Partia Zieloni zapowiedziała "wsparcie działania uniemożliwienia budowy obwodnicy Ostrołęki DK53 przez przyrodniczo cenne tereny".
Według strony rządowej, obwodnica Ostrołęki o długości 13,5 km ma być budowana w latach 2026-2030 w ramach programu budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030. "Budowa obwodnicy Ostrołęki wynika z konieczności usunięcia ruchu tranzytowego z miasta Ostrołęka, poprawy warunków ruchu oraz bezpieczeństwa drogowego oraz poprawy warunków środowiskowych mieszkańców miasta. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego w powiecie ostrołęckim, na obszarze gmin: Ostrołęka, Olszewo-Borki i Lelis" - informuje GDDKiA.
Jak się jednak okazuje, pojawiają się już głosy mówiące o "uniemożliwieniu budowy" - przez "cenne przyrodniczo tereny". Dyskutują o tym podlascy działacze Zielonych.
- Tematem wczorajszego spotkania koła Białystok Zieloni było wsparcie działania uniemożliwienia budowy obwodnicy Ostrołęki DK53 przez przyrodniczo cenne tereny. Nasze koło jest zaangażowane w te działania. Wspieramy lokalnych działaczy, obrońców przyrody - poinformowało podlaskie koło Partii Zieloni.
Wygląda na to, że działacze Zielonych zamierzają działać w naszym regionie osobiście. "Więcej opiszemy po wrześniowych oględzinach terenu" - zapowiedzieli.