eOstroleka.pl
Ostrołęka, NASZ NEWS

Co się wydarzy na osiedlu Sienkiewicza? Wiceprezydent zdradza szczegóły wielkiego projektu [WIDEO]

REKLAMA
zdjecie 9753
zdjecie 9753
REKLAMA
zdjecie 9753

To temat, który zelektryzował mieszkańców Ostrołęki i regionu. Informowaliśmy już o nim wcześniej na łamach eOstrołęki, a teraz wracamy z nową porcją informacji – bo projekt, o którym mowa, nabiera tempa i staje się coraz bardziej realny. Jego realizacja może diametralnie zmienić komunikacyjną mapę miasta i otworzyć przed Ostrołęką zupełnie nowe perspektywy rozwoju.

Choć wstępne informacje wzbudziły ogromne zainteresowanie, dopiero teraz poznajemy skalę i ambicje, jakie wiążą się z tym przedsięwzięciem. O szczegółach rozmawialiśmy z wiceprezydentem miasta, Stanisławem Kubłem – zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, w którym zdradza kulisy przygotowań, harmonogram inwestycji, źródła finansowania oraz plany związane z rewitalizacją jednego z kluczowych rejonów Ostrołęki.

Chodzi o budowę zupełnie nowej, pełnowymiarowej stacji kolejowej – nie na obrzeżach, lecz w bezpośrednim sąsiedztwie centrum miasta, na osiedlu Sienkiewicza. To właśnie tu ma powstać nowoczesny dworzec, a wraz z nim – całkiem nowa linia kolejowa, która połączy Ostrołękę z trzema strategicznymi kierunkami: na północ w stronę Warmii, Mazur i Pomorza, na wschód do Białegostoku oraz na zachód – przez Wyszków do Warszawy.

Projekt przewiduje nie tylko rozwój kolei, ale i modernizację infrastruktury miejskiej – w tym przebudowę ulicy Sienkiewicza oraz wprowadzenie zmian w komunikacji publicznej. W planach jest również zagospodarowanie terenu po starym szpitalu – pojawić ma się tam m.in. tężnia solankowa i nowe obiekty usługowo-rekreacyjne.

Jest to projekt już dosyć dobrze zaawansowany, jest w fazie projektowej. Nie zakłada on działania punktowego w Ostrołęce, ale jest programem znacznie ambitniejszym. Dąży do rozszerzenia linii 53, która została wybudowana między Ostrołęką i Chorzelami, o taki element wpięcia tej linii do sieci w województwie warmińsko-mazurskim, czyli do Szczytna, a to umożliwia nam wpięcie docelowe z Olsztynem, ale także z Trójmiastem, co jest bardzo ważne oraz umożliwia powiązanie tej linii kolejowej z Orzyszem, Piszem, Giżyckiem. Nie trzeba wcale budować pełnej szprychy łączącej z Giżycko z Ostrołęką do CKP, żeby osiągnąć ten sam cel dosyć niewielkimi nakładami. Ten projekt również uwzględnia przebudowę linii Ostrołęka - Warszawa z pominięciem przesiadki w Tłuszczu. (...). Mówimy tutaj o projekcie, który ma kosztować w granicach 300 - 400 milionów i byłby realizowany na koszt PKP i uwzględniałby modernizację istniejącej linii kolejowej Ostrołęka - Wyszków - Warszawa, a także dodanie komponentu Łomża do Ostrołęki przez Śniadowo. W Ostrołęce pociągi kursowałyby z częstotliwością co godzinę, z komunikacją z Warszawą w godzinę.

- mówi wiceprezydent Kubeł

To, co jeszcze niedawno wydawało się odległą wizją, dziś staje się konkretnym planem – już w fazie projektowej. Nowa jakość komunikacji, szybsze połączenia z Warszawą (w niecałą godzinę!) i szansa na wzmocnienie pozycji Ostrołęki jako regionalnego węzła transportowego – wszystko to w zasięgu ręki.

Nie przegap szczegółów – obejrzyj nasz wywiad wideo z wiceprezydentem Ostrołęki i dowiedz się, co dokładnie czeka miasto w najbliższych latach.

Materiał filmowy 1 :

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Zaloguj się, by komentować
tępiciel lemingów, 17:43 29-07-2025,   85%
To ma sens, drugi tor do Tłuszcza, z prędkością CPK. Ciekawe co na to posłanka czy poseł Mariusz, pomogą?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
panek marek jacek, 19:23 29-07-2025,   71%
Do 2027/2028 to sporo czasu. Dużo się może zmienić. Ten dworzec i zmodernizowana linia potrzebna od zaraz, czyli w 2025/2026 r.
To wygląda jak lista obietnic przed przedterminowymi wyborami do sejmu i senatu jak i samorządowych. Coś w trawie się iskrzy.
Proszę o konkretne plany do publicznej publikacji. Jak to ma wyglądać. Wizualizację projektu, szczegółowo! Po drugie jak będzie obsługiwana linia w kierunku Szczytna, Olsztyna czy Trójmiasta, jak jest tylko jednotorowa a most oddany nie dawno ma przepustowość tylko jednego pociągu?
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
Zbigniew Dąbrowski, 03:43 30-07-2025,   90%
Trzeba było to zaplanować zanim powstało osiedle na Tobolicach, teraz trzeba będzie wyburzyć wiele domów by zrobić łuk kolejowy na Warszawę. Chyba, że z nowego dworca pociągi nie będą odjeżdżać do Warszawy. Poza tym dworzec na oczyszczalni ścieków jest mistrzowskim marketingiem miasta. "Ostrołęka to takie miasto gdzie śmierdzi"
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
Kris K, 11:05 30-07-2025,   80%
Super, będziemy sławni że mamy śmierdzący dworzec kolejowy w lesie  
odpowiedz   •   oceń :     •   zgłoś
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Kalendarz imprez
lipiec 2025
PnWtŚrCzPtSoNd
 30 dk1  2  3 dk4 dk5 dk6
 7  8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13
 14  15 dk16  17 dk18 dk19 dk20
 21  22  23 dk24 dk25 dk26 dk27
 28 dk29  30  31  1  2  3
Dzisiaj:
Brak wydarzeń
×