Spadki liczby ludności w Ostrołęce zastanawiają i niepokoją. Comiesięczne raporty to kolejny alarmujący sygnał w długotrwałym procesie wyludniania się miasta. Czy Ostrołęka powtórzy los polskich miast, które straciły nawet 16% mieszkańców? Eksperci nie mają wątpliwości: bez zdecydowanych działań, do 2060 roku w naszym mieście może mieszkać zaledwie 31,5 tysiąca osób.
Dramatyczne prognozy dla Ostrołęki
Liczby nie kłamią. Gdy w 1999 roku powstawało województwo mazowieckie, Ostrołękę zamieszkiwało 54 tysiące osób. W 2023 roku ta liczba spadła do nieco ponad 48 tysięcy. To ubytek prawie 6 tysięcy mieszkańców w ciągu zaledwie ćwierćwiecza.
Według prognoz Urzędu Statystycznego w Warszawie, w 2060 roku Ostrołękę ma zamieszkiwać jedynie 31,5 tysiąca mieszkańców. To spadek o ponad 40 procent w porównaniu do stanu z 1999 roku.
Problem wyludniania się dotyczy całej Polski. Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego, na koniec 2024 roku populacja kraju zmniejszyła się do 37 milionów 490 tysięcy osób – o około 147 tysięcy mniej niż rok wcześniej. W 2024 roku zarejestrowano około 252 tysiące urodzeń żywych, co stanowi najniższą liczbę urodzeń odnotowaną w Polsce od czasów zakończenia II wojny światowej.
Współczynnik dzietności spadł do zaledwie 1,11, podczas gdy do zastępowalności pokoleń potrzebny jest wskaźnik na poziomie 2,1. Najbardziej pesymistyczne scenariusze zakładają, że do 2060 roku populacja kraju spadnie do zaledwie 26,7 miliona osób.
Dramatyczne ubytki ludności dotykają szczególnie małe i średnie miasta. Na przestrzeni ostatnich 20 lat wielką skalę depopulacji zanotowano w Bytomiu (ubytek 16,6 procent ludności), Wałbrzychu (16,5 procent) i Łodzi (15,8 procent).
Kurczące się miasta – polska specjalność
Badania demografa z Uniwersytetu Łódzkiego, prof. Piotra Szukalskiego, pokazują, że w latach 2002-2017 liczba ludności zmniejszyła się aż w 591 polskich miastach – to niemal 70 procent wszystkich miast w kraju. W przypadku miast na prawach powiatu spadek ten zauważalny był w 56 na 66 ośrodków. Co ciekawe, nawet województwo mazowieckie, które jako całość odnotowuje przyrost ludności (to zasługa Warszawy), nie jest wolne od problemu depopulacji.
Według analizy przeprowadzonej przez Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN, prognozy dla niektórych polskich miast są jeszcze bardziej pesymistyczne niż oficjalne dane GUS.
Kluczem do zrozumienia procesu depopulacji jest analiza struktury wiekowej mieszkańców. W Ostrołęce dramatycznie spadła liczba najmłodszych mieszkańców. Podczas gdy w 1999 roku w mieście mieszkało ponad 17 tysięcy osób w wieku 0-19 lat, w 2023 roku było ich zaledwie 9,6 tysiąca. Równie wymowne są dane dotyczące rodzin. Według Narodowego Spisu Powszechnego, w 2002 roku w Ostrołęce było 9,7 tysiąca rodzin z dziećmi do 24 roku życia, a w 2021 roku ta liczba spadła do zaledwie 6,3 tysiąca.
Proces depopulacji ma konkretną przyczynę: wyjeżdżają głównie ludzie młodzi. Wielu absolwentów ostrołęckich szkół średnich wyjeżdża na studia do Warszawy, Olsztyna, Białegostoku czy innych większych ośrodków akademickich. Problem w tym, że większość z nich po skończeniu edukacji już do rodzinnego miasta nie wraca.
Sonda przeprowadzona w przeszłości przez eOstrołękę wśród mieszkańców pokazała alarmujące dane: aż 36,07 procent ankietowanych twierdziło, że przy najbliższej okazji wyjedzie do większego miasta lub za granicę. Niewiele mniej, bo 35,25 procent respondentów, swoją przyszłość w Ostrołęce uzależniało od tego, jakie będą tu warunki do życia. Jedynie 28,69 procent głosujących było przekonanych, że Ostrołęka jest ich wymarzonym miejscem na ziemi.
