eOstroleka.pl
Ostrołęka, NASZ NEWS

Co się wydarzy na osiedlu Sienkiewicza? Wiceprezydent zdradza szczegóły wielkiego projektu [WIDEO]

REKLAMA
zdjecie 3121
zdjecie 3121
REKLAMA
zdjecie 3121
Posłuchaj

To temat, który zelektryzował mieszkańców Ostrołęki i regionu. Informowaliśmy już o nim wcześniej na łamach eOstrołęki, a teraz wracamy z nową porcją informacji – bo projekt, o którym mowa, nabiera tempa i staje się coraz bardziej realny. Jego realizacja może diametralnie zmienić komunikacyjną mapę miasta i otworzyć przed Ostrołęką zupełnie nowe perspektywy rozwoju.

Choć wstępne informacje wzbudziły ogromne zainteresowanie, dopiero teraz poznajemy skalę i ambicje, jakie wiążą się z tym przedsięwzięciem. O szczegółach rozmawialiśmy z wiceprezydentem miasta, Stanisławem Kubłem – zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, w którym zdradza kulisy przygotowań, harmonogram inwestycji, źródła finansowania oraz plany związane z rewitalizacją jednego z kluczowych rejonów Ostrołęki.

Chodzi o budowę zupełnie nowej, pełnowymiarowej stacji kolejowej – nie na obrzeżach, lecz w bezpośrednim sąsiedztwie centrum miasta, na osiedlu Sienkiewicza. To właśnie tu ma powstać nowoczesny dworzec, a wraz z nim – całkiem nowa linia kolejowa, która połączy Ostrołękę z trzema strategicznymi kierunkami: na północ w stronę Warmii, Mazur i Pomorza, na wschód do Białegostoku oraz na zachód – przez Wyszków do Warszawy.

Projekt przewiduje nie tylko rozwój kolei, ale i modernizację infrastruktury miejskiej – w tym przebudowę ulicy Sienkiewicza oraz wprowadzenie zmian w komunikacji publicznej. W planach jest również zagospodarowanie terenu po starym szpitalu – pojawić ma się tam m.in. tężnia solankowa i nowe obiekty usługowo-rekreacyjne.

Jest to projekt już dosyć dobrze zaawansowany, jest w fazie projektowej. Nie zakłada on działania punktowego w Ostrołęce, ale jest programem znacznie ambitniejszym. Dąży do rozszerzenia linii 53, która została wybudowana między Ostrołęką i Chorzelami, o taki element wpięcia tej linii do sieci w województwie warmińsko-mazurskim, czyli do Szczytna, a to umożliwia nam wpięcie docelowe z Olsztynem, ale także z Trójmiastem, co jest bardzo ważne oraz umożliwia powiązanie tej linii kolejowej z Orzyszem, Piszem, Giżyckiem. Nie trzeba wcale budować pełnej szprychy łączącej z Giżycko z Ostrołęką do CKP, żeby osiągnąć ten sam cel dosyć niewielkimi nakładami. Ten projekt również uwzględnia przebudowę linii Ostrołęka - Warszawa z pominięciem przesiadki w Tłuszczu. (...). Mówimy tutaj o projekcie, który ma kosztować w granicach 300 - 400 milionów i byłby realizowany na koszt PKP i uwzględniałby modernizację istniejącej linii kolejowej Ostrołęka - Wyszków - Warszawa, a także dodanie komponentu Łomża do Ostrołęki przez Śniadowo. W Ostrołęce pociągi kursowałyby z częstotliwością co godzinę, z komunikacją z Warszawą w godzinę.

- mówi wiceprezydent Kubeł

To, co jeszcze niedawno wydawało się odległą wizją, dziś staje się konkretnym planem – już w fazie projektowej. Nowa jakość komunikacji, szybsze połączenia z Warszawą (w niecałą godzinę!) i szansa na wzmocnienie pozycji Ostrołęki jako regionalnego węzła transportowego – wszystko to w zasięgu ręki.

Nie przegap szczegółów – obejrzyj nasz wywiad wideo z wiceprezydentem Ostrołęki i dowiedz się, co dokładnie czeka miasto w najbliższych latach.

Materiał filmowy 1 :

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Zaloguj się, by komentować
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
wrzesień 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1  2 dk3 dk4  5 dk6 dk7
 8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
 15 dk16 dk17 dk18  19  20 dk21
 22  23 dk24  25 dk26  27  28
dk29  30  1  2  3  4  5
Dzisiaj:
Brak wydarzeń
×