022 r. Rada Miasta Ostrołęki przedstawiła Panu Prezydentowi stanowisko Komisji Technicznej Rady Miasta, w której posiedzeniu uczestniczyli przedstawiciele Zrzeszenia zabierając głos, jednogłośnie podjęli wniosek, aby wyłączyć z planu wprowadzenia zakazów samochodów ciężarowych ostrołęckie firmy transportowe i inne branże, których samochody są zarejestrowane w Ostrołęce i Powiecie Ostrołęckim. Czy Pan Prezydent przychylił się do tego wniosku? Kierowcy ciężarówek po dostarczeniu lub odebraniu towaru do ostrołęckich firm chcąc opuścić teren naszego miasta i zakończyć pracę w miejscu swojego zamieszkania na terenie powiatu w kierunku Różana i Myszyńca, z powodu obowiązującego zakazu nie mogą tego uczynić i dotrzeć do swoich rodzin.

Oznakowanie tego zakazu jest bardzo mylące. Na granicach miasta zostały postawione żółte tablice informacyjne o zakazie pojazdów ciężarowych pow. 3,5 t na terenie Miasta Ostrołęki. W godzinach 15:00-17:00 patrole policyjnej drogówki już na granicy miasta zatrzymują nasze pojazdy ciężarowe, argumentując, że wyżej wymienione tablice zakazują im wjazdu na teren całego miasta Ostrołęki. Czemu tak się dzieje skoro zakaz dotyczy odcinków dróg :

  • Droga krajowa nr 61 ( ulica Romualda Traugutta, Mostowa i Warszawska) na odcinku od ronda im. Szendzielarza „Łupaszki” do skrzyżowania z ulicą Wincentego Witosa tj. od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 544 do skrzyżowania nr 627,
  • Droga krajowa nr 53 ( ulica Stacha Konwy) na odcinku od skrzyżowania z ulicą Słoneczną do ronda im. Księcią Siemowita III.

Z tej opisanej sytuacji rodzi się pytanie dlaczego Prezydent Miasta Ostrołęki jest tak negatywnie nastawiony do rodzimych firm różnych branż gospodarczych, jeśli one zatrudniają wielotysięczną rzeszę naszych mieszkańców dając w ten sposób stabilizację swoim pracownikom i ich rodzinom? W tym miejscu chcemy wspomnieć o rzece pieniędzy płynących do samorządu miasta z należnych podatków, z których to jest finansowanych wiele sektorów życia społecznego w naszym mieście, nie wspominając o sferze budżetowej.

Panie Prezydencie zwracamy się do Pana z prośbą, o wycofanie się z tego złego rozwiązania, gdyż ono w takiej postaci nie wnosi nic pozytywnego dla miasta i okolic, a wręcz przeciwnie.

Zrzeszenie Przewoźników Drogowych w Ostrołęce

REKLAMA

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
styczeń 2023
PnWtŚrCzPtSoNd
 26  27  28  29  30  31 dk1
 2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7 dk8
dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14 dk15
dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21 dk22
dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28 dk29
dk30 dk31  1  2  3  4  5
×