Gdy wyjeżdżają głównie ludzie młodzi, lokalne społeczności starzeją się. Taki region przestaje być atrakcyjny dla przedsiębiorców. Trudno bowiem znaleźć w nim osoby chętne do pracy, zaś popyt na produkowane towary i oferowane usługi jest niski. Błędne koło, z którego trudno wyjść.
Co można zrobić? Lekcje z innych miast
Eksperci podkreślają, że małe i średnie miasta muszą pogodzić się z faktem, że nie odzyskają już dawnej liczby mieszkańców.
Mimo ponurych prognoz, Ostrołęka ma też swoje atuty. W ciągu ostatnich 25 lat znacznie poprawiła się infrastruktura i stan bezpieczeństwa. Stopa bezrobocia spadła z 24 procent w 2003 roku do 7,5 procent w 2023 roku. Znacząco wzrosła liczba lekarzy na 10 tysięcy ludności – z niecałych 35 w 1999 roku do 59 w 2022 roku. Liczba przestępstw na 1000 mieszkańców spadła z blisko 40 w 2013 roku do 29,5 w 2023 roku.
To pokazuje, że miasto potrafi się rozwijać i zmieniać na lepsze. Pytanie brzmi: czy potrafimy te pozytywne zmiany wykorzystać, by zatrzymać młodych ludzi?
Demograficzne wyzwania, przed którymi stoi Ostrołęka, są poważne, ale nie unikalne. Wiele polskich miast zmaga się z tym samym problemem. Różnica polega na tym, jak władze i mieszkańcy na nie reagują. Czy Ostrołęka pójdzie śladem Bytomia i Wałbrzycha, tracąc co szóstego mieszkańca? A może uda się nam stworzyć miasto, które choć mniejsze, będzie atrakcyjnym miejscem do życia dla wszystkich pokoleń?
Odpowiedź na te pytania zależy od decyzji, które podejmujemy już dziś. Demograficznej zapaści nie da się powstrzymać z dnia na dzień, ale można ją spowolnić i dostosować się do nowej rzeczywistości. Czas na strategiczne myślenie i odważne działania – bo każdy rok zwłoki oznacza kolejnych wielu mieszkańców mniej.
Wasze opinie
STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
~Barabasz, 22:43 16-10-2025, 72%
30zl za godzinę. Renty alkoholowe itd. Pozdrawiam NAUKOWCÓW
~Oka, 22:51 16-10-2025, 19%
Przecież ludzie tego chcieli, PRL nie pasował to mają wolną Polskę o o co chodzi? Ludzie tego chcieli, żeby w Ostrołęce zamiast 54 tysięcy mieszkańców było 48 tysięcy.
~30 zł za godzinę, 23:03 16-10-2025, 40%
To Wina Kotowskiego i Stańczyka nic nie robili.
~tępiciel lemingów, 03:14 17-10-2025, 56%
@~30 zł za godzinę
Tak, za ich następców poprawiła się demografia. Młodzi zaczęli osiedlać się w mieście.
Jasne, za prezydenta i Stańczyka z PiS w 12 lat "nic nie robili” nowa pływalnia, stacja segregacji, kilkanaście nowych boisk szkolnych, sztuczne boisko przy stadionie, park na Bursztynowym, termomodernizacja kilkunastu szkół i przedszkoli, budowa i przebudowa gromady ulic (np. ciąg od Sienkiewicza - Korczaka-Ulmów - Dobrzanskiego do Hallera, Wiejska na Stacji, Sikorskiego Kleeberga Pileckiego Madalińskiego na Centrum i ok 100 innych ulic i uliczek, chodników i ścieżek itd), głównie za pieniądze z zewnątrz, przebudowany stary most z pozyskaną przez Kotowskiego kasą z rządu i Energi (ok. 37 mln), zaprojektowanie i przygotowanie kasy na Multicentrum i trasę na Stację (ulice Ostrowska Słowackiego), muzeum z kładką o dobrej wysokości zamiast ruiny starego aresztu. I tak można wymieniać i wymieniać.
