eOstroleka.pl
Ostrołęka,

Pracownica banku ocaliła oszczędności 80-letniej ostrołęczanki

REKLAMA
zdjecie 5382
zdjecie 5382
fot. eOstrołęka.plfot. eOstrołęka.pl
REKLAMA

Dzięki wzorowej reakcji pracownicy jednego z ostrołęckich banków 80-letnia kobieta uniknęła utraty swoich oszczędności. „Fałszywy policjant” nakłonił seniorkę do wypłacenia pieniędzy i przekazania ich w celu zabezpieczenia przed hamerami okradającymi banki. Podstęp zwietrzyła pracownica banku i przestrzegła przed nim ostrołęczankę.

Do zdarzenia doszło w miniony piątek, 24 marca. Do 80-letniej ostrołęczanki zadzwonił mężczyzna podający się za funkcjonariusza policji i powiedział jej, że prowadzi sprawę przeciwko hakerom, którzy kradną pieniądze z kont osób starszych. Żeby  jej pieniądze były bezpieczne polecił jej natychmiast pobrać z banku i przekazać mu w celu ich zabezpieczenia. Żeby uwiarygodnić swoją osobę mężczyzna podał nawet adres ostrołęckiej komendy oraz numer pokoju w którym pracuje.

- Według instrukcji fałszywego policjanta kobieta mając cały czas nawiązane z nim połączenie miała pobrać gotówkę z banku, a następnie przekazać ją „policjantowi” , który podejdzie do niej „po cywilnemu” po wyjściu z banku. 80 – latka miała pobrać ze swojego  konta znaczna kwotę pieniędzy, jednak po podejściu do kasy czujna pracownica banku w trakcie rozmowy i usłyszeniu wszystkich okoliczności zdarzenia uświadomiła ją, że może ona mieć do czynienia z oszustami. Ostatecznie kobieta nie wypłaciła gotówki, po wyjściu z banku chciała porozmawiać z mężczyzną, z którym miała nawiązane połączenie, jednak zostało ono zerwane – mówi mł. asp. Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

PAMIĘTAJMY, ŻE PRAWDZIWY POLICJANT NIE MA PRAWA ŻĄDAĆ OD NAS WYDANIA ŻADNYCH PIENIĘDZY. JEŚLI MAMY DO CZYNIENIA Z SYTUACJA, W KTÓREJ OSOBA PRZEDSTAWIAJAC SIĘ ZA POLICJANTA, CZY TEŻ FUNKCJONARIUSZA INNYCH SŁUŻB  PROSI NAS O PRZEKAZANIE GOTÓWKI, TO ZNAK, ŻE MAMY DO CZYNIENIA Z OSZUSTEM!

Nie zapominajmy, że oszuści cały czas modyfikują swoje metody działania . Raz stosują metodę „na policjanta”, innym razem „na wnuczka” , czy też „na kuriera”, ale ich cel jest niezmienny – chcą ukraść nasze pieniądze. Dlatego po otrzymaniu telefonu o pilnej potrzebie gotówki od członków naszej rodziny, nawet jeśli rozmówca będzie mówił np. o wypadku, czy chorobie nigdy nie przekazujmy żadnych pieniędzy bez dokładnego upewnienia się z kim tak naprawdę mamy do czynienia.

W takich sytuacjach powinniśmy zachować spokój, nie spieszyć się i stosować zasadę ograniczonego zaufania. Odbierając taki telefon skontaktujmy się z członkami naszej rodziny na te numery, które mamy zapisane do nich od dawna, aby przyjechali do naszego mieszkania i opowiedzmy im o całej sytuacji.

Rozmawiajmy z Seniorami z naszej rodziny, czy też sąsiadami i uczulmy ich na tego typu zagrożenia, przekażmy im także powyższe informację, jak mają się zachować otrzymując taki telefon.

- Zwracamy się z prośbą do dzieci i młodzieży, które z racji wieku więcej czasu spędzają na portalach internetowych  i społecznościowych. Będąc u dziadka, czy babci przekażmy powyższe informacje i ostrzeżmy ich przed oszustami.  Uświadommy, że mogą stać się ofiarą oszusta i wskażmy im, jak w takiej sytuacji mają się zachować. Przede wszystkim przekażmy im informację, aby bez wcześniejszego spotkania z rodziną nie przekazywali żadnych pieniędzy nieznajomym osobom. Jeśli mamy jakiekolwiek podejrzenia, że możemy mieć do czynienia z oszustem poinformujmy o tym bezpośrednio dyżurnego ostrołęckich policjantów pod numerem 29 – 760 – 14- 24.

Wasze opinie

STOP HEJT. Twoje zdanie jest ważne, ale nie może ranić innych.
Zastanów się, zanim dodasz komentarz
Brak możliwości komentowania artykułu po trzech dniach od daty publikacji.
Komentarze po 7 dniach są czyszczone.
Kalendarz imprez
kwiecień 2024
PnWtŚrCzPtSoNd
dk1 dk2 dk3 dk4 dk5 dk6 dk7
dk8 dk9 dk10 dk11 dk12 dk13 dk14
dk15 dk16 dk17 dk18 dk19 dk20 dk21
dk22 dk23 dk24 dk25 dk26 dk27 dk28
dk29  30  1  2  3  4  5
×