~Radek, 06:14 17-10-2025, 53%
@~tępiciel lemingów
Wiesz co już te twoje pitolenie głupot jest naprawdę nudne. Płacą ci za pisanie tych bredni i tak w koło.
~Prawda, 06:42 17-10-2025, 44%
@~tępiciel lemingów
Panie czartoryski ile zrobiliscie tyle też spowrdol….ie i taka jest prawda
~Prawda, 06:51 17-10-2025, 39%
@~tępiciel lemingów
Nie 48 tys 38 tys!!! Jezeli by odliczył osoby zameldowane w miescie Ostroleka u RODZICÓW a mieszkajace w pobliskich gminach aby dzieci byly w przedszkolu,miec z tego tytułu ulgi,nie placić za smieci i podatki w swojej gminie, gdyby odjąć osoby od lat pracujace w innych większych miastach i wynajmujace tam mieszkania czy odjąć tych za granicą a wciaż zameldowanych w rodzinnym domu to bysmy wszyscy byli 😮
~wonnnnnnnnnnnnnn, 09:20 17-10-2025, 40%
@~Radek
twoja prawda komuchu co dzien srata na POLSKE KURPIE draniu co te v100 konkretow na 100 realizyjesz komuchu
~Xyxyx, 23:20 16-10-2025, 88%
Jeśli ludzie młodzi nie mają pracy przez osoby od 3 lat siedzące na emeryturze i pracujące dalej to co tu się dziwić że wyjeżdżają. Muszą jakoś utrzymać rodziny, które założyli. Niech się nie dziwi nikt, że wyjeżdżają albo nie rodzą się dzieci. Trzeba za coś żyć i opłacać rachunki. Może trzeba zmienić prawo tak by młodzi ludzie chcieli mieć i więcej dzieci i pewniejsze miejsca pracy. Bo te dzieci też chcą jeść a na to trzeba zarobić.
~Fiołek, 02:42 17-10-2025, 86%
Moi mili ,na początku pozdrawiam hejterów co zapewnie zacnie beda mnke hejtowac.
Zacznijmy od początku kiedys Ostrołęka miasto wojewódzkim,czy napływ ludzi ,inwestycji,inwestorów-miejsc pracy ,a co za tym idzie wpływów-podatkow do kasy miejskich.Nie na co sie czarować i bezczelnie odzukieod lat .
OSTROŁĘKA nie miala i nie ma szczęścia do włodarzy,dobrych i mądrych przedsiębiorczych radnych ,wlodarzy którzy powinni być jak menadżerowie z mocna pozycja nie tylko w mieście .Jak już sie dostaną do żłoba garną grabiami do siebie...
Nie mowa jiz absolutna o poslach każdej maści,poprostu Ostrołęka nie ma i nie miała ,posłów z siłą przebicia ,mocna charyzmą,osobowością,umiejętnością mocne przebicia sie na Wiejskiej w Sejmie (dobrego silnego zaplecza lobbingowego ) dla swego miasta.
MIASTO ktore zostało zdegradowane do miasteczka powiatowego-teraz prowincjonalnego.
Gdzie "NASI" podobno posłowie kompletnie nic dla tego miasta nie zrobiło od lewa do prawa a ostatnie poczynania posła Mariusz maja sie wykurus z tym o czym ten gość mowi a co innego robi(głosują np ; przeciwko szprysze nr 3 PKP ,dla miast) w przeciwieństwie do wlodarzy z Łomży na wskroś Ostrołęce gdzie dzieje sie powstają nowe tory,beda nowe pla żenią bezpośrednie do i z Warszawy i Białegostoku,co wiecej powstanie z programu kolejowego Łomża nowy dworze PKP ,Via Baltica -co za tym idzie ;inwestycje drogowej kolejowe ,nowe miejsca pracy ,Ostrołęka fakt lezy w ciekawym położeniu ale to nie przekłada sie praktycznie na nic ,tak na nic .Młodzież wyjezdza (co nie dziwi) do większy aglomeracji,metropolii gdzie najzwyczajniej w świecie poprostu maja szanse na wykształcenie,kursy ,szkolenia ,rozwijania sie zawodowo ,hobbistycznie. Pot praktyczny,staże ,szkolenia,prace.A przy ttm maja ,prawdziwe i bogate życie kulturalne ,rozrywkowe,kina teatry itd.Ostroleka a raczej rzadzacy nke sprostał by stworzyć jak sasz zamęczy (Łomża ) prawdziwej dobrej szkoły wyższej i bazy do tejże szkoły dydaktycznie,bazy naukowej,i towarzyszącą przy rtm infrastrukture itd.Co dało by szerg plusów dla miasta co Lomzy sie udało..
Miasto degradowane do miasteczka prowincjonalnego (wiem ze to co pisze boli ) bo mnóstwo rzeczy i spraw poprostu ,zaprzepaszczono,zmarnowano ,tudzież sie nie postarano .
Dla ludzi w młodych i w średnim wieku Ci Ostrołęczanie i Ostrołęczanki najwyraźniej w świecie nie maja możliwości gdzieś wyjść by móc spotkać sie ze znajomymi (nie licząc prywatnych domowek) dla seniorów co i nóż (caly czas coś sie dzieje ,coś jest organizowane) nke mam abnic do seniorów,ale miasto zapomniało o młodych i ludzi w.średnim wieku,toc nie tylko seniorzy zyja w Ostrołęce...
(Domyślam sie elektorat który zagłosuje,vo cos im sie rzuca) .A jesli mi ktos powie no ale były dni Ostrołęki ,inkubator itd to jest poprostu śmieszny mówiąc delikatnie raz do roku (patrzeć co robia dla seniorow) .
Miasto które nie ma wizji na przyszłość,ba ,planu ,konceptu na rozwój,dla firm -bo w mieście nie ma już miejsca na takie inwestycje,brak wizji ściągania przedsiębiorczości zewnętrznej .Brak planowania.
W środku miasta na otarcie łez dostaną państwo "DWORZEC PRZESIADKOWY" jak to nie którzy piszą o zgroza zwanymi peronach(dla mnie osobiście peronu to sa namioty dworcu PKP)
Czego by tu nie tknąć to sa lata zaniedań "Park miejski" w którym dziesiątki drzew sa uschnięty i zagrażają ludziom,a jednocześnie leje sie steku tysiące ton betonu w samy centrum parku na skatepark itd,kteu nie jest miejscem na te kuriozum.Gdzie mln zl a nie przewidziano monitoringu (4dni zajęli wandalizm zniszczenie tabliczek z nazwami alejek),gdzie brud ,smród ja odchodów ptactwa jest taki ,jeszcze zanim wejdziesz do "parku " ,nowa rewitalizacja tego "parku" a już wszystko oklepane odchodzi.
I tak pisać by mozna dlugi felieton tudzież w odcinkach ,więc ja nie.dziwie sie ze mlodzi i w średnim wieku ludzie uciekają stąd i beda uciekać bo to miasto ,choc bylo z potencjałem to autentycznie i z bólem serca to piszę,poprostu go zmarnowało i zaprzepaściło...
Gdzie jesli juz masz pracę, to zarabiasz średnio mediana netto max 3500-5500zl max a ok 15% ma wiecej ...
~Fiołek, 02:54 17-10-2025, 85%
@~Fiołek
Gdzie mie ma dobrych połączeń bezpośrednich sa z przesiadkami w XXI.w(poza tu progres relacja Ostrołęka Białystok Ostrołęka)
Miasto samych aptek ,banków,kebabów,a tak naprawdę nie ma gdzie wyjść.Pisac by mozna b długo. OSTROŁĘKA poprostu swoj potencjal geograficzny i gospodsrczy zaprzepasciala .Nawet krajowa droge bodajze nr61 z wojewódzkiej zdegradowano do powiatowej ,komentarzu sorry za błędy,mała awaria klawiatury.
~Hummer, 07:39 17-10-2025, 40%
@~Fiołek
Drogę 61 zdegradowano z krajowej na wojewódzką
~byłymieszkaniecosbtrołęki, 02:56 17-10-2025, 91%
Zabrałem z tego miasta rodzinę i wyjechałem z powodu braku pracy , po prostu nie miałem układów żeby się gdzieś załapać a próbowałem bez znajomości niestety nie udało się.
~Fiołek, 03:04 17-10-2025, 100%
@~byłymieszkaniecosbtrołęki
JEST mi z tego powodu przykro ale aie z Tobą zgadzam wszędzie trzeba mieć plecy ale w Ostrołęce to juz wogole ,szklany sufit.
Poza tym nie ma żadnych poważnych konkretnych działan naprawczych by ludzie mieli gdzie pracować itd
Zacznijmy od początku kiedys Ostrołęka miasto wojewódzkim,czy napływ ludzi ,inwestycji,inwestorów-miejsc pracy ,a co za tym idzie wpływów-podatkow do kasy miejskich.Nie na co sie czarować i bezczelnie odzukieod lat .
OSTROŁĘKA nie miala i nie ma szczęścia do włodarzy,dobrych i mądrych przedsiębiorczych radnych ,wlodarzy którzy powinni być jak menadżerowie z mocna pozycja nie tylko w mieście .Jak już sie dostaną do żłoba garną grabiami do siebie...
Nie mowa jiz absolutna o poslach każdej maści,poprostu Ostrołęka nie ma i nie miała ,posłów z siłą przebicia ,mocna charyzmą,osobowością,umiejętnością mocne przebicia sie na Wiejskiej w Sejmie (dobrego silnego zaplecza lobbingowego ) dla swego miasta.
MIASTO ktore zostało zdegradowane do miasteczka powiatowego-teraz prowincjonalnego.
Gdzie "NASI" podobno posłowie kompletnie nic dla tego miasta nie zrobiło od lewa do prawa a ostatnie poczynania posła Mariusz maja sie wykurus z tym o czym ten gość mowi a co innego robi(głosują np ; przeciwko szprysze nr 3 PKP ,dla miast) w przeciwieństwie do wlodarzy z Łomży na wskroś Ostrołęce gdzie dzieje sie powstają nowe tory,beda nowe pla żenią bezpośrednie do i z Warszawy i Białegostoku,co wiecej powstanie z programu kolejowego Łomża nowy dworze PKP ,Via Baltica -co za tym idzie ;inwestycje drogowej kolejowe ,nowe miejsca pracy ,Ostrołęka fakt lezy w ciekawym położeniu ale to nie przekłada sie praktycznie na nic ,tak na nic .Młodzież wyjezdza (co nie dziwi) do większy aglomeracji,metropolii gdzie najzwyczajniej w świecie poprostu maja szanse na wykształcenie,kursy ,szkolenia ,rozwijania sie zawodowo ,hobbistycznie. Pot praktyczny,staże ,szkolenia,prace.A przy ttm maja ,prawdziwe i bogate życie kulturalne ,rozrywkowe,kina teatry itd.Ostroleka a raczej rzadzacy nke sprostał by stworzyć jak sasz zamęczy (Łomża ) prawdziwej dobrej szkoły wyższej i bazy do tejże szkoły dydaktycznie,bazy naukowej,i towarzyszącą przy rtm infrastrukture itd.Co dało by szerg plusów dla miasta co Lomzy sie udało..
Miasto degradowane do miasteczka prowincjonalnego (wiem ze to co pisze boli ) bo mnóstwo rzeczy i spraw poprostu ,zaprzepaszczono,zmarnowano ,tudzież sie nie postarano .
Dla ludzi w młodych i w średnim wieku Ci Ostrołęczanie i Ostrołęczanki najwyraźniej w świecie nie maja możliwości gdzieś wyjść by móc spotkać sie ze znajomymi (nie licząc prywatnych domowek) dla seniorów co i nóż (caly czas coś sie dzieje ,coś jest organizowane) nke mam abnic do seniorów,ale miasto zapomniało o młodych i ludzi w.średnim wieku,toc nie tylko seniorzy zyja w Ostrołęce...
(Domyślam sie elektorat który zagłosuje,vo cos im sie rzuca) .A jesli mi ktos powie no ale były dni Ostrołęki ,inkubator itd to jest poprostu śmieszny mówiąc delikatnie raz do roku (patrzeć co robia dla seniorow) .
Miasto które nie ma wizji na przyszłość,ba ,planu ,konceptu na rozwój,dla firm -bo w mieście nie ma już miejsca na takie inwestycje,brak wizji ściągania przedsiębiorczości zewnętrznej .Brak planowania.
W środku miasta na otarcie łez dostaną państwo "DWORZEC PRZESIADKOWY" jak to nie którzy piszą o zgroza zwanymi peronach(dla mnie osobiście peronu to sa namioty dworcu PKP)
Czego by tu nie tknąć to sa lata zaniedań "Park miejski" w którym dziesiątki drzew sa uschnięty i zagrażają ludziom,a jednocześnie leje sie steku tysiące ton betonu w samy centrum parku na skatepark itd,kteu nie jest miejscem na te kuriozum.Gdzie mln zl a nie przewidziano monitoringu (4dni zajęli wandalizm zniszczenie tabliczek z nazwami alejek),gdzie brud ,smród ja odchodów ptactwa jest taki ,jeszcze zanim wejdziesz do "parku " ,nowa rewitalizacja tego "parku" a już wszystko oklepane odchodzi.
I tak pisać by mozna dlugi felieton tudzież w odcinkach ,więc ja nie.dziwie sie ze mlodzi i w średnim wieku ludzie uciekają stąd i beda uciekać bo to miasto ,choc bylo z potencjałem to autentycznie i z bólem serca to piszę,poprostu go zmarnowało i zaprzepaściło...
Gdzie jesli juz masz pracę, to zarabiasz średnio mediana netto max 3500-5500zl max a ok 15% ma wiecej ...
~Gość, 05:00 17-10-2025, 42%
Nowe zakłady. W starych zakładach jest praca dla Ukraińców , brak dla Polaków, Oprzednie elektrownie budowali Polscy , a teraz kogo zsyrudniają do budowy elektrowni gazowej,. Jak ma być dobrze w tej Polsce , jak młodzi za chlebem muszà wyjeżdżać z kraju. Dla nich nie ma pracy w Ostrołęce O to wielka filozofia.
~tępiciel lemingów, 07:02 17-10-2025, 72%
@~Gość
Dobrze, że Ukraińcy pracują, a nie przebywają w Polsce za darmo.
~Polak, 07:59 17-10-2025, 30%
@~tępiciel lemingów
Nieco dawniej pisałeś banderowcu, że uchodźcom trzeba zapewnić jak najlepsze warunki bytowe. na nasz koszt! Widać, że zmienisz front!
~no, 09:52 17-10-2025, 40%
@~Polak
no czytam kolege i nie widzialem zeby tak sral na POLSKIE JAK komuchy i ty madra glowo
~tępiciel lemingów, 13:01 17-10-2025, 100%
@~Polak
Puri boi się pomocy Ukrainie.
~arnie, 05:28 17-10-2025, 59%
do tl..
basen za pieniądze z Elektrowni za sprzedaz OPEC ...Zero dofinansowania z UE choc podobno był od tego niejaki Stańczyk...most Energa...itd....12 lat zmarnowane...budowali parkingi przy Kosciolach...
Teraz w rok zrobiono więcej niż przez 17 lat bo Gruby też jadł tylko kebaby
~tępiciel lemingów, 05:42 17-10-2025, 50%
@~arnie
Basen za pieniądze za sprzedaż OPEC i zero dofinansowania z UE, bo 8 lat rząd PO i PSL nie przyznawał miastu dofinansowania. Zapomniałem dopisać parkingi przy kościołach.
Jasne, za prezydenta i Stańczyka z PiS w 12 lat "12 lat zmarnowane...budowali parkingi przy Kosciolach” nowa pływalnia, stacja segregacji, kilkanaście nowych boisk szkolnych, sztuczne boisko przy stadionie, park na Bursztynowym, termomodernizacja kilkunastu szkół i przedszkoli, budowa i przebudowa gromady ulic (np. ciąg od Sienkiewicza - Korczaka-Ulmów - Dobrzanskiego do Hallera, Wiejska na Stacji, Sikorskiego Kleeberga Pileckiego Madalińskiego na Centrum i ok 100 innych ulic i uliczek, chodników i ścieżek itd), głównie za pieniądze z zewnątrz, przebudowany stary most z pozyskaną przez Kotowskiego kasą z rządu i Energi (ok. 37 mln), zaprojektowanie i przygotowanie kasy na Multicentrum i trasę na Stację (ulice Ostrowska Słowackiego), muzeum z kładką o dobrej wysokości zamiast ruiny starego aresztu. I tak można wymieniać i wymieniać
Bzdury piszesz, że przez rok teraz zrobiono więcej niż przez 17 lat.
~Marian, 06:18 17-10-2025, 55%
@~tępiciel lemingów
No pewnie że więcej. Wystarczy spojrzeć tylko na listę pozyskanych pieniędzy, które zostaną zainwestowane w Ostrołęce
~tępiciel lemingów, 07:01 17-10-2025, 47%
@~Marian
W ostatniej kadencji Kotowskiego miasto pozyskało dotację na most, Witosa Ostrowska, muzeum, Padewskiego i autobusy, i dużo mniejszych. Więcej było robione na mieście niż teraz.
~Marian, 07:23 17-10-2025, 29%
@~tępiciel lemingów
Bajkopisarz. Piszesz o ostatniej kadencji a co było robione przez poprzednie 8 lat czyli dwie kadencje
~wonnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn, 09:24 17-10-2025, 20%
@~Marian
komuchu co bylo robione ------------------------jest wszystko zapisane draniu ile dotacji dostala OSTROLEKA gdy rzadzilo PISIO draniu yuski wowczas rzadzily podaj kwote ile ostroleka dostala draniu nporabany czleku pisz a noe falszem folzdojcza draniu
~Stara Europa wymiera,, 05:48 17-10-2025, 75%
robi przestrzeń dla młodych, jurnych przybyszy spoza niej - nie pierwszy i nie ostatni raz w swojej historii.
~wina tyfusska, 06:55 17-10-2025, 59%
Wina tfusska
~Ksawek, 09:09 17-10-2025, 83%
Wincej promocji LGBT, tego że mężczyzna może być w ciąży i rozpusty, gdzie onlyfansiary i ladacznice później kończą na terapiach. Wincej tego, to spadki w demografii będą jeszcze większe.
A wystarczyłoby pokazywać, że szczęśliwa rodzina to tak naprawdę pełnia szczęścia. No i tylko z keksu mężczyzny i kobiety jest szansa na powołanie nowego życia.
Więcej normalności i wszystko będzie wracało do normy.
~PP, 09:37 17-10-2025, 100%
Porucznik Piotr Powałka, YouTube "Tak Niemcy Świętują Boże Narodzenie - Wojna Kulturowa w Zgniłej Europie".
~Ferdousi, 11:42 17-10-2025, 89%
Mówię: plan Spinellego w pełnej krasie. Europa ma się zrobić...czekoladkowa że tak powiem , tak to ujmę. Bo biały człowiek jest za krnąbrny ( ze tak powiem) i najinteligętniejszą rasą i mają z nią ciągle kłopoty. No to jak ich ( nas białych) zaleją kolorową ludnością( a co z kolorowymi zrobisz? To też człowiek. Nie zabijesz go. Najwyżej on Ciebie) no to będzie chaos, walki między ludźmi o różnych kolorach skóry.I O TO IM CHODZI. Ja sam będąc w Warszawie widziałem przedszkolanki...murzynki, i to nie raz i nie jedną! Także to nie był przypadek.
~xD, 12:45 17-10-2025, 38%
Bezpośrednio to zasługa tempiciela lemingów i jego kolesi katechetów, a pośrednio elektoratu, który wciąż wybiera tych zasranych złodziei. Nie lepsi są też ci, którzy głosowali na tego, co głosuje przeciwko CPK. Nawet mi nie żal tej ciemnoty, która teraz się dziwi swojej biedzie.
~tępiciel lemingów, 13:05 17-10-2025, 60%
@~xD
Tak, od 7 lat nastąpił wzrost liczby młodych w mieście. Młodzi chcą się osiedlać w tym mieście.
~A czas się śmieje, 14:08 17-10-2025, 34%
Spakojna spakojna, z 4 mld lat i tak wszystko spłonie jak każdy układ posiadający gwiazdę. Więc po co ta spina, wszystko to tylko kwestia czasu.
Serwis eOstroleka.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.